• Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter

• Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"
  • Kofot
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-08 09:24:22 följande:
    Klart det låter bra, i teorin.
    I praktiken också. Det är väldigt opraktiskt med cancer tro mig.
  • Anonym (Vad pågår)
    Kofot skrev 2014-05-08 09:28:10 följande:
    I praktiken också. Det är väldigt opraktiskt med cancer tro mig.
    Ok, jag förstår att detta är personligt i ditt fall. Men menar du alltså att du/den du känner som råkat ut för den hemska sjukdomen inte skulle ha drabbats om du/han/hon skulle ha vaccinerats med gardasil/cervarix?
  • Kofot
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-08 09:33:51 följande:
    Ok, jag förstår att detta är personligt i ditt fall. Men menar du alltså att du/den du känner som råkat ut för den hemska sjukdomen inte skulle ha drabbats om du/han/hon skulle ha vaccinerats med gardasil/cervarix?
    I mitt fall så hade ett vaccin kunnat ha lett till att jag inte drabbats av livmoderhalscancer. Det hade besparat mig en jobbig operation och hysterektomi. Nu hade jag tur i oturen för min cancer hade inte spritt sig och den upptäcktes i tid.
  • Kofot
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-08 08:55:45 följande:
    Varför väljer man att vaccinera mot en sjukdom som är på så tydlig nedgång tack vare andra metoder än vaccin, som i fallet Gardasil/cervarix mot livmoderhalscancer? Och där dessutom kunskapsluckorna är stora angående fördelarna med vaccinationen?

www.sbu.se/sv/Publicerat/Alert/Allman-barnvac.../

För att läkemedelsbolagen ska kunna ta åt sig äran sedan när sjukdomen blivit ännu ovanligare?
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-08 09:38:38 följande:
    www.sbu.se/sv/Publicerat/Alert/Allman-barnvac.../

För att förtydliga ytterligare så innebär ju inte en vaccination att en ska strunta i cellprovstagning och andra åtgärder men och det tycker jag är viktigt det ger ett visst skydd.
    Ett vaccin ger inte en total trygghet men är en del i ett förebyggande och livräddande arbete.
  • Anonym (Vad pågår)

Håll för ögon och öron om ni anser er vara helt för alla slags vaccinationer, för nu kommer jag länka till er värsta hatsida:
    Man kan inte komma ifrån att de beskriver saker otroligt bra. Rentav vetenskapligt bra?Flört

vaccin.me/2012/04/22/stoppa-vaccinering-med-gardasil/

• Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-08 10:14:09 följande:
    Håll för ögon och öron om ni anser er vara helt för alla slags vaccinationer, för nu kommer jag länka till er värsta hatsida:
    Man kan inte komma ifrån att de beskriver saker otroligt bra. Rentav vetenskapligt bra?Flört

vaccin.me/2012/04/22/stoppa-vaccinering-med-g.../
    Vet du ens vad "vetenskapligt" betyder?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Anonym (Vad pågår)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-08 10:18:00 följande:
    Vet du ens vad "vetenskapligt" betyder?
    Förstod du att jag var ironisk? Den "riktiga" vetenskapen kan även den "förföra" människor att tro en viss sak genom bl.a. statistik och andra metoder. På den linjen. Men antar att du inte har läst tidigare inlägg.
  • Anonym (Vad pågår)

Den länken funkade inte något vidare, men det går ut på att vadsomhelst går att manipulera med statistik.

Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"