• Kofot

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-27 10:22:50 följande:
    Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter
    Kan du ge ett kort referat?
  • Kofot

Jag önskar att folk läste på om de sjukdomar vi vaccinerar mot idag.

• Kofot
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-05 20:11:24 följande:
    Jag litar inte BLINT på det jag läser, vare sig det det är av socialstyrelsen eller dr Eisenstein.
    Men jag läser åtminstone fakta från båda sidor av myntet.

Jag kan verkligen inte bevisa om författaren har skrivit boken för egen vinnings skull eller ej, kan du?
    Alla författare förväntar sig en vinst för den tid dom har lagt ner på sitt skrivande. Dom vill sälja.
  • Kofot
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-08 08:55:45 följande:
    Varför väljer man att vaccinera mot en sjukdom som är på så tydlig nedgång tack vare andra metoder än vaccin, som i fallet Gardasil/cervarix mot livmoderhalscancer? Och där dessutom kunskapsluckorna är stora angående fördelarna med vaccinationen?

www.sbu.se/sv/Publicerat/Alert/Allman-barnvac.../

För att läkemedelsbolagen ska kunna ta åt sig äran sedan när sjukdomen blivit ännu ovanligare?
    Det är enkelt!
    Man väljer att vaccinera sig för att om möjligt undvika att drabbas av livmoderhalscancer. Dessutom har Gardasil som adina01 skrev skydd mot analcancer.
    Mina barn är vaccinerade. Tyvärr var jag inte det själv.
  • Kofot
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-08 09:24:22 följande:
    Klart det låter bra, i teorin.
    I praktiken också. Det är väldigt opraktiskt med cancer tro mig.
  • Kofot
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-08 09:33:51 följande:
    Ok, jag förstår att detta är personligt i ditt fall. Men menar du alltså att du/den du känner som råkat ut för den hemska sjukdomen inte skulle ha drabbats om du/han/hon skulle ha vaccinerats med gardasil/cervarix?
    I mitt fall så hade ett vaccin kunnat ha lett till att jag inte drabbats av livmoderhalscancer. Det hade besparat mig en jobbig operation och hysterektomi. Nu hade jag tur i oturen för min cancer hade inte spritt sig och den upptäcktes i tid.
  • Kofot
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-08 08:55:45 följande:
    Varför väljer man att vaccinera mot en sjukdom som är på så tydlig nedgång tack vare andra metoder än vaccin, som i fallet Gardasil/cervarix mot livmoderhalscancer? Och där dessutom kunskapsluckorna är stora angående fördelarna med vaccinationen?

För att läkemedelsbolagen ska kunna ta åt sig äran sedan när sjukdomen blivit ännu ovanligare?
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-08 09:38:38 följande:

För att förtydliga ytterligare så innebär ju inte en vaccination att en ska strunta i cellprovstagning och andra åtgärder men och det tycker jag är viktigt det ger ett visst skydd.
    Ett vaccin ger inte en total trygghet men är en del i ett förebyggande och livräddande arbete.
  • Kofot
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-06-04 07:39:27 följande:
    www.lakemedelsverket.se/upload/om-lakemedelsv...

Sid 4: Läkemedelsverket får pengar av företagen som gör mediciner.

Var är då objektiviteten? Och vem vill bita den hand som föder en?
    Men allt är inte en konspiration.
    Faktum är att vaccinationer räddar barn från allt mellan invaliditet, svår sjukdom och t.om döden.
  • Kofot
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-06-04 11:10:45 följande:
    "En mycket ovanlig men obehaglig biverkning är att barnet kan bli slappt och svårt att få kontakt med, vilket kan pågå från någon minut till en timme. Det är inte farligt, och inget av de få barn som har råkat ut för den här typen av reaktion har fått några kvarstående besvär".

Så står det på 1177.se som kommentar vad som kan ske i direkt anslutning till vaccination.

Hur kan man tycka att detta inte är allvarligt? Inte farligt? Alltså helt normalt med andra ord? Och hur kan man säga att barnen efter detta inte har fått några kvarstående besvär, har det överhuvudtaget gjorts någon uppföljning som går att läsa om någonstans? Troligen inte. 
    Om detta hände av någon annan anledning, någon annanstans, vilken förälder skulle inte då åka i ilfart till akuten?!

Vart går gränsen för hur allvarliga vaccinbiverkningar det får förekomma egentligen? 
    Det jag tycker är mer intressant är vad som händer när man inte vaccinerar och barn drabbas av förlamningar, hjärnskador och kanske t.om dör.
  • Kofot
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-06-04 11:19:30 följande:
    Allt är knappast en konspiration nej. Men där det finns stora pengar att tjäna, finns det knappast enbart rent mjöl i påsen.

Faktum är att näringsrik föda, god hygien och rent vatten räddar barn från allt mellan invaliditet, svår sjukdom och t.om. döden.
    Näringsrik föda, god hygien och rent vatten fungerar nog bra till viss del. Men de sjukdomar som vi vaccinerar för idag smittar även i de fall man har tillgång till allt detta.
    Det är därför det är viktigt att vaccinera sina barn.
  • Kofot
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-06-04 11:23:00 följande:
    Det jag tycker är än mer intressant, är att detta händer ett oräkneligt antal människor som får läkemedel/vaccin.
    Jag väljer att se det i ett stort perspektiv. Om vi inte hade haft vaccinationer så hade vi haft en mycket högre barnadödlighet än vad vi har idag. Det tycker jag är en bra grej.
  • Kofot
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-07-23 22:51:13 följande:
    Detta är alltså samma företag som tillhandahåller befolkningens vacciner. Och nej, det bevisar ingenting. Men känns det tryggt?
    Ja det känns tryggt att vaccinera barnen.
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"