• Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter

• Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"
  • Anissa
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-08 18:38:18 följande:
    Vet inte vart siffrorna kommer ifrån, men räknas 13 dödsfall om året som mycket? Jämför till exempel med att det i USA dör över 30 000 personer om året i trafiken. Och frågan är också hur deras hälsa var i övrigt när det gällde dödsfallen i mässling?

• Anissa
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-08 18:38:18 följande:
    Vet inte vart siffrorna kommer ifrån, men räknas 13 dödsfall om året som mycket? Jämför till exempel med att det i USA dör över 30 000 personer om året i trafiken. Och frågan är också hur deras hälsa var i övrigt när det gällde dödsfallen i mässling?

Ja det är en stor andel dödsfall i förhållande till hur många som insjuknar. Det dör kanske fler människor i trafiken men det är också betydligt fler som rör sig i trafiken än som insjuknar i mässling. Det är ju knappast en av 380 bilister som dör varje år liksom.
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (Vera) skrev 2014-05-08 21:07:03 följande:
    Kanske för att det var just det, och endast det den anonyma sjuttiotalisten ville säga. Problem med det?
    Ja verkligen. Med tanke på att det är helt fel. 
  • Anonym (-0-0-0-)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-08 10:14:09 följande:
    Håll för ögon och öron om ni anser er vara helt för alla slags vaccinationer, för nu kommer jag länka till er värsta hatsida:
    Man kan inte komma ifrån att de beskriver saker otroligt bra. Rentav vetenskapligt bra?Flört

vaccin.me/2012/04/22/stoppa-vaccinering-med-g.../
    Ja, "enligt vissa oklara källor" känns ju som ett stabilt vetenskapligt argument.. Liksom referensen till en nättidning. Och var kommer rapporten från 2007 ifrån?

Som vanligt i den här typen av länkar tas också några enskilda patientfall upp som "bevis" för vaccinets farlighet. Utan jämförelse med antal vaccinerade eller antal bedömt förebyggda cancerfall.

Youtube är ju också känt för sin noggranna källkritik innan publicering.

Vetenskapligt så det förslår. Eller?

• Anonym (-0-0-0-)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-08 20:58:13 följande:
    Jag fortsätter med min enmansshow, kanske någon mer än jag trots allt får upp ögonen för vad som pågår.

vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid...
    Tittar du ens på sidorna du länkar till. Om du inte sällar dig till "foliehattarna" är vaken.se knappast en hemsida du vill referera till som innehållande någon sanning.
  • Anonym (Vera)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-08 21:33:22 följande:
    Ja verkligen. Med tanke på att det är helt fel. 
    Om nu det var det enda sjuttiotalisten ville framföra så varför är det inte bara ok? .
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (-0-0-0-) skrev 2014-05-08 21:37:29 följande:
    Ja, "enligt vissa oklara källor" känns ju som ett stabilt vetenskapligt argument.. Liksom referensen till en nättidning. Och var kommer rapporten från 2007 ifrån?

Som vanligt i den här typen av länkar tas också några enskilda patientfall upp som "bevis" för vaccinets farlighet. Utan jämförelse med antal vaccinerade eller antal bedömt förebyggda cancerfall.

Youtube är ju också känt för sin noggranna källkritik innan publicering.

Vetenskapligt så det förslår. Eller?

Så vaccinet gör nytta enligt dig?
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (Vera) skrev 2014-05-08 21:42:06 följande:
    Om nu det var det enda sjuttiotalisten ville framföra så varför är det inte bara ok? .
    Har du bytt namn?
  • Anonym (Vera)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-08 21:45:47 följande:
    Har du bytt namn?
    Nej, jag är inte sjuttiotalisten. Tyckte bara inte att det var särskilt snyggt att skriva som du gjorde. Och nää, jag har inte läst vare sej det sjuttiotalisten eller du skrivet. Började ögna igenom tråden men det är för mycket dravel för att jag ska orka, i alla fall i kväll.
  • Anonym (-0-0-0-)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-08 21:45:11 följande:
    Så vaccinet gör nytta enligt dig?
    Ja, vaccinet gör nytta. Utan tvekan. Det skyddar också mot fler cancerformer än livmoderhalscancer. Som alla läkemedel har det biverkningar. De vanligaste de samma som för andra vaccin (influensaliknande symtom. rodnad och smärta vid insticksstället, huvudvärk osv, osv). Att någon svimmar i samband med en vaccination beror ofta på själva sticket och man ska stanna på vårdinrättningen 15 minuter efter alla vaccinationer det är ingenting nytt,

Men din fråga har väl inget med min kommentar om dina "vetenskapliga" referenser att göra.
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"