• Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter

• Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"
  • Anonym (Vad pågår)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 10:30:07 följande:
    Tveklöst, ja. Men på samma sätt som jag inte vill förbjuda bilar om någon dör i en bilolycka vill jag inte heller förbjuda vaccin om någon skulle dö av ett sådant, helt enkelt eftersom nyttan är mångdubbelt större än nackdelarna.

Med vaccin är det dessutom så att om det inte fanns skulle betydligt fler bli sjuka eller till och med dö. Det är en s.k. no-brainer i min värld.
    Om du nu har förmåga till empati, så måste du ju också förstå att de människor som drabbats får nya synsätt?
  • Anonym (helt rätt)
    Volt skrev 2014-04-30 10:34:18 följande:
    Jag vägrar tro att du är på riktigt för såhär obildad kan inte en vuxen människa år 2014 vara. 
    Bara för att du inte kan se de samband som så tydligt finns där behöver du inte komma med personangrepp. Det ligger något i det gamla uttrycket "Den som sa det han var det", och din egen bildning verkar ju vara rätt begränsad när det kommer till saker man inte kan läsa i böcker...............
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-30 10:35:01 följande:
    Om du nu har förmåga till empati, så måste du ju också förstå att de människor som drabbats får nya synsätt?
    Säkert. Men det är i grunden destruktiva synsätt. Man måste kunna skilja mellan allmänna effekter och enskilda exempel, även om jag givetvis också fattar att det kan vara svårt när man själv tillhör den drabbade marginalgruppen.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Anonym (Vad pågår)
    Volt skrev 2014-04-30 10:34:18 följande:
    Jag vägrar tro att du är på riktigt för såhär obildad kan inte en vuxen människa år 2014 vara. 
    Man kan (ännu) inte säga att vaccin orsakar dessa sjukdomar.

Men kan du vara 100 % säker på att det INTE gör det, då man ännu inte säkert vet var alla dessa autoimmuna sjukdomar kommer ifrån?
  • Anonym (Vad pågår)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 10:37:03 följande:
    Säkert. Men det är i grunden destruktiva synsätt. Man måste kunna skilja mellan allmänna effekter och enskilda exempel, även om jag givetvis också fattar att det kan vara svårt när man själv tillhör den drabbade marginalgruppen.
    Tycker du att hon/han som varit med om vaccinskador bör respekteras och lyssnas på, eller tystas ner?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-30 10:43:26 följande:
    Tycker du att hon/han som varit med om vaccinskador bör respekteras och lyssnas på, eller tystas ner?
    Alla har rätten att lyssnas på. Men man måste också kunna värdera information och ställa den mot den andra sidan. Där menar jag att det brister hos en hel del av er vaccinationsmotståndare. Ni ser bara de stackars drabbade barnen och någon girig komplott från läkemedelsbolagen och lyfter sedan inte blicken längre eftersom ni helt verkar missa att frågan har ett betydligt större omfång än så.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Flaminia
    Anonym (sjutiotalist) skrev 2014-04-30 10:24:42 följande:

Men oj då, ser du dig själv som normalbegåvad eller?? För jag måste vara kraftigt underbegåvad för jag begriper inte ditt resonemang.

Könssjukdommar fanns det gott om också innan vaccinet. Visst var det väl Syfilis som kunde anses som lite "fint" att ha (utslag i ansiktet och det berömda spretande lillfingret) sådär på 1600- och 1700-talet? Eller tänkte du på någon specifik annan könssjukdom?
    Och Cancer, det tar tid att utveckla och drabbar många kring 50 och 70-80 års ålder, kan det inte vara så att många hann med att dö innan dom fick cancer tidigare, när medellivslängden låg runt 40 år?

Utbrändhet beror väl i stor utsträckning på den psykosociala miljön, det var kanske inte fullt så påfrestande för hjärnan att leva på samma plats hela livet och ägna sig åt att odla marken jämfört med samhället idag där vi ofta lever med stor press både i hemmet och på jobbet och där vi ständigt måste ta till oss olika intryck?

Jag hoppas att du driver med oss i dina inlägg...
    Bra inlägg, men jag tror inte att det var mindre påfrestande för hjärnan att kämpa för sin överlevnad utan de sociala rättigheter vi har idag, t.ex. till semester. Utbrändhet har nog alltid funnits men det är först på senare tid det fått ett namn, som med flera andra psykiska diagnoser.
  • lövet2
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-30 09:59:37 följande:
    Om den person du älskar mest, den person du gör allt för, den du i princip lever för...skulle drabbas av det här "svinnet"?

Hur tror du att du skulle reagera?
    Ungefär likadant som om jag köpt en cykel åt mitt barn och barnet sedan dör i en cykelolycka. Jag skulle naturligtvis få skuldkänslor.

Jag har sett "svinn" av båda sorterna. När jag var liten träffade jag större barn, som var Neurosedynskadade (nej, det är inget vaccin men i alla fall ett läkemedel). Kikhostevaccinet som gavs då, orsakade skador och dödsfall, vilket var anledningen till att man slutade vaccinera mot kikhosta under ett antal år. Min storebror fick en svår allergisk reaktion och dog nästan av smittkoppsvaccinet. Min egen dotter fick barnreumatism efter en vaccinationsspruta.
    Å andra sidan har jag träffat mängder av polioskadade människor. Äldre släktingar har med sorg berättat om syskon som dött i difteri. Under perioden utan kikhostevaccin, så var det massor av ungar här omkring, som hamnade på sjukhus och var sjuka länge. En del blev aldrig riktigt friska igen. Mässlingepidemierna när jag var barn, ska vi bara inte tala om ... *ryser*
  • Anonym (Vad pågår)
    lövet2 skrev 2014-04-30 10:51:48 följande:
    Ungefär likadant som om jag köpt en cykel åt mitt barn och barnet sedan dör i en cykelolycka. Jag skulle naturligtvis få skuldkänslor.

Jag har sett "svinn" av båda sorterna. När jag var liten träffade jag större barn, som var Neurosedynskadade (nej, det är inget vaccin men i alla fall ett läkemedel). Kikhostevaccinet som gavs då, orsakade skador och dödsfall, vilket var anledningen till att man slutade vaccinera mot kikhosta under ett antal år. Min storebror fick en svår allergisk reaktion och dog nästan av smittkoppsvaccinet. Min egen dotter fick barnreumatism efter en vaccinationsspruta.
    Å andra sidan har jag träffat mängder av polioskadade människor. Äldre släktingar har med sorg berättat om syskon som dött i difteri. Under perioden utan kikhostevaccin, så var det massor av ungar här omkring, som hamnade på sjukhus och var sjuka länge. En del blev aldrig riktigt friska igen. Mässlingepidemierna när jag var barn, ska vi bara inte tala om ... *ryser*
    Det är sådana här inlägg som verkligen är värda att ta till sig. Där det inte är svart eller vitt. 
  • Anonym (Vad pågår)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 10:45:50 följande:
    Alla har rätten att lyssnas på. Men man måste också kunna värdera information och ställa den mot den andra sidan. Där menar jag att det brister hos en hel del av er vaccinationsmotståndare. Ni ser bara de stackars drabbade barnen och någon girig komplott från läkemedelsbolagen och lyfter sedan inte blicken längre eftersom ni helt verkar missa att frågan har ett betydligt större omfång än så.
    Återigen, jag är varken FÖR eller EMOT vaccin. Ännu.

Men ni som är FÖR anser att alltid att det är NI som har rätt, och alla andra är i princip "dumma i huvudet"?. Och där finns ett stort problem, för det är därifrån känslan kommer av att man inte har ett val i vaccinations"frågan" redan på bb. 
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"