• Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter

• Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"
  • Anonym (Vad pågår)
    Bunny on speed skrev 2014-04-30 09:07:10 följande:
    Notera "ni" inom citationstecken.
    Tror du eller tror du inte att vacciner kan orsaka skador och t.o.m dödsfall?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-30 09:16:41 följande:
    Tror du eller tror du inte att vacciner kan orsaka skador och t.o.m dödsfall?
    En sak är i alla fall helt säker: det hade blivit mångdubbelt fler skador och dödsfall utan vaccin än med desamma. Detta är något som antivaccinlobbyn ofta tenderar att missa.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Anonym (Vad pågår)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 09:19:43 följande:
    En sak är i alla fall helt säker: det hade blivit mångdubbelt fler skador och dödsfall utan vaccin än med desamma. Detta är något som antivaccinlobbyn ofta tenderar att missa.
    Nu ville jag höra din personliga åsikt tack?
  • Anonym (Vad pågår)

Menade egentligen bunny, men tar gärna din åsikt också.

• Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-30 09:22:08 följande:
    Nu ville jag höra din personliga åsikt tack?
    Ja, de kan säkert orsaka sjukdomar eller t.o.m. dödsfall i enskilda fall. Det går i varje fall inte att utesluta.
  • Hypnotica

Smittkoppor var den första sjukdom som vi öht vaccinerade mot.

Och vet du varför? Jo, för att man visste att personer som drabbats av smittkoppssläktningen kokoppor inte fick smittkoppor i samma utsträckning som personer som ej hade fått kokoppor.

Vaccin ÄR ett naturligt skydd.

Jag är inte bitter - jag är välhumlad.
  • Anonym (Vad pågår)
    Bunny on speed skrev 2014-04-30 09:07:10 följande:
    Notera "ni" inom citationstecken.
    Och vad tror du?
  • Anonym (helt rätt)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 09:13:30 följande:
    Och varifrån har du fått att ingen dog i smittkoppor mellan 1700 och 1900? Det är ju så uppåt väggarna fel att man baxnar menar jag.
    Jag tar ju bara upp de sakerna som han skrivit och visar på vilka brister det finns i hans resonemang. Det var ju han som sa att ingen dog mellan 1700 och 1900, så det får du väl fråga honom om..?

Jag har tittat i en del böcker om ämnet och man har väl hört och sett en del också, men jag tycker det räcker med sunt förnuft för att förstå att om mänskligheten klarat sig i miljoner år utan vaccin så behövs det inget nu heller, man behöver varken läsa böcker eller titta på forskning för att dra de slutsatserna. Sunt förnuft räcker oftast längst och det visar sig gång på gång att forskning har fel och ändrar sina resultat fram och tillbaka, bara trams om du frågar mig!
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 09:35:35 följande:
    Jag tar ju bara upp de sakerna som han skrivit och visar på vilka brister det finns i hans resonemang. Det var ju han som sa att ingen dog mellan 1700 och 1900, så det får du väl fråga honom om..?

Jag har tittat i en del böcker om ämnet och man har väl hört och sett en del också, men jag tycker det räcker med sunt förnuft för att förstå att om mänskligheten klarat sig i miljoner år utan vaccin så behövs det inget nu heller, man behöver varken läsa böcker eller titta på forskning för att dra de slutsatserna. Sunt förnuft räcker oftast längst och det visar sig gång på gång att forskning har fel och ändrar sina resultat fram och tillbaka, bara trams om du frågar mig!
    Du kan ju börja studera sådant som medellivslängder också, kanske kan det ge en fingervisning. Och hur skulle vetenskapen funka annars menar du? Att på religiöst vis köra vidare i samma hjulspår även när det kommer fram överväldigande indicier på att tidigare rön eventuellt inte stämmer?
  • Kerubmamman
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 09:35:35 följande:

Det dog omkring 60 miljoner människor i Europa på 1700-talet. I slutet av 1790-talet uppfanns vaccinet och detta ledde till en drastisk minskning av antalet sjuka och döda. På 1970-talet slutade vi vaccinera i Sverige eftersom smittkoppor ansågs vara utrotat. 

Källa
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"