• Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter

• Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"
  • Volt
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 09:56:02 följande:
    Du kan ha hur många källor du än vill, det trumfar i alla fall aldrig SUNT FÖRNUFT!
    Jag tror du skämtar aprilo med oss
  • Flaminia
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 09:57:45 följande:
    Skulle du säga samma sak ifall du först fick träffa alla de barn som skulle dö för att läkemedelsindustrin ska tjäna pengar på din oro? Eller är det enklare att offra barn du inte har ett ansikte på?

Och du vill istället offra många fler barn som kommer att dö eller skadas i polio och andra sjukdomar som det idag vaccineras mot?
  • Kerubmamman
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-30 09:59:37 följande:
    Om den person du älskar mest, den person du gör allt för, den du i princip lever för...skulle drabbas av det här "svinnet"?

Hur tror du att du skulle reagera?
    Det är betydligt mer farligt att åka bil än att vaccinera.
    Att leva i ett ovaccinerat samhälle skulle innebära betydligt fler risker än vad vaccinet gör. 
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym (Vad pågår)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 10:00:15 följande:
    Jaharu, du ska köra det racet alltså. Jag kan jag också, just watch me: Du ser alltså hellre att tre miljoner barn dör i t.ex. smittkoppor än att några få drabbas av biverkningar eller i värsta fall dör efter att ha vaccinerats mot dem?
    Det är alltså inte en fråga om att vaccin och läkemedel kan orsaka skador och dödsfall i slutändan, utan om etik?
  • Anonym (helt rätt)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 10:00:15 följande:
    Jaharu, du ska köra det racet alltså. Jag kan jag också, just watch me: Du ser alltså hellre att tre miljoner barn dör i t.ex. smittkoppor än att några få drabbas av biverkningar eller i värsta fall dör efter att ha vaccinerats mot dem?
    Svara på min fråga istället för att försöka undvika den bara för att det är obekvämt. Det blev inte så lätt att argumentera för vaccin längre när du behövde fundera på vilka konsekvenser det faktiskt får för BARN?
  • Kerubmamman
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 10:04:53 följande:
    Svara på min fråga istället för att försöka undvika den bara för att det är obekvämt. Det blev inte så lätt att argumentera för vaccin längre när du behövde fundera på vilka konsekvenser det faktiskt får för BARN?
    Vilka konsekvenser får BARN av sjukdomen då? 
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Jag ser på det så här; det handlar till syvende och sidst om vanlig enkel riskminimering.

Risken att dö eller skadas av något man kunde ha låtit vaccinera mot är betydligt större än risken att dö eller skadas av själva vaccinet. Skulle olyckan vara framme skulle jag givetvis känna en outsäglig sorg. Kanske t.o.m. ilska mot det som bedömts vara orsaken till skadan/dödsfallet. Men det blir liksom inte mindre sorgligt när någon dör i tuberkulos eller smittkoppor än när någon gör det pga ett vaccin. Och ser man det rent krasst är risken att stå där i slutändan och ångra att man inte lät vaccinera sitt barn tusenfalt större än risken att stå där och ångra motsatsen.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Anonym (helt rätt)
    Kerubmamman skrev 2014-04-30 10:07:09 följande:
    Vilka konsekvenser får BARN av sjukdomen då? 
    Problemet är ju att vi inte hade haft dessa sjukdommar över huvud taget ifall vi inte börjat vaccinera utan istället vidareutvecklat vårt NATURLIGA SKYDD! Tycker du inte det är konstigt att det inte finns några belägg för att till exempel könssjukdommar, cancer, utbrändhet m.m. fanns innan vårt moderna samhälle där man vaccinerade?

Det är ju inte svårt för en normalbegåvad person att se sambandet här..
  • Ida8903

Haha är du på riktigt eller?!

Vad tror du det får för konsekvenser för BARN att leva i ett samhälle utan vaccin?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 10:09:42 följande:
    Problemet är ju att vi inte hade haft dessa sjukdommar över huvud taget ifall vi inte börjat vaccinera utan istället vidareutvecklat vårt NATURLIGA SKYDD! Tycker du inte det är konstigt att det inte finns några belägg för att till exempel könssjukdommar, cancer, utbrändhet m.m. fanns innan vårt moderna samhälle där man vaccinerade?

Det är ju inte svårt för en normalbegåvad person att se sambandet här..
    Är du helt allvarlig nu?

Det kanske allra sjukaste i det här är att i många fattigare länder i t.ex. Afrika skulle folk gråta av glädje om de fick möjligheten att ta del av ett vaccinationsprogram som det vi har i Sverige. Men här sitter det foliehattar och orerar om "naturliga skydd" och "sunt förnuft" och försöker dra med sig andra ner i galenskapen.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"