• Kerubmamman

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

EJL skrev 2014-04-27 16:48:04 följande:
    Anonym!!

Varför skulle jag vaccinera mot TBE när jag bor på ett ställe där fästingar näst intill aldrig påträffas? Var det något mer? Annars kan du ju kika vidare och vara passivt aggressiv i valfri annan tråd.
    Min farbror fick TBE (och hjärnhinneinflammation) på ett ställe där fästingar näst intill aldrig påträffats. Han var väldigt illa däran. 
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Kerubmamman
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-27 18:26:08 följande:
    Jag är smärtsamt medveten om att barn i utvecklingsländerna dör i infektioner vi inte får/reagerar lika starkt på här i trygga Sverige och andra i-länder. Men hur tror du dessa barns allmäntillstånd är i övrigt? Troligen undernärda och uttorkade redan från starten.
    Det är ju det som är grejen också i vaccinfrågan, hur tror du man skulle klara t.ex. en helt vanlig magsjuka eller vattkoppor om man var extremt undernärd eller dehydrerad?
    Barn skadas och dör i Västeuropa till följd av dessa barnsjukdomar. Så på vilket sätt är vi trygga? 
  • Kerubmamman
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 09:35:35 följande:
    Jag tar ju bara upp de sakerna som han skrivit och visar på vilka brister det finns i hans resonemang. Det var ju han som sa att ingen dog mellan 1700 och 1900, så det får du väl fråga honom om..?

Jag har tittat i en del böcker om ämnet och man har väl hört och sett en del också, men jag tycker det räcker med sunt förnuft för att förstå att om mänskligheten klarat sig i miljoner år utan vaccin så behövs det inget nu heller, man behöver varken läsa böcker eller titta på forskning för att dra de slutsatserna. Sunt förnuft räcker oftast längst och det visar sig gång på gång att forskning har fel och ändrar sina resultat fram och tillbaka, bara trams om du frågar mig!
    Det dog omkring 60 miljoner människor i Europa på 1700-talet. I slutet av 1790-talet uppfanns vaccinet och detta ledde till en drastisk minskning av antalet sjuka och döda. På 1970-talet slutade vi vaccinera i Sverige eftersom smittkoppor ansågs vara utrotat. 

Källa
  • Kerubmamman
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 09:56:02 följande:
    Du kan ha hur många källor du än vill, det trumfar i alla fall aldrig SUNT FÖRNUFT!
    Sunt förnuft säger att vaccinet har räddat miljoner av människoliv. Vad har du för stöd till motsatsen? 
  • Kerubmamman
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-30 09:59:37 följande:
    Om den person du älskar mest, den person du gör allt för, den du i princip lever för...skulle drabbas av det här "svinnet"?

Hur tror du att du skulle reagera?
    Det är betydligt mer farligt att åka bil än att vaccinera.
    Att leva i ett ovaccinerat samhälle skulle innebära betydligt fler risker än vad vaccinet gör. 
  • Kerubmamman
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 10:04:53 följande:
    Svara på min fråga istället för att försöka undvika den bara för att det är obekvämt. Det blev inte så lätt att argumentera för vaccin längre när du behövde fundera på vilka konsekvenser det faktiskt får för BARN?
    Vilka konsekvenser får BARN av sjukdomen då? 
  • Kerubmamman
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 10:09:42 följande:
    Problemet är ju att vi inte hade haft dessa sjukdommar över huvud taget ifall vi inte börjat vaccinera utan istället vidareutvecklat vårt NATURLIGA SKYDD! Tycker du inte det är konstigt att det inte finns några belägg för att till exempel könssjukdommar, cancer, utbrändhet m.m. fanns innan vårt moderna samhälle där man vaccinerade?

Det är ju inte svårt för en normalbegåvad person att se sambandet här..
    Smittkoppor hade funnits i flera tusen år. Varför hade vi inget naturligt skydd på 1700-talet? 

Könssjukdomar fanns långt innan vaccinet. Källa

C
    ancer fanns långt innan vaccinet. Källa

U
    tbrändhet är ett ny term. Men psykisk ohälsa av olika slag har funnits långt innan vaccinet. Källa

Du får gärna förklara hur ditt argument hänger ihop med verkligheten. Vilket samband tycker du finns? 
  • Kerubmamman
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 10:25:36 följande:
    Jag tycker det är ganska tydligt att ni båda bestämt er för att vaccin är det bästa som hänt människan och vägrar lyssna på den andra sidans argument eller åsikter. Mycket tråkigt med folk som inte kan ta till sig ny information utan måste klamra sig fast vid sitt första uttalande...

Jag hoppas verkligen att ni tar er en ordentlig funderare på hur det kommer sig att vi klarat oss så länge utan vaccin, och vad det finns för vinst i att ni ska lita på vaccin på det sättet ni gör.

Så vi har "klarat oss" genom att miljontals människor har skadats och dött. Det kallar jag inte att klara sig. Det är inget naturligt skydd, om man nu inte är av den konstiga uppfattningen "det som inte dödar härdar". Sjukdomarna är betydligt farligare än vaccinet. 

Men du har inte kommit med någon ny information som vi kan ta till oss? Du har slängt ur dig påståenden som inte stämmer. Om våra källor är felaktiga, ge oss något som bevisar det då. 
  • Kerubmamman

Läkemedelsföretagen skulle tjäna mycket mer på att sluta tillverka vaccin och få sälja mediciner för att behandla symptomen för sjukdomen och dess eventuella följdsjukdomar. 

• Kerubmamman
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-10 20:37:30 följande:
    Och hur var deras hälsa i övrigt, hos de som dog? 
    Det går vända på åt andra hållet också: hur var hälsan bland de som dog till följd av vaccinationer? Skulle de ha överlevt att få den sjukdom som de vaccinerades mot? 

Mig veterligen är det betydligt fler som avlider av barnsjukdomar och dess följdsjukdomar än av vaccinationer. 
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"