• Flaminia

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-30 09:52:31 följande:
    "Ni" som är helt för vacciner, tycker i princip att "Lite svinn får man räkna med"

Ja, eftersom "svinnet" bevisligen blir mycket mindre än om man struntar i att vaccinera. Det handlar om att väga risker mot nytta.
  • Flaminia
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 09:57:45 följande:
    Skulle du säga samma sak ifall du först fick träffa alla de barn som skulle dö för att läkemedelsindustrin ska tjäna pengar på din oro? Eller är det enklare att offra barn du inte har ett ansikte på?

Och du vill istället offra många fler barn som kommer att dö eller skadas i polio och andra sjukdomar som det idag vaccineras mot?
  • Flaminia
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 10:09:42 följande:
    Problemet är ju att vi inte hade haft dessa sjukdommar över huvud taget ifall vi inte börjat vaccinera utan istället vidareutvecklat vårt NATURLIGA SKYDD! Tycker du inte det är konstigt att det inte finns några belägg för att till exempel könssjukdommar, cancer, utbrändhet m.m. fanns innan vårt moderna samhälle där man vaccinerade?

Det är ju inte svårt för en normalbegåvad person att se sambandet här..

Vad har du för belägg för att vaccinationer orsakar könssjukdomar, cancer och utbrändhet?
  • Flaminia
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 10:16:33 följande:
    Var kom AIDS ifrån? Var kom HIV ifrån? Var kom Cancer ifrån? Var kom Autoimmuna sjukdommar ifrån?

Listan kan göras lång och alla har de en sak gemensamt, de fanns inte innan vi började vaccinera....

Att något uppträder samtidigt betyder inte att det finns något orsakssamband.
  • Flaminia
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 10:25:36 följande:
    Jag tycker det är ganska tydligt att ni båda bestämt er för att vaccin är det bästa som hänt människan och vägrar lyssna på den andra sidans argument eller åsikter. Mycket tråkigt med folk som inte kan ta till sig ny information utan måste klamra sig fast vid sitt första uttalande...

Jag hoppas verkligen att ni tar er en ordentlig funderare på hur det kommer sig att vi klarat oss så länge utan vaccin, och vad det finns för vinst i att ni ska lita på vaccin på det sättet ni gör.

Menar du att stor dödlighet i sjukdomar som vi idag kan förhindra genom vaccination är att "klara sig"?
  • Flaminia
    Anonym (sjutiotalist) skrev 2014-04-30 10:24:42 följande:

Men oj då, ser du dig själv som normalbegåvad eller?? För jag måste vara kraftigt underbegåvad för jag begriper inte ditt resonemang.

Könssjukdommar fanns det gott om också innan vaccinet. Visst var det väl Syfilis som kunde anses som lite "fint" att ha (utslag i ansiktet och det berömda spretande lillfingret) sådär på 1600- och 1700-talet? Eller tänkte du på någon specifik annan könssjukdom?
    Och Cancer, det tar tid att utveckla och drabbar många kring 50 och 70-80 års ålder, kan det inte vara så att många hann med att dö innan dom fick cancer tidigare, när medellivslängden låg runt 40 år?

Utbrändhet beror väl i stor utsträckning på den psykosociala miljön, det var kanske inte fullt så påfrestande för hjärnan att leva på samma plats hela livet och ägna sig åt att odla marken jämfört med samhället idag där vi ofta lever med stor press både i hemmet och på jobbet och där vi ständigt måste ta till oss olika intryck?

Jag hoppas att du driver med oss i dina inlägg...
    Bra inlägg, men jag tror inte att det var mindre påfrestande för hjärnan att kämpa för sin överlevnad utan de sociala rättigheter vi har idag, t.ex. till semester. Utbrändhet har nog alltid funnits men det är först på senare tid det fått ett namn, som med flera andra psykiska diagnoser.
  • Flaminia
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-30 11:38:55 följande:
    Cancer har alltid funnits. Frågan är i vilken utsträckning. Mutationer kommer och går i vår kropp hela tiden. Ibland utvecklas de till cancer, ibland inte.

Det som är skillnaden idag, är att kroppen förlorat en del av sin förmåga att bekämpa dessa mutationer.

Och det mina vänner, kan vi väl vara överens om att det är något i vår miljö som har förändrat den förmågan? Vad det än kan vara.

Att cancer ökar beror på att vi lever allt längre samt på livsstilsfaktorer, som att allt fler är överviktiga och att vi utsätter oss mer för sol (hudcancer).
  • Flaminia
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 12:25:39 följande:
    Men snälla du, du kan ju inte bara blint lyssna på köpta "forskare" och helt ignorera LIVSERFARENHET! Fråga någon äldre person i din omgivning hur många de kände till som hade cancer när de var unga, sedan kollar du hur många du känner till idag?

Samma sak med naturkatastrofer, titta på hur mycket dina föräldrar hörde om när de var små i förhållande till hur mycket du hör nu..

Tillfällighet? Skulle inte tro det...

Som sagt, att två företeelser uppträder samtidigt betyder inte automatiskt att det finns ett orsakssamband mellan dem.
  • Flaminia
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 12:47:23 följande:
    Bara för att det inte "automatiskt" blir så innebär det inte att det faktiskt inte är så................

Som jag och andra påpekat finns det andra förklaringar till att antalet cancerfall ökat, men det tror du alltså inte på?
    Björnmossa skrev 2014-04-30 12:52:24 följande:
    Men så kan du ju säga om allting.

Kan du bevisa att jazzmusik inte har någon koppling till cancer? Cancer har ökat sedan jazzmusiken kom till för hundra år sen. Bäst att inte lyssna så mycket på jazz.

Dammsugare är en annan nymodighet som ingen ifrågasätter trots att allergierna ökat sen vi drog in dessa tingestar i våra hem.

Axelvaddar korrelerar med HIV.
    Exakt.
  • Flaminia
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-30 12:07:32 följande:
    Och dessa "livsstilsfaktorer" som Flaminia påtalar, där räknas inte kemikalier in?

Enligt Cancerfonden inkluderar livsstilsfaktorer, som är inblandade i 70 procent av cancerfallen, levnadsvanor som rökning, motion, alkoholkonsumtion, kost och solning. Kemikalier räknas inte dit. www.cancerfonden.se/sv/cancer/Vad-ar-cancer/Vad-orsakar-cancer/
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"