Inlägg från: Anonym (helt rätt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (helt rätt)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Jag tycker det är på tiden att det börjar uppdagas vilket lurendrejeri storföretagen håller på med! Ofta gör vaccin bara marginell skillnad för en på 100 000 eller till och med ännu mindre, har hört att det är större chans att vinna på lotto än att "bli hjälpt" av ett vaccin.

Titta bara på svin- och fågelinfluensan där företagen drog in miljarder på att vaccinera oss med något som inte ens fungerade, för en sjukdom som aldrig fick spridning!!

Visste ni till exempel att den farligaste sjukdommen vi känner till (smittkoppor, smallpox på engelska) bara är farligt just för att vi vaccineras mot andra sjukdommar som annars skulle ge oss ett NATURLIGT FÖRSVAR emot den typen av sjukdommar! Finns många forskare som hävdar att desamma gäller sjukdommar som aids och hiv också!

människan har överlevt i miljoner år utan läkemedelsföretagen, det finns ingenting som är bättre för oss än NATURLIGT SKYDD!

• Anonym (helt rätt)
    lövet2 skrev 2014-04-30 08:34:05 följande:
    Visste du att smittkoppor dödade 60 miljoner människor under 1700-talet? Människor som aldrig sett eller hört talas om vaccin någon gång? Hur kan du ha fått för dig att smittkoppor ursprungligen var en ofarlig sjukdom ...? Obestämd
    Ändå försvann sjukdommen bara sådär helt magiskt utan något vaccin eller liknande på grund av att mänskligheten utvecklande ett NATURLIGT skydd som nu har försvagats och nästan försvunnit på grund av vaccin och överanvändning av läkemedel.

Det finns vulkanutbrott som utrotat hela städer också, men inte går du väl runt och är rädd för lava hela dagarna?
  • Anonym (helt rätt)
    lövet2 skrev 2014-04-30 08:39:57 följande:
    Men herregud, var får du allt i från? smile3.gif
    Nej, sjukdomen försvann inte magiskt, utan den vaccinerades bort. Mänskligheten har aldrig lyckats utveckla ett naturligt skydd mot smittkoppor, trots att den funnits i över 1000 år.
    lövet2 skrev 2014-04-30 08:34:05 följande:
    Visste du att smittkoppor dödade 60 miljoner människor under 1700-talet? Människor som aldrig sett eller hört talas om vaccin någon gång? Hur kan du ha fått för dig att smittkoppor ursprungligen var en ofarlig sjukdom ...? Obestämd
    Haha nu säger du ju emot dig själv! Först så skriver du att de under 1700-talet aldrig sett eller hört talas om vaccin, sedan skriver du att de räddades av vaccin?! Du måste ju hålla koll på dina egna lögner!

• Anonym (helt rätt)
    lövet2 skrev 2014-04-30 08:58:35 följande:
    Smittkoppor utrotades på 1900-talet, efter att vaccinet uppfunnits och använts över hela jorden.
    Men det blir ju bara fler och fler sprickor i ditt resonemang ju längre du fortsätter, sluta innan du skämmer ut dig själv fullständigt!

Ifall 60 miljoner människor dog på 1700-talet då det inte fanns några vaccin, och sedan dog ingen på 200 år tills dess att ett vaccin "upptäcktes".. Vad kallar du perioden mellan 1700 och 1900 då, om inte ett NATURLIGT SKYDD? Det du säger är ju att läkemedelsbolagen "botade" en sjukdom som redan var botad?!

Du måste väl själv se hur ditt resonemang rasar samman bit för bit?
  • Anonym (helt rätt)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 09:13:30 följande:
    Och varifrån har du fått att ingen dog i smittkoppor mellan 1700 och 1900? Det är ju så uppåt väggarna fel att man baxnar menar jag.
    Jag tar ju bara upp de sakerna som han skrivit och visar på vilka brister det finns i hans resonemang. Det var ju han som sa att ingen dog mellan 1700 och 1900, så det får du väl fråga honom om..?

Jag har tittat i en del böcker om ämnet och man har väl hört och sett en del också, men jag tycker det räcker med sunt förnuft för att förstå att om mänskligheten klarat sig i miljoner år utan vaccin så behövs det inget nu heller, man behöver varken läsa böcker eller titta på forskning för att dra de slutsatserna. Sunt förnuft räcker oftast längst och det visar sig gång på gång att forskning har fel och ändrar sina resultat fram och tillbaka, bara trams om du frågar mig!
  • Anonym (helt rätt)
    Kerubmamman skrev 2014-04-30 09:39:36 följande:
    Det dog omkring 60 miljoner människor i Europa på 1700-talet. I slutet av 1790-talet uppfanns vaccinet och detta ledde till en drastisk minskning av antalet sjuka och döda. På 1970-talet slutade vi vaccinera i Sverige eftersom smittkoppor ansågs vara utrotat. 

Källa
    Du kan ha hur många källor du än vill, det trumfar i alla fall aldrig SUNT FÖRNUFT!
  • Anonym (helt rätt)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 09:53:56 följande:
    "Svinnet" ska naturligtvis minimeras så mycket det bara är möjligt, men - ja. Eftersom alternativet, i värsta fall en pandemi, skulle bli betydligt mer förödande för betydligt fler.
    Skulle du säga samma sak ifall du först fick träffa alla de barn som skulle dö för att läkemedelsindustrin ska tjäna pengar på din oro? Eller är det enklare att offra barn du inte har ett ansikte på?
  • Anonym (helt rätt)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 10:00:15 följande:
    Jaharu, du ska köra det racet alltså. Jag kan jag också, just watch me: Du ser alltså hellre att tre miljoner barn dör i t.ex. smittkoppor än att några få drabbas av biverkningar eller i värsta fall dör efter att ha vaccinerats mot dem?
    Svara på min fråga istället för att försöka undvika den bara för att det är obekvämt. Det blev inte så lätt att argumentera för vaccin längre när du behövde fundera på vilka konsekvenser det faktiskt får för BARN?
  • Anonym (helt rätt)
    Kerubmamman skrev 2014-04-30 10:07:09 följande:
    Vilka konsekvenser får BARN av sjukdomen då? 
    Problemet är ju att vi inte hade haft dessa sjukdommar över huvud taget ifall vi inte börjat vaccinera utan istället vidareutvecklat vårt NATURLIGA SKYDD! Tycker du inte det är konstigt att det inte finns några belägg för att till exempel könssjukdommar, cancer, utbrändhet m.m. fanns innan vårt moderna samhälle där man vaccinerade?

Det är ju inte svårt för en normalbegåvad person att se sambandet här..
  • Anonym (helt rätt)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 10:08:44 följande:
    Jag ser på det så här; det handlar till syvende och sidst om vanlig enkel riskminimering.

Risken att dö eller skadas av något man kunde ha låtit vaccinera mot är betydligt större än risken att dö eller skadas av själva vaccinet. Skulle olyckan vara framme skulle jag givetvis känna en outsäglig sorg. Kanske t.o.m. ilska mot det som bedömts vara orsaken till skadan/dödsfallet. Men det blir liksom inte mindre sorgligt när någon dör i tuberkulos eller smittkoppor än när någon gör det pga ett vaccin. Och ser man det rent krasst är risken att stå där i slutändan och ångra att man inte lät vaccinera sitt barn tusenfalt större än risken att stå där och ångra motsatsen.
    Men om du vaccinerar mot vattkoppor och sedan dör mänskligheten i någon ny sjukdom som uppkommer PÅ GRUND AV VACCINERINGEN, skulle du då fortfarande hävda att det var bra för ingen dog ju i alla fall av vattkoppor?

Nej du, det är allt bäst att låta kroppen vidareutveckla sitt NATURLIGA SKYDD och ge våra barn ett starkare immunförsvar än vi själva haft.
  • Anonym (helt rätt)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 10:13:00 följande:
    Hur skulle helt nya och ditintills okända sjukdomar kunna uppstå på grund av ett vaccin menar du?
    Flaminia skrev 2014-04-30 10:13:36 följande:

Vad har du för belägg för att vaccinationer orsakar könssjukdomar, cancer och utbrändhet?
    Var kom AIDS ifrån? Var kom HIV ifrån? Var kom Cancer ifrån? Var kom Autoimmuna sjukdommar ifrån?

Listan kan göras lång och alla har de en sak gemensamt, de fanns inte innan vi började vaccinera....
  • Anonym (helt rätt)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-30 10:15:05 följande:
    Jag undviker inte frågan. Men jag tänker inte gå in på en etisk diskussion här, för då vet jag att det spårar ur ganska snart.

Jag försöker däremot få dig att få förståelse för de människor som är "på andra sidan". D.v.s. de som har drabbats av "svinnet". 

Anser du att du har förmågan att sätta dig in i andras situation?
    Ja jag har mycket stor förmåga för empati och ser inte riktigt hur din fråga ska kunna besvaras av mig? Som jag skrivit flera gånger så är jag mycket skeptisk till hur läkemedelsindustrin suger ut pengar ur samhället med vaccin som verkligen inte hjälper utan snarare försvårar vår situation. Det finns som sagt ett naturligt skydd människorna kunnat leva med i miljoner år men som nu snabbt håller på att urlakas för att vaccinationsbolagen ska tjäna pengar.
  • Anonym (helt rätt)
    Kerubmamman skrev 2014-04-30 10:19:46 följande:
    Smittkoppor hade funnits i flera tusen år. Varför hade vi inget naturligt skydd på 1700-talet? 

Könssjukdomar fanns långt innan vaccinet. Källa

C
    ancer fanns långt innan vaccinet. Källa

U
    tbrändhet är ett ny term. Men psykisk ohälsa av olika slag har funnits långt innan vaccinet. Källa

Du får gärna förklara hur ditt argument hänger ihop med verkligheten. Vilket samband tycker du finns? 
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 10:21:57 följande:
    HIV/Aids kom så vitt man vet från början från (ovaccinerade, får man förmoda) apor i västra och centrala Afrika och överfördes från dem till människor.

Beskrivningar av det vi i dag benämner cancer förekommer redan i gamla egyptiska skrifter från tusentals år före Kristus, dvs långt innan vaccin överhuvudtaget var påtänkta.

Inte heller mellan autoimmuna sjukdomar och vaccin finns några belagda samband överhuvudtaget, oavsett vad ditt "sunda förnuft" säger.

Frågor på det?
    Jag tycker det är ganska tydligt att ni båda bestämt er för att vaccin är det bästa som hänt människan och vägrar lyssna på den andra sidans argument eller åsikter. Mycket tråkigt med folk som inte kan ta till sig ny information utan måste klamra sig fast vid sitt första uttalande...

Jag hoppas verkligen att ni tar er en ordentlig funderare på hur det kommer sig att vi klarat oss så länge utan vaccin, och vad det finns för vinst i att ni ska lita på vaccin på det sättet ni gör.

• Anonym (helt rätt)
    Volt skrev 2014-04-30 10:34:18 följande:
    Jag vägrar tro att du är på riktigt för såhär obildad kan inte en vuxen människa år 2014 vara. 
    Bara för att du inte kan se de samband som så tydligt finns där behöver du inte komma med personangrepp. Det ligger något i det gamla uttrycket "Den som sa det han var det", och din egen bildning verkar ju vara rätt begränsad när det kommer till saker man inte kan läsa i böcker...............
  • Anonym (helt rätt)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-30 12:08:58 följande:
    Kom igen nu. Sluta sitta och tala ur skägget och bara gissa - vill du framhäva att ökning av cancerfall har något samband med vaccinationer får du banne mig lägga fram något som styrker det i stället för att bara gripa efter halmstrån.
    Men snälla du, du kan ju inte bara blint lyssna på köpta "forskare" och helt ignorera LIVSERFARENHET! Fråga någon äldre person i din omgivning hur många de kände till som hade cancer när de var unga, sedan kollar du hur många du känner till idag?

Samma sak med naturkatastrofer, titta på hur mycket dina föräldrar hörde om när de var små i förhållande till hur mycket du hör nu..

Tillfällighet? Skulle inte tro det...
  • Anonym (helt rätt)
    Flaminia skrev 2014-04-30 12:38:22 följande:

Som sagt, att två företeelser uppträder samtidigt betyder inte automatiskt att det finns ett orsakssamband mellan dem.
    Bara för att det inte "automatiskt" blir så innebär det inte att det faktiskt inte är så................
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"