• Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter

• Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"
  • Aischa
    Björnmossa skrev 2014-04-27 22:17:06 följande:
    Jag förstår ditt resonemang men jag tror att det bygger på okunskap om hur forskning går till. I forskningsvärlden anses inget som bevisat om inte flera oberoende studier kommer fram till samma resultat. Ingen studie blir publicerad i någon vetenskaplig tidskrift om den inte blivit läst och godkänd av flera ansedda forskare från andra universitet.

Dessutom är det många steg (som tar åratal!) från att man upptäcker en ny behandlingsmetod till att den får användas på människor.

De som sysslar med detta är forskare. Det stämmer att viss forskning sker på läkemedelsföretag, men det är absolut inte så enkelt som att de tar fram vad de vill och vården okritiskt köper det.

Vacciner ändrar inte heller vårt DNA.

Du kan även se det från den praktiska sidan.
    Inga svenska barn ser ut så här. Varför inte?
    Alla läkare väljer att vaccinera sina egna barn. Varför?
    nja, svinvaccinet togs fram på ett kick och började injiceras i folk. bieffekterna visade sej på många sätt. gardasil är ett annat vaccin som krängs på folk som om det vore den enda sanningen, hur mycket är det forskat på det? som jag skrev tidigare, jag tror att det finns en högre global korruption, och forskning är styrt av det. det är som sagt bara min åsikt, och jag tvingar inte den på någon. sen tror jag inte riktigt på att ALLA läkare vaccinerar sina barn, det finns nog undantag där. dom som inte håller med om normen tystas ner. återigen korruption. makthavarna vill inte veta av oliktänkande och ifrågasättande. vi ser olika på ämnet helt enkelt, och det är okej.

nu har jag yttrat lite av mina åsikter i ämnet, och tackar för mej, nu tänkte jag gå och lägga mej. för önska en fortsatt trevlig söndagskväll.
  • Anonym (anonym)
    Aischa skrev 2014-04-27 22:05:45 följande:
    jag hänger med i vad du menar, och respekterar att du lägger fram det på en bra nivå. jag håller dock inte med. med risk för att bli kallad konsperations teorist, men min åsikt är att hela läkemedelsindustrin är korrupt. med detta säger jag inte att all västerländsk medicin är onödig, utan att det prackas på mediciner för saker som inte behöver medicineras. för att kunna ordinera medicin som håller folket sjuka (bieffekter som även dom måste medicineras många gånger) behövs en diagnos. jag köper inte att diagnoserna kommer från bättre vetande, utan myndigheterna vill hålla folket sjuka. läkemedelsverket känner aldrig av lågkonjukturer te.x. cancerindustrin är en mångmiljon industri. det finns inga pengar att tjäna på friska människor. jag säger inte att du ska hålla med mej, men förstår du hur jag tänker? vacciner ändrar hela människans dna och bieffekterna håller oss sjuka, där tror jag att många diagnoser kommer ifrån, med tanke på att vi pumpas fulla av vacciner redan från start. jag trampar säkert många på tårna nu, och det är en risk jag får ta, men jag tänker steget längre. jag litar inte på läkare som manar på om vacciner när hela deras yrkesroll går ut på att kränga medicin. min BVC-sköterska gick in i en dispyt med mej när jag tackade nej till stelkrampsvaccinationen, men hon kunde inte tala om vad vaccinet innehåller. det kan man (jag) väl endå tycka att en sköterska med befogenhet att injicera vaccin borde kunna.
    Vacciner ändrar inte människans dna, det är avdödat virus eller bakterie som ympas i kroppen just för att kroppen ska bli immun mot just den sjukdom viruset eller bakterien ger. Tjänas visst en massa pengar för att hålla människor friska exempelvis diabetesbehandling för att slippa följderna som blindhet och amputation av benen vilket var vanligt förr, behandling mot högt blodtryck för att förhindra hjärtinfarkt och hjärnblödning..

Det är mer eller mindre samhällsfarligt att inte vaccinera sina barn mot barnsjukdomar eftersom de där vanliga barnsjukdomarna kan få förödande konsekvenser.

Klart att cancerforskning är en mycket kostsam eftersom de bland annat strävar efter vaccin för olika cancerformer och försöker få fram skrädda sydda läkemedel för olika patienter där kommer ditt dna in, precis som i andra läkemedel som är genetiskt anpassad till en viss individs autoimmuna sjukdom osv.
  • Aischa
    Anonym (S) skrev 2014-04-27 22:26:57 följande:
    Det där inlägget var inte bara till dig, men du får tycka vad du vill om vem du vill, men det är dina åsikter som kommer ses som korkade av majoriteten.

Du får tro på gud och djävulen och att regeringen vill få oss alla autistiska om du vill. Men jag kommer aldrig att se din åsikt som "smart" pga att du inte visar upp någonting som är värt att ens tänka över. Du drar inte upp någon fakta alls, du verkar helt gå på känslor vilket är hemskt opålitligt. Du tror mer på ett fåtal känsliga människor som gråter över sina känslor om vacciner än åratals forskning om ämnet. Varför skulle jag lyssna på dig?
    säger inte alls att du SKA lyssna på mej, men det är intressant att du lägger energi på mina inlägg trotts att du inte alls finner dom intressanta. hur som, det är egentligen inte viktigt varken för mej eller som jag antar dej.

önskar en fortsatt trevlig kväll istället, då jag nu ska dra några timmerstockar.
  • Björnmossa
    Aischa skrev 2014-04-27 22:20:31 följande:
    fast du svarade fortfarande inte på min fråga. dina åsikter är just åsikter. DU har inte hållit i någon forskning och sett resultaten själv antar jag? du köper forskning, jag ifrågasätter hur tillförlitlig den egentligen är. hur mycket vill regeringen att vi ska veta? räcker det med att säga att det är framforskat för att folk ska ta det som fullt och korrekt säkert? så det DU tror på är din verklighet, inte min. så igen, har jag rätt att dumförklara dej för att jag inte tror på samma sak som dej?
    All forskning som görs idag (vet inte hur långt tillbaka det har varit så, men länge) publiceras så att vem som helst kan läsa den.

Du och jag har kanske inte tillräckliga kunskaper för att kunna utvärdera allt, men jag lovar att det finns andra som gör det. Miljontals medicinstuderande över hela världen kan inte drömma om något bättre än att hitta en lucka och bli berömda

Regeringen är inte inblandad i forskningen alls, utom möjligen finansiellt. Våra svenska universitet är politiskt oberoende. Detsamma gäller i hela västvärlden. I Kina vet jag att gränserna är lite suddigare men eftersom det är känt påverkar det naturligtvis även deras trovärdighet internationellt.
  • Aischa
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-27 10:22:50 följande:
    Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter
    TS inboxa mej gärna om du känner att du vill det. kram.
  • Björnmossa
    Aischa skrev 2014-04-27 22:28:50 följande:
    nja, svinvaccinet togs fram på ett kick och började injiceras i folk. bieffekterna visade sej på många sätt. gardasil är ett annat vaccin som krängs på folk som om det vore den enda sanningen, hur mycket är det forskat på det? som jag skrev tidigare, jag tror att det finns en högre global korruption, och forskning är styrt av det. det är som sagt bara min åsikt, och jag tvingar inte den på någon. sen tror jag inte riktigt på att ALLA läkare vaccinerar sina barn, det finns nog undantag där. dom som inte håller med om normen tystas ner. återigen korruption. makthavarna vill inte veta av oliktänkande och ifrågasättande. vi ser olika på ämnet helt enkelt, och det är okej.

nu har jag yttrat lite av mina åsikter i ämnet, och tackar för mej, nu tänkte jag gå och lägga mej. för önska en fortsatt trevlig söndagskväll.
    Ingen har sagt att vaccin kommer utan biverkningar.

Jag är inte den som av princip ogillar en konspirationsteori, tvärtom, men i det här fallet är den farlig. Dessutom, och detta menar jag snällt, märks det att du inte vet så mycket om forskning. Det finns inga makthavare på det sättet i den vetenskapliga världen. Precis alla kan kolla allt.

Jag föreslår att du läser på om detta mer ingående!
  • Anonym (-0-0-0-)
    Aischa skrev 2014-04-27 22:05:45 följande:
    jag hänger med i vad du menar, och respekterar att du lägger fram det på en bra nivå. jag håller dock inte med. med risk för att bli kallad konsperations teorist, men min åsikt är att hela läkemedelsindustrin är korrupt. med detta säger jag inte att all västerländsk medicin är onödig, utan att det prackas på mediciner för saker som inte behöver medicineras. för att kunna ordinera medicin som håller folket sjuka (bieffekter som även dom måste medicineras många gånger) behövs en diagnos. jag köper inte att diagnoserna kommer från bättre vetande, utan myndigheterna vill hålla folket sjuka. läkemedelsverket känner aldrig av lågkonjukturer te.x. cancerindustrin är en mångmiljon industri. det finns inga pengar att tjäna på friska människor. jag säger inte att du ska hålla med mej, men förstår du hur jag tänker? vacciner ändrar hela människans dna och bieffekterna håller oss sjuka, där tror jag att många diagnoser kommer ifrån, med tanke på att vi pumpas fulla av vacciner redan från start. jag trampar säkert många på tårna nu, och det är en risk jag får ta, men jag tänker steget längre. jag litar inte på läkare som manar på om vacciner när hela deras yrkesroll går ut på att kränga medicin. min BVC-sköterska gick in i en dispyt med mej när jag tackade nej till stelkrampsvaccinationen, men hon kunde inte tala om vad vaccinet innehåller. det kan man (jag) väl endå tycka att en sköterska med befogenhet att injicera vaccin borde kunna.
    Läkemedelsverket känner inte av lågkonjunktur? Läkemedelsverket är inte en vinstdrivande verksamhet. Varför skulle en icke vinstdrivande myndighet vara intresserad av att hålla människor sjuka?
    Läkare tjänar inga pengar på att skriva ut medicin. Ska man diskutera vinster i vården så är det tvärt om. Varje recept som skrivs kostar vårdenheten pengar. Det är billigare att inte skriva ut läkemedel.

Hur man sedan kan neka sitt barn skydd mot en sjukdom som stelkramp övergår mitt förstånd.
  • Anonym (S)
    Aischa skrev 2014-04-27 22:33:09 följande:
    säger inte alls att du SKA lyssna på mej, men det är intressant att du lägger energi på mina inlägg trotts att du inte alls finner dom intressanta. hur som, det är egentligen inte viktigt varken för mej eller som jag antar dej.

önskar en fortsatt trevlig kväll istället, då jag nu ska dra några timmerstockar.
    Jag brukar lägga energi på att försöka undervisa, oerhört dålig vana, jag är inte speciellt pedagogisk eller tålmodig så det brukar bli att jag sitter och skäller istället. Tur att jag har valt att hålla mig borta från läraryrket, skulle nog bli tokig.

God natt :)
  • Bunny on speed

Mediciner kostar massor för Sverige eftersom vi har högkostnadsskyddet. Hur menar du att detta gagnar myndigheterna?

Bunnies, it must be bunnies!
  • sextiotalist
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-27 13:10:53 följande:
    Jag har också varit hjärntvättad (ja, det är hjärntvätt när man inte tror att det finns två sidor av ett mynt) och reagerat precis som några av er innan. Men nu har jag börjat ifrågasätta allting starkt då mina tidigare friska barn varje gång blivit sjuka i samband med vaccinationer.

Har du någonsin läst en vetenskaplig artikel?

Har du verkligen varit nere och grävt på djupet någon gång, och verkligen kollat var all "fakta" kommer ifrån? 

Och ja, jag är insatt i dessa sjukdomar som "man kan dö av". Det är skrämmande hur djupt det sitter att vi tror att friska, välmående barn kommer att dö så snart de drabbats av en av dessa sjukdomar. Och att vi vägrar tro att dagens onaturliga sjukdomar ((med onaturliga menar jag där vårt eget immunförsvar angriper oss, såsom astma, allergier, m.fl.) ens kan ha ett litet samband med de läkemedel/vacciner vi stoppar i oss i princip direkt efter födseln.

Jag sitter inte och säger rakt ut att man inte ska vaccinera egentligen, för så "långt" har jag inte kommit, ännu. Men jag tycker det är sjukt att vi sprutar läkemedel rakt in i systemet, utan att passera gå, och sen naivt tro att vi enbart blir friska av det?

Vaccin är läkemedel, tror du som enbart tror att vacciner är av godo att alla andra läkemedel är helt utan biverkningar också?

Varför blir man inte upplyst redan på BB om att man har ett val i detta, varför får man känslan av att det är obligatoriskt?

Vart har du som inte ens ifrågasätter detta fått din fasta övertygelse ifrån att man är totalt dum i huvudet om man ens börjar tveka om att vaccinera vidare? 

Litar du blint på media utan att forska vidare vad alla dessa löpsedlar och kioskvältare verkligen grundar sig på?
    Hjärntvättad, jag känner läkare som var aktiva läkare under den tiden dessa epidemier gick. Jag friska välmående barn dog i dessa sjukdomar
    Friska välmående mammor som väntade barn och fick röda hund, fick svårt funktioshindrade barn
    Ja, friska välmående barn kunde av påssjuka bli döva och killar sterila
    Jag är så gammal, så jag har haft klasskamrater som legat på intensivavdelningen pga mässlingen, i mitt närområde så bodde det 2-3 stycken ungdomar som fått men av påssjuka och röda hund.
    Jag har träffat de som har svåra besvär efter polio
    Min mamma har sett folk dö i Stelkramp
    På 80-talet så dog ovaccinerade personer i en difteriepidemi.

Jag är så gammal så jag har sett saker med egna ögon
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"