• Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter

• Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"
  • TanganyikaIka
    sextiotalist skrev 2014-04-28 06:42:22 följande:
    Hjärntvättad, jag känner läkare som var aktiva läkare under den tiden dessa epidemier gick. Jag friska välmående barn dog i dessa sjukdomar
    Friska välmående mammor som väntade barn och fick röda hund, fick svårt funktioshindrade barn
    Ja, friska välmående barn kunde av påssjuka bli döva och killar sterila
    Jag är så gammal, så jag har haft klasskamrater som legat på intensivavdelningen pga mässlingen, i mitt närområde så bodde det 2-3 stycken ungdomar som fått men av påssjuka och röda hund.
    Jag har träffat de som har svåra besvär efter polio
    Min mamma har sett folk dö i Stelkramp
    På 80-talet så dog ovaccinerade personer i en difteriepidemi.

Jag är så gammal så jag har sett saker med egna ögon
    Exakt.

Att inte vaccinera är att vara dum i huvudet och utsätta sitt barn och andra för onödiga risker och för att i förlängningen orsaka epidemier. Foliehatt av tack! 
  • Anonym (Vad pågår)

Jag har läst skolböckerna och den vanliga medicinska litteraturen, bland annat under min utbildning, vet att det är myndigheter som socialstyrelsen, sbu, läkemedelsverket, smittskyddsinstitutet etc. som "styr" och har den slutgiltiga makten när det gäller information som går ut till allmänheten. 

Jag har inte endast läst "en bok som vände hela min värld uppochner" som vissa verkar tro. Men det är lättare att hänvisa till en bok med flera samlade referenser än att samla ihop en stor bunt referenser och lägga i en sådan här tråd.
    Min skepsis är något som växt fram under åren, inget som en enda bok framkallat. För jag är trots allt inte dum i huvudet

Jag vet också vad pengar och girighet gör med folk. Eller när någon råkar ha ett annat synsätt än den stora massan.
    Det är inte för intet som "häxor" brändes på bål förr i tiden. Det är bara maskerat på annat sätt i vår moderna tid.

En till bok som är intressant i sammanhanget, om någon här mot förmodan kan tänka sig att se saker ur en annan vinkel:

"Deadly medicines and organised crime. How big pharma has corrupted healthcare" av Peter C Gotzsche. 

Jag tycker det är skrämmande hur vissa av er härinne kan sitta och trycka ned andra på det här sättet som i detta forum bara för att någon råkar ha en fundering som går emot strömmen. Gör ni likadant i verkliga livet när någon har en annan åsikt?
    Sedan finns det givetvis också fler härinne som har lagt det på en bra nivå med en respektfull ton.

Jag fortsätter mitt sökande efter svar i vaccinationsfrågan.

• TanganyikaIka

Att inte vaccinera basprogrammet (svinflunsan kan väl diskuteras?) eller vara anti-vacc är helt jävla korkat, spelar inte någon roll om det är Gud Fader eller vem som är emot, det är odiskutabelt så att vaccinering skyddar många, om inte de flesta vaccinerar sig kommer fler att dö och skadas för livet, handikappas och försvagas. Det är oförsvarligt och det är korkat och "dumt i huvudet". 

• sextiotalist

Det är ingen som tvingar dig att vaccinera ditt barn.
    Jag känner också läkare och har inte hört talas om att någon läkare tjänar pengar på att skriva ut medicin. Inte mer än deras lön i varje fall. De få lika mycket pengar även om de inte skriver ut medicin.
    Självklart är itne läkemedelsindustrin en välgörenhetsverksamhet. De behöver också vinster, det finns säkert de som inte är helt seriösa i sin forskning heller
    Men just de vacciner som du åberopar är knappast de som genererar de stora vinsterna.
    De har använts nu i snart 40 år och är utforskade in i minsta molekyl.
    Jag har inget emot att man ifrågasätter, det är jättebra, men det jag reagerar på är de de som som hittar på historier, eller inbillar sig. Dessa personer bedriver inte heller välgörenhet, de är precis lika intresserade av att få in pengar på sina verksamhet som läkemedelsindstustrin är.

• Hypnotica

Jag tycker det är intressant att antivaccinmänniskorna anklagar de som tycker vaccin är bra för att svälja allt med hull och hår.

Du tror inte att vi har kollat upp det alls?

Jag är inte bitter - jag är välhumlad.
  • Anonym (Vad pågår)
    Hypnotica skrev 2014-04-28 09:04:37 följande:
    Jag tycker det är intressant att antivaccinmänniskorna anklagar de som tycker vaccin är bra för att svälja allt med hull och hår.

Du tror inte att vi har kollat upp det alls?
    Det är intressant att jag tas som en "antivaccinmänniska" trots att alla mina barn, min man samt jag är fullt vaccinerade.
  • sextiotalist
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-28 09:11:30 följande:
    Det är intressant att jag tas som en "antivaccinmänniska" trots att alla mina barn, min man samt jag är fullt vaccinerade.

Skrev ett inlägg innan, men det försvann
    Du ska vara medveten om att det inom foliehattsbranschen finns massor av människor som mer än gärna tjänar pengar på folks rädsla för det de inte vet så mycket om. Den branschen är precis lika girig som vilken annan brransch som helst.
    Så om du ifrågasätter läkemedelsbranschens vinstkrav, så gör det även med de som publicierar denna information. Jag skulle nog säga att girigheten är större där än hos läkemedelsbranschen. För de pengarna pumpas ändå tillbaka till forskning (den absolut största delen) och den medicinen, det vaccinet som kommer ut ur pipen har ofta kostat väldigt mycket pengar och det brukar dröja rätt många år innan en ny medicin eller vaccin betalat tillbaka vad det kostat att framställa detta.
  • Anonym (Vad pågår)
    sextiotalist skrev 2014-04-28 09:21:06 följande:

Skrev ett inlägg innan, men det försvann
    Du ska vara medveten om att det inom foliehattsbranschen finns massor av människor som mer än gärna tjänar pengar på folks rädsla för det de inte vet så mycket om. Den branschen är precis lika girig som vilken annan brransch som helst.
    Så om du ifrågasätter läkemedelsbranschens vinstkrav, så gör det även med de som publicierar denna information. Jag skulle nog säga att girigheten är större där än hos läkemedelsbranschen. För de pengarna pumpas ändå tillbaka till forskning (den absolut största delen) och den medicinen, det vaccinet som kommer ut ur pipen har ofta kostat väldigt mycket pengar och det brukar dröja rätt många år innan en ny medicin eller vaccin betalat tillbaka vad det kostat att framställa detta.
    Jag är kritisk mot båda sidor ja.
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"