• Hypnotica

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Jag tycker det är intressant att antivaccinmänniskorna anklagar de som tycker vaccin är bra för att svälja allt med hull och hår.

Du tror inte att vi har kollat upp det alls?

Jag är inte bitter - jag är välhumlad.
  • Hypnotica
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-28 09:11:30 följande:
    Det är intressant att jag tas som en "antivaccinmänniska" trots att alla mina barn, min man samt jag är fullt vaccinerade.
    Inlägget var inte riktat mot dig specifikt.
  • Hypnotica

Det finns ingen forskning som bevisar att det inte finns kopplingar mellan vaccin och öknens utbredning heller.

Ang svininfluensan: Det fanns anledningar att tro att den är av samma typ som Spanska Sjukan och om man kan sin historia förstår man varför smittskyddsinstituten blev oroliga och ville ha ett vaccin så snabbt som möjligt. Nu visade det sig att långt färre människor blev sjuka och dog eftersom man aldrig helt och hållet kan förutsäga en pandemi.

Det visade sig senare att svinisen och Spanska Sjukan är samma typ av influensa. Vi hade tur denna gång.

• Hypnotica

Smittkoppor var den första sjukdom som vi öht vaccinerade mot.

Och vet du varför? Jo, för att man visste att personer som drabbats av smittkoppssläktningen kokoppor inte fick smittkoppor i samma utsträckning som personer som ej hade fått kokoppor.

Vaccin ÄR ett naturligt skydd.

• Hypnotica
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 09:35:35 följande:
    Jag tar ju bara upp de sakerna som han skrivit och visar på vilka brister det finns i hans resonemang. Det var ju han som sa att ingen dog mellan 1700 och 1900, så det får du väl fråga honom om..?

Jag har tittat i en del böcker om ämnet och man har väl hört och sett en del också, men jag tycker det räcker med sunt förnuft för att förstå att om mänskligheten klarat sig i miljoner år utan vaccin så behövs det inget nu heller, man behöver varken läsa böcker eller titta på forskning för att dra de slutsatserna. Sunt förnuft räcker oftast längst och det visar sig gång på gång att forskning har fel och ändrar sina resultat fram och tillbaka, bara trams om du frågar mig!
    Vi har överlevt i miljoner år men vi har då också varit relativt få människor pga av sjukdomar. Utan vaccin skulle vi helt enkelt inte ha den niå av civilisation vi har idag eftersom människor i stora grupper som bor tillsammans är perfekt för pandemier.
  • Hypnotica
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-30 11:38:55 följande:
    Cancer har alltid funnits. Frågan är i vilken utsträckning. Mutationer kommer och går i vår kropp hela tiden. Ibland utvecklas de till cancer, ibland inte.

Det som är skillnaden idag, är att kroppen förlorat en del av sin förmåga att bekämpa dessa mutationer.

Och det mina vänner, kan vi väl vara överens om att det är något i vår miljö som har förändrat den förmågan? Vad det än kan vara.
    Nej, den största skillanden är att man dog yngre förr. Om människan kunde leva för evigt , skulle vi alla få cancer.
  • Hypnotica

Varför kallar du alla som är av åsikten att vaccin är bättre än alternativet hjärntvättade?

• Hypnotica
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-03 19:32:11 följande:
    Jag menar definitivt inte att föräldrar är inkompetenta. Däremot är många helt ointresserade. Och det är en helt annan sak! Om man inte är speciellt intresserad av medicin eller hälsofrågor, så läser man heller inte på. Då förlitar man sig på sjukvården, för de ska ju ändå veta bäst? Så enkelt är det.

Precis som att jag är ganska ointresserad av ekonomi, så jag är säkert en bra kund för min bank.

Och ja, jag tycker också det är uppåt väggarna att vi behandlar våra barn med penicillin för minsta lilla. Och det beror också på okunskap och ointresse. Och en form av hjärntvätt. Vi tror att vi inte blir friska om vi inte får antibiotika. När det egentligen handlar om att man på sin höjd blir frisk 1 dag tidigare. Och då bland annat med "betalningen" en försvagad normalflora som i sin tur ger en ny lång radda tråkiga konsekvenser, men det är en annan historia. 

Det är som att människor idag inte har någon tilltro alls till att kroppen har ett immunförsvar som är uttänkt in i minsta detalj? Som att vi tror att, "om jag inte får någon slags medicin mot det här nu så kommer jag få ha det hela livet".
    Det har läkemedelsföretagen gjort bra i alla fall. 
    Vårt immunförsvar är inte "utänkt i minsta detalj". Ingenting i vår kropp är det. Tvärtom, mycket mer våra kroppar är väldigt mycket ad hoc lösningar och mindre optimala funktioner...
  • Hypnotica
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-04 11:07:09 följande:
    Intressant. Kan du ge exempel?
    Kvinnors reproduktiva system tex.
  • Hypnotica
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-05 13:23:56 följande:
    I dagens samhälle verkar alla läkare som ordinerar något annat än ett läkemedel till sina patienter kallas för "kvacksalvare".

Du tror inte att läkemedelsbolagen (som bland annat tillverkar våra vacciner, och som vi nog gärna skulle vilja kunna lita på) någonsin dömts till några skadestånd för felaktig marknadsföring, mutor, skador och diverse annat?
    Har du öht läst om Dr. Enstein? Vad han ställt till med?
  • Hypnotica
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-05 19:10:45 följande:
    Det är helt otroligt hur rykten/anklagelser mot en enda person kan blåsas upp och att folk tror blint på ALLT som media rotar fram om det. Klart som sjutton att personer som går emot strömmen ska tystas ner, så har det alltid varit! Ofta tilll vilket pris som helst.

Sedan när stora läkemedelsbolag, som verkligen har potential att göra riktigt stor skada för långt fler människor, visar sig ha fuffens för sig, så viftas det bara bort. För "de är ju så hårt kontrollerade så det kommer inte hända igen". Jasså?

Känner någon av er här den här doktorn personligen? Eller känner ni någon som känner honom? Vet ni någon som har blivit behandlad av honom? Vem har skrivit artiklarna om honom? Har de personerna som skrivit dessa artiklar inget som helst att göra med läkemedelsindustrin?
    Kan någon bevisa för mig att de personer som svartmålat denna doktor inte har någon som helst egen vinning av det?

Menar ni att referenserna i boken också är påhittade?
    Blåsas upp?

Vi pratar om barn som dör pga av inkompetens, vi pratar om någon som sputar i autistiska barn ett läkemdel som öht inte testats eller utretts för ev. behandling av autism (till den facila summan av sextusen dollar per person), vi pratar om någon som rekommenderar D-vitamin mot autism och se där - vars fru äger ett företag som säljer vitaminer. Hepp!

Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"