• Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter

• Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"
  • Aniiee
    Anonym (S) skrev 2014-04-27 18:39:25 följande:
    Jag har inget emot att en del inte vaccinerar sig, det är ju liksom inte mitt liv som riskeras, ni får riskera att bli smittade (och dö) av diverse åkommor bäst ni vill.
    Fast du borde bry dig, för dett finns ett antal ungar som man inte KAN vaccinera. De behöver skyddet som andra ger av att vaccinera sig....
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-27 18:38:56 följande:
    Det jag saknar är en motvikt till boken, tips?
    Lämpligtvis kollar du hur många som dog eller skadades av polio, mässling, röda hund innan allmän vaccin infördes för att inte tala om alla TBC-sjuka som dog förr, vi har hade i princip utrota TBCn i Sverige genom vaccination.

Skulle människor sluta vaccinera i Sverige skulle det inte dröja förrän det skulle leda till dödsfall eftersom vi dels reser mer och dels vistas mer i stora folksamlingar än vad vi gjorde tidigare.
  • Gena
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-27 18:45:10 följande:
    Sandlådenivå, har du ens gått ut grundskolan? Suck.
    Oj, vilken argumentationsförmåga. Där övertygade du mig verkligen om vaccinationens nackdelar. Själv tycker jag det är rätt mycket sandlådenivå när en person behöver "en motvikt till boken". Öh, vad sägs om tonvis med medicinsk litteratur? Det är bara några koko alternativmedicinare som är mot vaccination, de flesta är faktiskt för.

Det är osolidariskt att inte vaccinera sig. Du utsätter inte bara ditt eget barn för fara, utan även andra människor runt omkring. Mässling är jättefarligt om den som är gravid blir utsatt för det. Hjärnskador och hjärtfel är inget jag bara hittat på.

Idag bor det folk från alla världens hörn i Sverige och dessutom reser svenskarna som aldrig förr. Min systerdotter reste tex och hälsade på sin morfar i Afrika när hon bara var några månader. Tänk om ditt barn går på samma dagis som ett barn som ofta reser till tropiska länder. Det kan sluta hur illa som helst.

• Anonym (S)
    Aniiee skrev 2014-04-27 18:52:08 följande:
    Fast du borde bry dig, för dett finns ett antal ungar som man inte KAN vaccinera. De behöver skyddet som andra ger av att vaccinera sig....
    Man får hänvisa de frivilligt ovaccinerade att gå i speciella skolor och hålla sig borta från gravida Skål

Jag har inga barn så jag drabbas ändå inte. Men visst, trist att vissa människors idioti ska drabba andra.
  • Anonym (Vad pågår)
    Gena skrev 2014-04-27 18:54:26 följande:
    Oj, vilken argumentationsförmåga. Där övertygade du mig verkligen om vaccinationens nackdelar. Själv tycker jag det är rätt mycket sandlådenivå när en person behöver "en motvikt till boken". Öh, vad sägs om tonvis med medicinsk litteratur? Det är bara några koko alternativmedicinare som är mot vaccination, de flesta är faktiskt för.

Det är osolidariskt att inte vaccinera sig. Du utsätter inte bara ditt eget barn för fara, utan även andra människor runt omkring. Mässling är jättefarligt om den som är gravid blir utsatt för det. Hjärnskador och hjärtfel är inget jag bara hittat på.

Idag bor det folk från alla världens hörn i Sverige och dessutom reser svenskarna som aldrig förr. Min systerdotter reste tex och hälsade på sin morfar i Afrika när hon bara var några månader. Tänk om ditt barn går på samma dagis som ett barn som ofta reser till tropiska länder. Det kan sluta hur illa som helst.

Mina barn är i nuläget fullt vaccinerade i enlighet med deras ålder så det finns ingen risk att de smittar någon stackars gravid kvinna med mässling, så hennes ofödda barn slipper alltså få hjärtfel och dö. (Om nu vaccinet tagit ordentligt d.v.s) 

Jag tar mitt ansvar som människa och försöker ta reda på fakta som är både för och emot det jag ska ta ställning till. Jag litar inte blint på allt jag läser vare sig det är vetenskapligt eller ej.

Jag förstår nu varför folk tror att det är obligatoriskt att vaccinera sig, den som ifrågasätter blir hudflängd fullständigt.
  • Aischa

Yes, jag har den boken. ett bra vaccin är ett oanvänt vaccin! folk är hjärntvättade till att tro att skiten faktiskt hjälper oss. ingen som har reflekterat över alla diagnoser som var och varannan person har nu? oftast människor under 30, eftersom vaccinen har ökat dom senaste 30 åren, nu vaccinerar man mer än någonsin. autism, astma, allergier, eksem, adha, add. bieffekter. folk tror även att flour/flouride är toppen för tänderna. min idé av en harmonisk värld är att folk inte köper allt som kommer från rekommendationer från regering och läkemedelsverk. ifrågasätt! man slutar aldrig lära sej.

• ungmamma16
    Aischa skrev 2014-04-27 20:05:33 följande:

Yes, jag har den boken. ett bra vaccin är ett oanvänt vaccin! folk är hjärntvättade till att tro att skiten faktiskt hjälper oss. ingen som har reflekterat över alla diagnoser som var och varannan person har nu? oftast människor under 30, eftersom vaccinen har ökat dom senaste 30 åren, nu vaccinerar man mer än någonsin. autism, astma, allergier, eksem, adha, add. bieffekter. folk tror även att flour/flouride är toppen för tänderna. min idé av en harmonisk värld är att folk inte köper allt som kommer från rekommendationer från regering och läkemedelsverk. ifrågasätt! man slutar aldrig lära sej.

Braaaa sagt!!
  • Anonym (-0-0-0-)
    Aischa skrev 2014-04-27 20:05:33 följande:
    Ja men visst. Vi backar 50-100 år och kallar alla som idag har diagnoser sinnessvaga och låser in dom på institutioner . En anledning till att diagnoserna ökar är ju att vi idag faktiskt KAN sätta diagnoser på tillstånd vi tidigare inte kunde. Sen är det väl knappast vacciner som är det enda som förändrats i vårt samhälle de senaste 100 åren? Till skillnad från för 20-30 år sedan äter vi mer ekologiskt idag och många tillsatser vi hade då är förbjudna. Där har vi ju ett solklart samband. . Kausalitet är inte riktigt så enkelt.
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"