• Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter

• Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"
  • Anonym
    EJL skrev 2014-04-27 13:49:39 följande:

Ingen som har faktisk insyn? Jag tror inte att det är svart/vitt.

Jag är för vaccination som tillhör basutbudet men skulle aldrig vaccinera mig själv eller mina barn mot annat. (Om vi alla är friska).

Så du är ok med att de får TBE osv?
  • Lena

Klart att man blir påverkad av vaccin, det är meningen. Det är så man bygger upp skyddet.

• Anonym (Vad pågår)
    Anonym (-0-0-0-) skrev 2014-04-27 13:20:11 följande:
    Ja, ja har "grävt på djupet" och läst otaliga vetenskapliga artiklar i ämnet. Jag har också läst på grundligt om antivaccinationslobbyn och deras metoder.

Intressant att du använder löpsedlar och kioskvältare eftersom det är just det antivaccinationslobbyn använder sig av som "bevis" på hur farligt vaccin är. Gå in på valfri antivaccinationssida på nätet. Vad hittar du där? Jo, "personliga berättelser" om vaccinationsskador helt utan vetenskaplig förankring. Människor som själva tolkar eventuella symtom som vaccinationsorsakad. Personligen föredrar jag att lita på forskare som faktiskt vet hur man forskar och inte löpsedlar skrivna av personer utan adekvat utbildning.

Jag har aldrig sett någon som är för vaccin förneka att  vaccin (som det läkemedel det är) skulle sakna biverkningar.
    Har du läst boken jag skrev i rubriken? Den uppmanar inte till att låta bli att vaccinera, utan den presenterar fakta baserat på ett stort antal vetenskapliga artiklar. Det som skulle vara verkligt intressant i sammanhanget vore en bok som funkar som motvikt till denna, har du kanske tips på en? Och då som bygger på oberoende studier utan vinstintresse, d.v.s. inte studier som vaccintillverkarna/läkemedelsbolagen själva utfört eller som är jäviga på annat sätt. 

Personligen litar jag betydligt mer på information där det inte finns något vinstintresse(som i detta fall läkemedels/vaccinindustrin som vill sälja sina vacciner).
    Finns det något vinstintresse hos den här "antivaccinationslobbyn" som du pratar om? Eller har de enbart hälsan som "vinstintresse"?

Jag är just nu i gränslandet om att fortsätta vaccinera eller ej, så jag känner att jag måste göra en grundlig research...
  • Trinity78
    Koppkaka skrev 2014-04-27 13:37:10 följande:
    Jag bara väntar på att någon vaccinmotståndare snart ska länka till vaccin.me som "säker källa"... smile2.gif
     Och jag väntar på att nån ska hävda att man kan bli autistisk av vaccin
    Reproductively challenged
  • Grappa
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-27 14:25:04 följande:
    Har du läst boken jag skrev i rubriken? Den uppmanar inte till att låta bli att vaccinera, utan den presenterar fakta baserat på ett stort antal vetenskapliga artiklar. Det som skulle vara verkligt intressant i sammanhanget vore en bok som funkar som motvikt till denna, har du kanske tips på en? Och då som bygger på oberoende studier utan vinstintresse, d.v.s. inte studier som vaccintillverkarna/läkemedelsbolagen själva utfört eller som är jäviga på annat sätt. 

Personligen litar jag betydligt mer på information där det inte finns något vinstintresse(som i detta fall läkemedels/vaccinindustrin som vill sälja sina vacciner).
    Finns det något vinstintresse hos den här "antivaccinationslobbyn" som du pratar om? Eller har de enbart hälsan som "vinstintresse"?

Jag är just nu i gränslandet om att fortsätta vaccinera eller ej, så jag känner att jag måste göra en grundlig research...
    WHO och UNICEF saknar vinstintresse...
  • EJL

Anonym!!

Varför skulle jag vaccinera mot TBE när jag bor på ett ställe där fästingar näst intill aldrig påträffas? Var det något mer? Annars kan du ju kika vidare och vara passivt aggressiv i valfri annan tråd.

• Anonym
    EJL skrev 2014-04-27 16:48:04 följande:

Anonym!!

Varför skulle jag vaccinera mot TBE när jag bor på ett ställe där fästingar näst intill aldrig påträffas? Var det något mer? Annars kan du ju kika vidare och vara passivt aggressiv i valfri annan tråd.

Oj. Det dåliga samvetet visste var det tog.
  • Anonym (-0-0-0-)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-27 14:25:04 följande:

Vad det finns för vinstintresse hos antivaccinationslobbyn? Ja, till att börja med att sälja böcker med vaccinationskritik eller att resa land och rike runt och ta betalt för föreläsningar.
    Koppkaka skrev 2014-04-27 13:37:10 följande:
    Jag bara väntar på att någon vaccinmotståndare snart ska länka till vaccin.me som "säker källa"... smile2.gif
    Deras senaste uppdatering "informerar" om att man inte behöver vaccinera sig mot stelkramp eftersom så få ändå får  det varje år. Man låter dock bli att tala om att de flesta som får allvarligare skador där risk för stelkramp får en boosterdos för att förhindra att de får det. Selektiv "information" som resten av sidan. Det gäller att plocka russinen ur kakan när man ska "informera" allmänheten .

• Aniiee
    EJL skrev 2014-04-27 16:48:04 följande:
    Anonym!!

Passivt Aggressiv kan du vara själv. För det är det du som är med den kommentaren....

Frågan ställdes väl snarare ur ett allmänt hypotetiskt perspektiv. Sen om just du inte åker till ställen där det finns TBEsmitta. Men OM du skulle (vi säger tvingas) att åka till ett sånt ställe, skulle du vaccinera då, eller inte?
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"