• Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter

• Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"
  • Anonym (-0-0-0-)

Ang vaccin.me ska det tilläggas att de även arbetar mot vaccin i u-länderna där det dagligen dör barn i "ofarliga" barnsjukdomar. Fruktansvärt cyniskt att sitta relativt trygg i ett utvecklat land och vara skyddad av att vi fortfarande har en hör vaccinationsfrekvens och motarbeta det jättearbete som utförs av t ex UNICEF för att skydda barnen där.

• Rasputin
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-27 14:25:04 följande:
    Har du läst boken jag skrev i rubriken? Den uppmanar inte till att låta bli att vaccinera, utan den presenterar fakta baserat på ett stort antal vetenskapliga artiklar. Det som skulle vara verkligt intressant i sammanhanget vore en bok som funkar som motvikt till denna, har du kanske tips på en? Och då som bygger på oberoende studier utan vinstintresse, d.v.s. inte studier som vaccintillverkarna/läkemedelsbolagen själva utfört eller som är jäviga på annat sätt. 

Personligen litar jag betydligt mer på information där det inte finns något vinstintresse(som i detta fall läkemedels/vaccinindustrin som vill sälja sina vacciner).
    Finns det något vinstintresse hos den här "antivaccinationslobbyn" som du pratar om? Eller har de enbart hälsan som "vinstintresse"?

Jag är just nu i gränslandet om att fortsätta vaccinera eller ej, så jag känner att jag måste göra en grundlig research...
    Varför tar du inte och åker till ett u-land där de inte har vaccinationer, där kan du få se vilken utopi de lever i. Inga problem alls , alla barn är friska och glada och spädbarnsdödligheten är nära noll. Eller vänta nu, är det inte så att mängder av barn dör i sådant vi med vaccination inte dör av?
  • Aniiee
    Anonym (-0-0-0-) skrev 2014-04-27 17:23:00 följande:
    Ang vaccin.me ska det tilläggas att de även arbetar mot vaccin i u-länderna där det dagligen dör barn i "ofarliga" barnsjukdomar. Fruktansvärt cyniskt att sitta relativt trygg i ett utvecklat land och vara skyddad av att vi fortfarande har en hör vaccinationsfrekvens och motarbeta det jättearbete som utförs av t ex UNICEF för att skydda barnen där.
    Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Folk är inte kloka.....
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Anonym (muppen)
    EJL skrev 2014-04-27 16:48:04 följande:
    Anonym!!

Varför skulle jag vaccinera mot TBE när jag bor på ett ställe där fästingar näst intill aldrig påträffas? Var det något mer? Annars kan du ju kika vidare och vara passivt aggressiv i valfri annan tråd.
    Jag fick borrelia på ett ställe där fästingar "näst intill aldrig" har påträffats. 
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (-0-0-0-) skrev 2014-04-27 17:17:16 följande:
    Vad det finns för vinstintresse hos antivaccinationslobbyn? Ja, till att börja med att sälja böcker med vaccinationskritik eller att resa land och rike runt och ta betalt för föreläsningar.

Deras senaste uppdatering "informerar" om att man inte behöver vaccinera sig mot stelkramp eftersom så få ändå får  det varje år. Man låter dock bli att tala om att de flesta som får allvarligare skador där risk för stelkramp får en boosterdos för att förhindra att de får det. Selektiv "information" som resten av sidan. Det gäller att plocka russinen ur kakan när man ska "informera" allmänheten smile5.gif .

Tror du att det finns så speciellt mycket pengar att hämta i enstaka sålda böcker eller föreläsningar?
    Men du sa att det var "till att börja med" vad har de mer för vinstintressen menar du?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-27 17:39:24 följande:
    Tror du att det finns så speciellt mycket pengar att hämta i enstaka sålda böcker eller föreläsningar?
    Men du sa att det var "till att börja med" vad har de mer för vinstintressen menar du?
    De som står bakom en massa antivaccin-info är såklart anknutna till kvacksalveriföretag som säljer en massa "preparat" som tex. kollodialt silver, svavelpreparat och företag som sysslar med diverse terapier som botar allt från fotsvamp till cancer.

För du tror väl inte att hälsokosthandeln inte går med vinst?
  • Aniiee
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-27 17:39:24 följande:
    Det handlar inte om "enstaka", tro inte att antivaccinationsfolket är lokaliserade till lilla sverige. Dessutom får man mycket pengar för en föreläsning..... Tänk dig själv att får upp till 10-12 000 kr för att stå och svamla i 2 timmar.... Hur många sånna hinner du på en månad? (Ok, det var lite extremt i överkant, bara stooora föreläsare får så mycket, men normalpriset ligger på ungefär 1500-2000 i timmen.....)
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Kerubmamman
    EJL skrev 2014-04-27 16:48:04 följande:
    Anonym!!

Varför skulle jag vaccinera mot TBE när jag bor på ett ställe där fästingar näst intill aldrig påträffas? Var det något mer? Annars kan du ju kika vidare och vara passivt aggressiv i valfri annan tråd.
    Min farbror fick TBE (och hjärnhinneinflammation) på ett ställe där fästingar näst intill aldrig påträffats. Han var väldigt illa däran. 
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym (anonym)

Här finns information om författaren till boken.

www.google.se/url&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCwQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.chicagotribune.com%2Fnews%2Flocal%2Fchi-autism-doctor-eisenstein-may22%2C0%2C3826791.story&ei=dStdU834KJOFyAPykoFI&usg=AFQjCNHWP0IbczdHzLtnaRa6Hr1hn0OBpQ

Dr. Mayer Eisenstein comes across as a grandfatherly physician, a pat-on-the-knee practitioner who delivers babies at home and who's more likely to recommend chicken soup than an antibiotic.

Warning families that pediatricians and pharmaceutical companies are harming children with unneeded drugs and vaccines, the 63-year-old positions himself as a truth-teller who protects kids by upholding this oath, "Above all, do no harm."

Yet his suburban Chicago practice, currently known as Homefirst, garnered an alarming record: It was on the losing side of one of the largest U.S. jury verdicts -- $30 million -- ever awarded to the family of a newborn in a wrongful-death suit.

• Anonym (Vad pågår)
    Anonym (anonym) skrev 2014-04-27 17:45:02 följande:
    De som står bakom en massa antivaccin-info är såklart anknutna till kvacksalveriföretag som säljer en massa "preparat" som tex. kollodialt silver, svavelpreparat och företag som sysslar med diverse terapier som botar allt från fotsvamp till cancer.

För du tror väl inte att hälsokosthandeln inte går med vinst?
    Lite off topic tror jag..
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"