• Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter

• Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"
  • Anonym (Vad pågår)

Det jag saknar är en motvikt till boken, tips?

• Gena

Jag växte upp i ett mycket fattigt land (min pappa är biståndsarbetare). Längs med gatorna satt det människor som bara hade benstumpar och tiggde. Deras ben slutade vid knäna, eftersom de drabbats av polio som barn.  Det var fruktansvärt att se.

Blir så trött på I-landsmänniskor som håller på med sånt här antivacctions-dravvel.

Vi får hoppas inte din unge smittar ner nån gravid kvinna på bussen med mässling så att hennes barn får hjärnskador och hjärtfel.

• Anonym (S)

Jag har inget emot att en del inte vaccinerar sig, det är ju liksom inte mitt liv som riskeras, ni får riskera att bli smittade (och dö) av diverse åkommor bäst ni vill.

• Anonym (-0-0-0-)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-27 18:13:43 följande:
    Lite off topic tror jag..
    Knappast OT eftersom antivaccinationslobbyn är tätt knuten till diverse alternativmedicinska grupper och gärna förespråkar de behandlingarna framför skolmedicinen. Den kopplingen är jätteviktig om man anser sig ha ett kritiskt tänk och inte sväljer allt med hull och hår.
  • Anonym (Vad pågår)
    Gena skrev 2014-04-27 18:39:05 följande:
    Jag växte upp i ett mycket fattigt land (min pappa är biståndsarbetare). Längs med gatorna satt det människor som bara hade benstumpar och tiggde. Deras ben slutade vid knäna, eftersom de drabbats av polio som barn.  Det var fruktansvärt att se.

Blir så trött på I-landsmänniskor som håller på med sånt här antivacctions-dravvel.

Vi får hoppas inte din unge smittar ner nån gravid kvinna på bussen med mässling så att hennes barn får hjärnskador och hjärtfel.
    Sandlådenivå, har du ens gått ut grundskolan? Suck.
  • Kerubmamman
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-27 18:26:08 följande:
    Jag är smärtsamt medveten om att barn i utvecklingsländerna dör i infektioner vi inte får/reagerar lika starkt på här i trygga Sverige och andra i-länder. Men hur tror du dessa barns allmäntillstånd är i övrigt? Troligen undernärda och uttorkade redan från starten.
    Det är ju det som är grejen också i vaccinfrågan, hur tror du man skulle klara t.ex. en helt vanlig magsjuka eller vattkoppor om man var extremt undernärd eller dehydrerad?
    Barn skadas och dör i Västeuropa till följd av dessa barnsjukdomar. Så på vilket sätt är vi trygga? 
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (-0-0-0-) skrev 2014-04-27 18:41:16 följande:
    Knappast OT eftersom antivaccinationslobbyn är tätt knuten till diverse alternativmedicinska grupper och gärna förespråkar de behandlingarna framför skolmedicinen. Den kopplingen är jätteviktig om man anser sig ha ett kritiskt tänk och inte sväljer allt med hull och hår.
    Ja det är i och för sig sant.
  • Aniiee
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-27 18:38:56 följande:
    Det jag saknar är en motvikt till boken, tips?
    Vad sägs om den uppsjö va RIGTIG FORSKNING som finns på området?
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Aniiee

`Riktig* heter det fasktiskt =P

live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"