Inlägg från: Anonym (-0-0-0-) |Visa alla inlägg
  • Anonym (-0-0-0-)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Förstår dig. Skulle också känna mig lurad om jag lagt pengar på sådan skit.

• Anonym (-0-0-0-)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-27 13:10:53 följande:
    Jag har också varit hjärntvättad (ja, det är hjärntvätt när man inte tror att det finns två sidor av ett mynt) och reagerat precis som några av er innan. Men nu har jag börjat ifrågasätta allting starkt då mina tidigare friska barn varje gång blivit sjuka i samband med vaccinationer.

Har du någonsin läst en vetenskaplig artikel?

Har du verkligen varit nere och grävt på djupet någon gång, och verkligen kollat var all "fakta" kommer ifrån? 

Och ja, jag är insatt i dessa sjukdomar som "man kan dö av". Det är skrämmande hur djupt det sitter att vi tror att friska, välmående barn kommer att dö så snart de drabbats av en av dessa sjukdomar. Och att vi vägrar tro att dagens onaturliga sjukdomar ((med onaturliga menar jag där vårt eget immunförsvar angriper oss, såsom astma, allergier, m.fl.) ens kan ha ett litet samband med de läkemedel/vacciner vi stoppar i oss i princip direkt efter födseln.

Jag sitter inte och säger rakt ut att man inte ska vaccinera egentligen, för så "långt" har jag inte kommit, ännu. Men jag tycker det är sjukt att vi sprutar läkemedel rakt in i systemet, utan att passera gå, och sen naivt tro att vi enbart blir friska av det?

Vaccin är läkemedel, tror du som enbart tror att vacciner är av godo att alla andra läkemedel är helt utan biverkningar också?

Varför blir man inte upplyst redan på BB om att man har ett val i detta, varför får man känslan av att det är obligatoriskt?

Vart har du som inte ens ifrågasätter detta fått din fasta övertygelse ifrån att man är totalt dum i huvudet om man ens börjar tveka om att vaccinera vidare? 

Litar du blint på media utan att forska vidare vad alla dessa löpsedlar och kioskvältare verkligen grundar sig på?
    Ja, ja har "grävt på djupet" och läst otaliga vetenskapliga artiklar i ämnet. Jag har också läst på grundligt om antivaccinationslobbyn och deras metoder.

Intressant att du använder löpsedlar och kioskvältare eftersom det är just det antivaccinationslobbyn använder sig av som "bevis" på hur farligt vaccin är. Gå in på valfri antivaccinationssida på nätet. Vad hittar du där? Jo, "personliga berättelser" om vaccinationsskador helt utan vetenskaplig förankring. Människor som själva tolkar eventuella symtom som vaccinationsorsakad. Personligen föredrar jag att lita på forskare som faktiskt vet hur man forskar och inte löpsedlar skrivna av personer utan adekvat utbildning.

Jag har aldrig sett någon som är för vaccin förneka att  vaccin (som det läkemedel det är) skulle sakna biverkningar.
  • Anonym (-0-0-0-)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-27 14:25:04 följande:
    Har du läst boken jag skrev i rubriken? Den uppmanar inte till att låta bli att vaccinera, utan den presenterar fakta baserat på ett stort antal vetenskapliga artiklar. Det som skulle vara verkligt intressant i sammanhanget vore en bok som funkar som motvikt till denna, har du kanske tips på en? Och då som bygger på oberoende studier utan vinstintresse, d.v.s. inte studier som vaccintillverkarna/läkemedelsbolagen själva utfört eller som är jäviga på annat sätt. 

Personligen litar jag betydligt mer på information där det inte finns något vinstintresse(som i detta fall läkemedels/vaccinindustrin som vill sälja sina vacciner).
    Finns det något vinstintresse hos den här "antivaccinationslobbyn" som du pratar om? Eller har de enbart hälsan som "vinstintresse"?

Jag är just nu i gränslandet om att fortsätta vaccinera eller ej, så jag känner att jag måste göra en grundlig research...
    Vad det finns för vinstintresse hos antivaccinationslobbyn? Ja, till att börja med att sälja böcker med vaccinationskritik eller att resa land och rike runt och ta betalt för föreläsningar.
    Koppkaka skrev 2014-04-27 13:37:10 följande:
    Jag bara väntar på att någon vaccinmotståndare snart ska länka till vaccin.me som "säker källa"... smile2.gif
    Deras senaste uppdatering "informerar" om att man inte behöver vaccinera sig mot stelkramp eftersom så få ändå får  det varje år. Man låter dock bli att tala om att de flesta som får allvarligare skador där risk för stelkramp får en boosterdos för att förhindra att de får det. Selektiv "information" som resten av sidan. Det gäller att plocka russinen ur kakan när man ska "informera" allmänheten .

• Anonym (-0-0-0-)

Ang vaccin.me ska det tilläggas att de även arbetar mot vaccin i u-länderna där det dagligen dör barn i "ofarliga" barnsjukdomar. Fruktansvärt cyniskt att sitta relativt trygg i ett utvecklat land och vara skyddad av att vi fortfarande har en hör vaccinationsfrekvens och motarbeta det jättearbete som utförs av t ex UNICEF för att skydda barnen där.

• Anonym (-0-0-0-)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-27 17:39:24 följande:
    Tror du att det finns så speciellt mycket pengar att hämta i enstaka sålda böcker eller föreläsningar?
    Men du sa att det var "till att börja med" vad har de mer för vinstintressen menar du?
    Antivaccinationssidor länkas ofta till diverse alternativmedicinska sidor som säljer dyra (och definitivt inte vetenskapligt bevisade) behandlingar och "mediciner". Självklart finns pengar att tjäna på att människor är godtrogna.
    Så om en person inte kan tjäna "speciellt mycket" på något så finns inget vinstintresse? Jag är övertygad om att antivaccinationslobbyns gurus kan leva bra på vad de tjänar.
  • Anonym (-0-0-0-)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-27 18:13:43 följande:
    Lite off topic tror jag..
    Knappast OT eftersom antivaccinationslobbyn är tätt knuten till diverse alternativmedicinska grupper och gärna förespråkar de behandlingarna framför skolmedicinen. Den kopplingen är jätteviktig om man anser sig ha ett kritiskt tänk och inte sväljer allt med hull och hår.
  • Anonym (-0-0-0-)
    Aischa skrev 2014-04-27 20:05:33 följande:
    Yes, jag har den boken. ett bra vaccin är ett oanvänt vaccin! folk är hjärntvättade till att tro att skiten faktiskt hjälper oss. ingen som har reflekterat över alla diagnoser som var och varannan person har nu? oftast människor under 30, eftersom vaccinen har ökat dom senaste 30 åren, nu vaccinerar man mer än någonsin. autism, astma, allergier, eksem, adha, add. bieffekter. folk tror även att flour/flouride är toppen för tänderna. min idé av en harmonisk värld är att folk inte köper allt som kommer från rekommendationer från regering och läkemedelsverk. ifrågasätt! man slutar aldrig lära sej.
    Ja men visst. Vi backar 50-100 år och kallar alla som idag har diagnoser sinnessvaga och låser in dom på institutioner . En anledning till att diagnoserna ökar är ju att vi idag faktiskt KAN sätta diagnoser på tillstånd vi tidigare inte kunde. Sen är det väl knappast vacciner som är det enda som förändrats i vårt samhälle de senaste 100 åren? Till skillnad från för 20-30 år sedan äter vi mer ekologiskt idag och många tillsatser vi hade då är förbjudna. Där har vi ju ett solklart samband. . Kausalitet är inte riktigt så enkelt.
  • Anonym (-0-0-0-)
    Aischa skrev 2014-04-27 22:05:45 följande:
    jag hänger med i vad du menar, och respekterar att du lägger fram det på en bra nivå. jag håller dock inte med. med risk för att bli kallad konsperations teorist, men min åsikt är att hela läkemedelsindustrin är korrupt. med detta säger jag inte att all västerländsk medicin är onödig, utan att det prackas på mediciner för saker som inte behöver medicineras. för att kunna ordinera medicin som håller folket sjuka (bieffekter som även dom måste medicineras många gånger) behövs en diagnos. jag köper inte att diagnoserna kommer från bättre vetande, utan myndigheterna vill hålla folket sjuka. läkemedelsverket känner aldrig av lågkonjukturer te.x. cancerindustrin är en mångmiljon industri. det finns inga pengar att tjäna på friska människor. jag säger inte att du ska hålla med mej, men förstår du hur jag tänker? vacciner ändrar hela människans dna och bieffekterna håller oss sjuka, där tror jag att många diagnoser kommer ifrån, med tanke på att vi pumpas fulla av vacciner redan från start. jag trampar säkert många på tårna nu, och det är en risk jag får ta, men jag tänker steget längre. jag litar inte på läkare som manar på om vacciner när hela deras yrkesroll går ut på att kränga medicin. min BVC-sköterska gick in i en dispyt med mej när jag tackade nej till stelkrampsvaccinationen, men hon kunde inte tala om vad vaccinet innehåller. det kan man (jag) väl endå tycka att en sköterska med befogenhet att injicera vaccin borde kunna.
    Läkemedelsverket känner inte av lågkonjunktur? Läkemedelsverket är inte en vinstdrivande verksamhet. Varför skulle en icke vinstdrivande myndighet vara intresserad av att hålla människor sjuka?
    Läkare tjänar inga pengar på att skriva ut medicin. Ska man diskutera vinster i vården så är det tvärt om. Varje recept som skrivs kostar vårdenheten pengar. Det är billigare att inte skriva ut läkemedel.

Hur man sedan kan neka sitt barn skydd mot en sjukdom som stelkramp övergår mitt förstånd.
  • Anonym (-0-0-0-)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-05 19:10:45 följande:
    Det är helt otroligt hur rykten/anklagelser mot en enda person kan blåsas upp och att folk tror blint på ALLT som media rotar fram om det. Klart som sjutton att personer som går emot strömmen ska tystas ner, så har det alltid varit! Ofta tilll vilket pris som helst.

Sedan när stora läkemedelsbolag, som verkligen har potential att göra riktigt stor skada för långt fler människor, visar sig ha fuffens för sig, så viftas det bara bort. För "de är ju så hårt kontrollerade så det kommer inte hända igen". Jasså?

Känner någon av er här den här doktorn personligen? Eller känner ni någon som känner honom? Vet ni någon som har blivit behandlad av honom? Vem har skrivit artiklarna om honom? Har de personerna som skrivit dessa artiklar inget som helst att göra med läkemedelsindustrin?
    Kan någon bevisa för mig att de personer som svartmålat denna doktor inte har någon som helst egen vinning av det?

Menar ni att referenserna i boken också är påhittade?
    Hur kan du å ena sidan uppmana människor att var kritiska samtidigt som du själv är helt okritisk mot det du läser och framförallt mot den som skrivit boken? 

Kan du besvisa att författaren inte skrivit boken för egen vinnings skull?
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"