Inlägg från: Anonym (-0-0-0-) |Visa alla inlägg
  • Anonym (-0-0-0-)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-05 20:11:24 följande:
    Jag litar inte BLINT på det jag läser, vare sig det det är av socialstyrelsen eller dr Eisenstein.
    Men jag läser åtminstone fakta från båda sidor av myntet.

Jag kan verkligen inte bevisa om författaren har skrivit boken för egen vinnings skull eller ej, kan du?
    Jag utgår ifrån att alla författare som säljer sina böcker gör det för att tjäna pengar. En snabb titt på doktorns hemsida visar också ganska tydligt att han gillar att ta betalt.

Min fråga var en motfråga på din antydan om att kritiska artiklar skulle vara sponsrade av läkemedelsbolag. En ganska underlig slutsats kan man tycka.
  • Anonym (-0-0-0-)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-08 10:14:09 följande:
    Håll för ögon och öron om ni anser er vara helt för alla slags vaccinationer, för nu kommer jag länka till er värsta hatsida:
    Man kan inte komma ifrån att de beskriver saker otroligt bra. Rentav vetenskapligt bra?Flört

vaccin.me/2012/04/22/stoppa-vaccinering-med-g.../
    Ja, "enligt vissa oklara källor" känns ju som ett stabilt vetenskapligt argument.. Liksom referensen till en nättidning. Och var kommer rapporten från 2007 ifrån?

Som vanligt i den här typen av länkar tas också några enskilda patientfall upp som "bevis" för vaccinets farlighet. Utan jämförelse med antal vaccinerade eller antal bedömt förebyggda cancerfall.

Youtube är ju också känt för sin noggranna källkritik innan publicering.

Vetenskapligt så det förslår. Eller?

• Anonym (-0-0-0-)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-08 20:58:13 följande:
    Jag fortsätter med min enmansshow, kanske någon mer än jag trots allt får upp ögonen för vad som pågår.

vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid...
    Tittar du ens på sidorna du länkar till. Om du inte sällar dig till "foliehattarna" är vaken.se knappast en hemsida du vill referera till som innehållande någon sanning.
  • Anonym (-0-0-0-)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-08 21:45:11 följande:
    Så vaccinet gör nytta enligt dig?
    Ja, vaccinet gör nytta. Utan tvekan. Det skyddar också mot fler cancerformer än livmoderhalscancer. Som alla läkemedel har det biverkningar. De vanligaste de samma som för andra vaccin (influensaliknande symtom. rodnad och smärta vid insticksstället, huvudvärk osv, osv). Att någon svimmar i samband med en vaccination beror ofta på själva sticket och man ska stanna på vårdinrättningen 15 minuter efter alla vaccinationer det är ingenting nytt,

Men din fråga har väl inget med min kommentar om dina "vetenskapliga" referenser att göra.
  • Anonym (-0-0-0-)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-08 22:00:34 följande:
    Jag har presenterat en rad vetenskapliga referenser, och tyckte helt enkelt att det var ok att ta med någon enstaka ovetenskaplig. Ska inte alla få komma till tals eller är vi så styrda av samhället och myndigheterna och den "vetenskapliga bevisningen" att folk inte ska få tänka själva överhuvudtaget? 
    Vad bevisar då de oventenskapliga? Hur ska man veta vad på en hemsida utan tydlig källhänvisning som är påhittat/misstolkat av den som skriver på sidan och vad som faktiskt stämmer.

De två sidor du hänvisar till är fulla med felaktigheter ock skrämselpropaganda helt utan vetenskaplig grund. Vill man inte bli sammankopplad med "foliaehattarna" kan det vara bra att inte hänvisa till dom.
    Självklart ska alla få tänka själva. Men att tro att man med hjälp av internetsidor (som kan vara skrivna av vem som helst) ska kunna sammanställa någon slags "sanning" om vaccinets farlighet är idiotiskt.
  • Anonym (-0-0-0-)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-08 22:31:02 följande:
    Jag varnade trots allt om att blunda och hålla för öronen för nu blir det ovetenskapligt. Men du valde att läsa vidare.

"Sammanställa någon slags sanning om vacciners farlighet?" Jag presenterar bara olika källor, både vetenskapliga och ovetenskapliga, så får alla välja vad de vill tro på. Nu råkar det vara mest till vacciners nackdel, men alla fördelar är vi ju redan väl införstådda i. Eller?
    "välja vad man vill tro på"?. De två hemsidor du hänvisat till är fyllda med felaktigheter som sägs påvisa vaccins farlighet. Många har inte vett att sålla vad de läser utan sväljer med hull och hår allt som låter det minsta officiellt.

Du länkar till en hemsida fylld med konspirationsteorier. Tycker du verkligen att det är en bra källa för föräldrar att använda när de ska fatta beslut om vaccin. Du kritiserar läkemedelsbolagens vinstintresse samtidigt som du länkar till antivaccinationssidor som säljer både böcker och "behandlingar" vars försäljning gynnas av att människor stor på de felaktigheter om vaccin de publicerar. Tycker du verkligen att det är en bra källa att använda när man fattar ett så viktigt beslut?
  • Anonym (-0-0-0-)

Tänk vad mycket matnyttigt man kan hitta om man googlar. Särskilt om man riktar in sig på att titta på "båda sidorna"
    www.google.se/search&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a&channel=sb&gfe_rd=cr&ei=Be9sU-6FF-6-wAPQtoDYDQ

• Anonym (-0-0-0-)
    Anonym (-0-0-0-) skrev 2014-05-09 17:10:37 följande:
    Tänk vad mycket matnyttigt man kan hitta om man googlar. Särskilt om man riktar in sig på att titta på "båda sidorna" smile5.gif
    www.google.se/search?q=benefits+of+vaccines&i...:sv-SE:official&client=firefox-a&channel=sb&gfe_rd =cr&ei=Be9sU-6FF-6-wAPQtoDYDQ
    Galen länk blev det men det går bra att googla på "benefits of vaccines".
  • Anonym (-0-0-0-)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-09 17:44:26 följande:
    Jovisst, men det där vet vi ju redan, eftersom det är det vi fått inpräntat i oss i evigheter från alla håll. Nu är det de rykten om att vacciner kanske inte bara är bra, utan kanske rentav gör oss sjuka i olika grad, som jag försöker hitta olika "bevis" på härFlört.

Plus att de företag som pumpar ut alla dessa vacciner samtidigt pumpar in en obeskrivligt hög summa pengar på det, och mängder av andra läkemedel som påstås hjälpa människor.
    Med länkar som vaccin.me och vaken.se.................................

För att "bevis" ska vara något värda måste de ställas mot varandra. Du kan "bevisa" vad som helst genom valfria sökningar på nätet.
    Kan du berätta vad det är som är så farligt med vaccin? Enligt ditt eget tycke alltså inte bara länkar utan att kommentera.

• Anonym (-0-0-0-)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-10 23:12:00 följande:
    Hm, mycket märklig kommentar. Så eftersom de ändå hade dött av sjukdomen så spelar det ingen roll om de dör av vaccinet? De skulle ju dött i vilket fall menar du?
    Kanske hade de barn som dog av vaccinet haft en helt annan chans att klara sig om kroppen fick möjligheten att bearbeta smittan normalt och inte direkt insprutad i blodomloppet(i en muskel som "mellanstation", men fortfarande helt onaturligt för kroppens försvar) -rätt igenom alla kroppens skyddande barriärer, som trots allt finns där av en anledning. 
    Och dessutom kommer smittämnet i vaccinet tillsammans med flera andra främmande, onaturliga strukturer/gifter för kroppen som den inte haft en chans att oskadliggöra, innan det är dags för blodet att presentera innehållet för alla känsliga organ i kroppen, bland annat hjärnan.

Och att vaccinera handlar inte för mig bara om att dö eller inte dö vare sig av sjukdomen eller vaccinet i slutändan, det handlar om hur hälsan påverkas i stort av dessa vaccinationer, direkt efteråt, och under resten av livet. 
    Av samma anledning vaccinerar man. För att skydda barn från komplikationer av barnsjukdomarna. Inte bara död.

Vad är det mer precist du är rädd för med vacciner. Vilka risker är det du har kommit fram till finns baserat på alla dina länkar?
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"