Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-27 13:10:53 följande:
    Jag har också varit hjärntvättad (ja, det är hjärntvätt när man inte tror att det finns två sidor av ett mynt) och reagerat precis som några av er innan. Men nu har jag börjat ifrågasätta allting starkt då mina tidigare friska barn varje gång blivit sjuka i samband med vaccinationer.

Har du någonsin läst en vetenskaplig artikel?

Har du verkligen varit nere och grävt på djupet någon gång, och verkligen kollat var all "fakta" kommer ifrån? 

Och ja, jag är insatt i dessa sjukdomar som "man kan dö av". Det är skrämmande hur djupt det sitter att vi tror att friska, välmående barn kommer att dö så snart de drabbats av en av dessa sjukdomar. Och att vi vägrar tro att dagens onaturliga sjukdomar ((med onaturliga menar jag där vårt eget immunförsvar angriper oss, såsom astma, allergier, m.fl.) ens kan ha ett litet samband med de läkemedel/vacciner vi stoppar i oss i princip direkt efter födseln.

Jag sitter inte och säger rakt ut att man inte ska vaccinera egentligen, för så "långt" har jag inte kommit, ännu. Men jag tycker det är sjukt att vi sprutar läkemedel rakt in i systemet, utan att passera gå, och sen naivt tro att vi enbart blir friska av det?

Vaccin är läkemedel, tror du som enbart tror att vacciner är av godo att alla andra läkemedel är helt utan biverkningar också?

Varför blir man inte upplyst redan på BB om att man har ett val i detta, varför får man känslan av att det är obligatoriskt?

Vart har du som inte ens ifrågasätter detta fått din fasta övertygelse ifrån att man är totalt dum i huvudet om man ens börjar tveka om att vaccinera vidare? 

Litar du blint på media utan att forska vidare vad alla dessa löpsedlar och kioskvältare verkligen grundar sig på?
    Hjärntvättad, jag känner läkare som var aktiva läkare under den tiden dessa epidemier gick. Jag friska välmående barn dog i dessa sjukdomar
    Friska välmående mammor som väntade barn och fick röda hund, fick svårt funktioshindrade barn
    Ja, friska välmående barn kunde av påssjuka bli döva och killar sterila
    Jag är så gammal, så jag har haft klasskamrater som legat på intensivavdelningen pga mässlingen, i mitt närområde så bodde det 2-3 stycken ungdomar som fått men av påssjuka och röda hund.
    Jag har träffat de som har svåra besvär efter polio
    Min mamma har sett folk dö i Stelkramp
    På 80-talet så dog ovaccinerade personer i en difteriepidemi.

Jag är så gammal så jag har sett saker med egna ögon
  • sextiotalist

Det är ingen som tvingar dig att vaccinera ditt barn.
    Jag känner också läkare och har inte hört talas om att någon läkare tjänar pengar på att skriva ut medicin. Inte mer än deras lön i varje fall. De få lika mycket pengar även om de inte skriver ut medicin.
    Självklart är itne läkemedelsindustrin en välgörenhetsverksamhet. De behöver också vinster, det finns säkert de som inte är helt seriösa i sin forskning heller
    Men just de vacciner som du åberopar är knappast de som genererar de stora vinsterna.
    De har använts nu i snart 40 år och är utforskade in i minsta molekyl.
    Jag har inget emot att man ifrågasätter, det är jättebra, men det jag reagerar på är de de som som hittar på historier, eller inbillar sig. Dessa personer bedriver inte heller välgörenhet, de är precis lika intresserade av att få in pengar på sina verksamhet som läkemedelsindstustrin är.

• sextiotalist
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-28 09:11:30 följande:
    Det är intressant att jag tas som en "antivaccinmänniska" trots att alla mina barn, min man samt jag är fullt vaccinerade.

Skrev ett inlägg innan, men det försvann
    Du ska vara medveten om att det inom foliehattsbranschen finns massor av människor som mer än gärna tjänar pengar på folks rädsla för det de inte vet så mycket om. Den branschen är precis lika girig som vilken annan brransch som helst.
    Så om du ifrågasätter läkemedelsbranschens vinstkrav, så gör det även med de som publicierar denna information. Jag skulle nog säga att girigheten är större där än hos läkemedelsbranschen. För de pengarna pumpas ändå tillbaka till forskning (den absolut största delen) och den medicinen, det vaccinet som kommer ut ur pipen har ofta kostat väldigt mycket pengar och det brukar dröja rätt många år innan en ny medicin eller vaccin betalat tillbaka vad det kostat att framställa detta.
  • sextiotalist
    Anonym (aa) skrev 2014-09-29 18:40:36 följande:
    Man hittar INTE vetenskapliga originalkällor på nätet. Om det påstås vara originalkällor eller originalstudier med mera så är det lögn. 
    Inte ¨på google i varje fall, men det finns andra sökmotorer och andra informationskällor.
    Så visst finns detta "på nätet" men inte så att du och jag kommer åt det.

• sextiotalist
    Aniiee skrev 2015-02-27 08:32:47 följande:
    Jodå, man hittar även med google och du och alla andra kommer åt det. Ibland får man ju kanske lägga en slant på att komma åt det, men det är inte samma sak som att "inte komma åt det".
    Det har du givetvis rätt i, men jag tvivlar på att det är lätt att komma åt dessa avhandlingar och studier
  • sextiotalist
    Anonym (Vad pågår) skrev 2018-03-29 09:35:51 följande:

Härligt att tråden lever upp!

Jag skulle vilja rekommendera alla som vill ge sig in i en diskussion om vacciners fördelar att först läsa på grundligt om immunförsvarets funktioner. 
    Immunförsvaret är fantastiskt, sålänge det får verka som det är tänkt och med rätt hjälpmedel framförallt i form av rätt näring. När något går fel kan det slå tillbaka på oss själva bland annat i form av autoimmuna sjukdomar. 
    Att läsa på om hur bakterier, virus och andra mikroorganismer i vår miljö fungerar är också bra för större förståelse för det man diskuterar. 

Och man bör även ha ett hum om hur forskningen egentligen går till. Det var någon här i tråden vill jag minnas, som var väldigt FÖR vacciner, men som inte kände till syftet med vetenskapliga artiklar...

Senast min yngsta var på bvc så blev det en diskussion, och försök att få mitt barn vaccinerat. Trots att vi sagt nej.  Man kan ju ifrågasätta frivilligheten i detta?

Sedan vi slutade vaccinera så har barnens eksem och allergier förbättrats avsevärt eller till och med försvunnit. Min minsta som är ovaccinerad efter 3 månaders ålder, har aldrig ens haft några hudproblem, ihållande infektioner med komplikationer eller några allergier som de äldsta. Samband? Det får framtiden avgöra.

Läkemedelsindustrin har hittat på många sätt att hålla människor lite lagom sjuka, för att även kunna sälja mediciner för alla biverkningar/följdsjukdomar som kommer. Genialt ju. En aldrig sinande guldgruva så länge människor tror på detta.

www.bokus.com/bok/9789172411302/sjuka-pengar-en-svensk-insider-skakar-lakemedelsindustrin/

www.bokus.com/bok/9789187207372/dodliga-mediciner-och-organiserad-brottslighet-hur-lakemedelsindustrin-har-korrumperat-sjuk-och-halsovarden/

www.bokus.com/bok/9789172412538/forskningsfusket-sa-blir-du-lurad-av-kost-och-lakemedelsindustrin/

Men om du är så påläst, så har du förhoppningsvis även läst om de sjukdomar som man vaccinerar mot.
    En av sjukdomarna som man faktiskt har vaccinerat bort är smittkoppor, som dödade väldigt många, det är en virussjukdom som inte går att bota med antibiotika.
    Men, men, du kommer troligen klara dig undan en hel del sjukdomar pga flockimmuniteten, men vissa sjukdomar kommer du riskera att ditt barn kan få.
    Kikhosta (hoppas ditt lilla barn inte får det, det kan nämligen dö av den sjukdomen), stelkramp, svårt att undvika smittkällan eftersom den finns överallt omkring oss.
    Några av de senaste tillkomna vaccinationerna har ju kommit pga barn har dött av dessa sjukdomar, i vårt bra välutvecklade Sverige. Men det läste du inte någonstans.
    Nåväl, de flesta föräldrarna vill slippa se sina barn riskera framtida men pga dessa sjukdomar, så de väljer att vaccinera. Andra föräldrar har inte det valet, eftersom deras barn har medfödda sjukdomar som gör att barnets immunförsvar inte kan hantera smittämnen generellt, så inte ens den lilla dos avdödat smittämnen som barnet får via vaccinet kan de hanterar (och då inte heller det aktiva smittämnet).

• sextiotalist
    Anonym (Vad pågår) skrev 2018-03-29 09:35:51 följande:

Härligt att tråden lever upp!

Jag skulle vilja rekommendera alla som vill ge sig in i en diskussion om vacciners fördelar att först läsa på grundligt om immunförsvarets funktioner. 
    Immunförsvaret är fantastiskt, sålänge det får verka som det är tänkt och med rätt hjälpmedel framförallt i form av rätt näring. När något går fel kan det slå tillbaka på oss själva bland annat i form av autoimmuna sjukdomar. 
    Att läsa på om hur bakterier, virus och andra mikroorganismer i vår miljö fungerar är också bra för större förståelse för det man diskuterar. 

Och man bör även ha ett hum om hur forskningen egentligen går till. Det var någon här i tråden vill jag minnas, som var väldigt FÖR vacciner, men som inte kände till syftet med vetenskapliga artiklar...

Senast min yngsta var på bvc så blev det en diskussion, och försök att få mitt barn vaccinerat. Trots att vi sagt nej.  Man kan ju ifrågasätta frivilligheten i detta?

Sedan vi slutade vaccinera så har barnens eksem och allergier förbättrats avsevärt eller till och med försvunnit. Min minsta som är ovaccinerad efter 3 månaders ålder, har aldrig ens haft några hudproblem, ihållande infektioner med komplikationer eller några allergier som de äldsta. Samband? Det får framtiden avgöra.

Läkemedelsindustrin har hittat på många sätt att hålla människor lite lagom sjuka, för att även kunna sälja mediciner för alla biverkningar/följdsjukdomar som kommer. Genialt ju. En aldrig sinande guldgruva så länge människor tror på detta.

www.bokus.com/bok/9789172411302/sjuka-pengar-en-svensk-insider-skakar-lakemedelsindustrin/

www.bokus.com/bok/9789187207372/dodliga-mediciner-och-organiserad-brottslighet-hur-lakemedelsindustrin-har-korrumperat-sjuk-och-halsovarden/

www.bokus.com/bok/9789172412538/forskningsfusket-sa-blir-du-lurad-av-kost-och-lakemedelsindustrin/

För övrigt är det inte alls ovanligt att många allergier och eksem försvinner när barnen blir äldre. Det har de allra flesta vänners barn varit med om, även om de har följt vaccinationsprogrammet fullt ut.
    Mitt ena gudbarn var multiallergiker och massor av eksem som liten, numera kan han äta nästan allt och eksemet helt bort, och följt vaccinationsprogrammet fullt ut (och jag tog detta som exempel eftersom du tog dina barn som exempel)
  • sextiotalist
    Anonym (Vad pågår) skrev 2018-04-24 19:03:48 följande:
    Men du tycker att det är ok att vara härinne och propagera för vaccin när man inte ens har en aning om hur de fungerar?
    Då ska jag förklara, vaccinet innehåller avdödade smittämne (dvs viruset saknar förmåga att reproducera sig) så att kroppens immunförsvar lär känna igen viruset, bilda antikroppar, för att, om personen skulle bli utsatt för ett intakt virus, kunna angripa viruset direkt så personen inte blir sjuk, eller endast lindrigt sjuk. Samma process som förekommer dagligen i vår kropp, eftersom vi så gott som dagligen utsätts för t.ex förkylningsvirus.

När man började med att vaccinera mot smittkoppor så använde man ett aktivt virus, kokoppor.
    Man har alltså vaccinerat i över 100 år.

Du har nämnt detta med allergi, men är du fullt medveten om att allergier kan finnas redan hos ett barn som inte fått några vacciner, flera av de jag känner som har barn som varit allergiska som spädbarn har blivit varse om detta väldigt tidigt. Det är en gåta varför allergier har blivit vanligare, en teori är att man har det för rent, man har också konstaterat att de har även sett skillnad i bakteriekulturen för de som är allergiska kontra de som inte är allergiska.
    Sedan har jag min egen teori, man kan idag hålla allergierna i schack, så överlevnaden är hög, så de som har allergi i sig för vidare den allergin till nästa generation.

Man kan inte vaccinera mot allt och bör inte heller vaccinera mot allt, men epidemiska sjukdomar med höga dödstall eller följdsjukdomar är bra att vaccinera mot (självklart är en förutsättning att viruset inte har en benägenhet att mutera).
    Det finns dock en del med så dåligt immunförsvar att de inte bör skyddas så mycket det går, för de skulle än mindre klara av den riktiga sjukdomen. Att man väntar att vaccinera kan ju bero på att när de är så små så fixar inte kroppen att hantera detta (vilket friska barn gör), men när de är äldre så kan det fungera bättre. 
  • sextiotalist
    Anonym (Vad pågår) skrev 2018-09-17 13:05:23 följande:
    Vad tror du man blir sjukast av, mikroorganismer från något djurs saliv som man får på huden, händerna och kanske även in i munnen, eller genom hål in under huden/in i en muskel?
    Erfarenheten säger att man blir sjukare av det fullt levande smittämne, än av det avdödade smittämnet, detta har flera års, decenniers, ja även över 100 år, erfarenheter visat.
    Än en gång, vaccinationen, med avdödat smittämne, sätter igång immunförsvaret så att detta, nästa gång smittämnet (då fullt levande), kommer in i oss, så har immunförsvaret redan en färdig försvarslinje och tar hand om smittämnet och ser till att det inte kan öka.
    Kallas för immunförsvar, något som gör att vi överlever.
  • sextiotalist
    Anonym (Vad pågår) skrev 2018-09-17 13:15:07 följande:

Ökad vaccinering mot just detta sedan ett antal år, och nu fler cancerfall än någonsin?! 

Ska bli intressant om de kommer fram till vad det beror på...

Men att studera sambandet mellan vaccinet och den ökade cancerförekomsten är det troligen ingen som vill bekosta, och enligt vetenskapen så "finns" det ju inget samband sålänge det inte finns studier på det. 

Det tar 20-30 år att utveckla denna cancer, ökningen av livmodecancern kom innan vaccinationsprogrammet och än viktigare, det framgår inte att det finns något samband mellan de som vaccinerades (som troligen inte ens är med i screeningen) och ökningen.

Dvs de som fått denna typ av cancer har inte ens blivit vaccinerade, hur lyckades du få fram sambandet.

• sextiotalist
    Anonym (Vad pågår) skrev 2018-09-18 13:23:07 följande:
    Hur har det visat sig vara felaktigt?
    Man vet vad Pandas beror på.
  • sextiotalist
    Anonym (Vad pågår) skrev 2018-09-18 13:46:50 följande:
    Är det då bevisat att det inte hängde ihop med vaccinationen i den pojkens fall?
    Eftersom Pandas beror på en tidigare streptokockinfektion, så är det uteslutet, dessutom fick pojken en diagnos och enligt media så har han blivit bättre med den behandlingen.
    Alltså Pandas är direkt knuten till bakterien streptokocker.

https://www.specialnest.se/forskning/pandas-en-autoimmun-sjukdom-med-neuropsykiatriska-symtom
  • sextiotalist
    Anonym (Vad pågår) skrev 2018-09-18 14:55:40 följande:

sane.nu/sjukdomens-mekanismer/

Det är lätt att påvisa om det är en annan infektion eller streptokocker som utlöst pandas
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"