Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-27 17:39:24 följande:
    Tror du att det finns så speciellt mycket pengar att hämta i enstaka sålda böcker eller föreläsningar?
    Men du sa att det var "till att börja med" vad har de mer för vinstintressen menar du?
    De som står bakom en massa antivaccin-info är såklart anknutna till kvacksalveriföretag som säljer en massa "preparat" som tex. kollodialt silver, svavelpreparat och företag som sysslar med diverse terapier som botar allt från fotsvamp till cancer.

För du tror väl inte att hälsokosthandeln inte går med vinst?
  • Anonym (anonym)

Här finns information om författaren till boken.

www.google.se/url&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCwQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.chicagotribune.com%2Fnews%2Flocal%2Fchi-autism-doctor-eisenstein-may22%2C0%2C3826791.story&ei=dStdU834KJOFyAPykoFI&usg=AFQjCNHWP0IbczdHzLtnaRa6Hr1hn0OBpQ

Dr. Mayer Eisenstein comes across as a grandfatherly physician, a pat-on-the-knee practitioner who delivers babies at home and who's more likely to recommend chicken soup than an antibiotic.

Warning families that pediatricians and pharmaceutical companies are harming children with unneeded drugs and vaccines, the 63-year-old positions himself as a truth-teller who protects kids by upholding this oath, "Above all, do no harm."

Yet his suburban Chicago practice, currently known as Homefirst, garnered an alarming record: It was on the losing side of one of the largest U.S. jury verdicts -- $30 million -- ever awarded to the family of a newborn in a wrongful-death suit.

• Anonym (anonym)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-27 18:26:08 följande:
    Jag är smärtsamt medveten om att barn i utvecklingsländerna dör i infektioner vi inte får/reagerar lika starkt på här i trygga Sverige och andra i-länder. Men hur tror du dessa barns allmäntillstånd är i övrigt? Troligen undernärda och uttorkade redan från starten.
    Det är ju det som är grejen också i vaccinfrågan, hur tror du man skulle klara t.ex. en helt vanlig magsjuka eller vattkoppor om man var extremt undernärd eller dehydrerad?
    Du har inte läst artiklarna om en av författarna till boken?
  • Anonym (anonym)

Finns massor av artiklar om Mayer Eisenstein, han kallas för kvacksalvare, har dömts att betala det största skadeståndet för medicinsk felbehandling i USAs historia.

• Anonym (anonym)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-27 18:38:56 följande:
    Det jag saknar är en motvikt till boken, tips?
    Lämpligtvis kollar du hur många som dog eller skadades av polio, mässling, röda hund innan allmän vaccin infördes för att inte tala om alla TBC-sjuka som dog förr, vi har hade i princip utrota TBCn i Sverige genom vaccination.

Skulle människor sluta vaccinera i Sverige skulle det inte dröja förrän det skulle leda till dödsfall eftersom vi dels reser mer och dels vistas mer i stora folksamlingar än vad vi gjorde tidigare.
  • Anonym (anonym)
    Aischa skrev 2014-04-27 20:05:33 följande:
    Yes, jag har den boken. ett bra vaccin är ett oanvänt vaccin! folk är hjärntvättade till att tro att skiten faktiskt hjälper oss. ingen som har reflekterat över alla diagnoser som var och varannan person har nu? oftast människor under 30, eftersom vaccinen har ökat dom senaste 30 åren, nu vaccinerar man mer än någonsin. autism, astma, allergier, eksem, adha, add. bieffekter. folk tror även att flour/flouride är toppen för tänderna. min idé av en harmonisk värld är att folk inte köper allt som kommer från rekommendationer från regering och läkemedelsverk. ifrågasätt! man slutar aldrig lära sej.
    Förr så fanns det lika mycket människor med autism och adhd och liknande men då slutade folk skolan efter 6:e klass fick jobb som dräng någonstans och klarade sig utan att behöva samspela med andra, udda människor fanns i varenda by hemmaboende hos föräldrarna, finns fortfarande ett antal gamla människor som klassades som utvecklingsstörda och hamnade på sinnessjukdom fast de hade någon form av autism, mindre astma och allergi var det eftersom hygienen inte var lika hög så barn utsattes mer för allergener, eksem var inte ovanligt dessvärre var det många som dog av vanligt eksem eftersom det inte fanns antibiotika och den dåliga hygienen ledde till blodförgiftning när de kliat sönder sin hud.
  • Anonym (anonym)
    Aischa skrev 2014-04-27 22:05:45 följande:
    jag hänger med i vad du menar, och respekterar att du lägger fram det på en bra nivå. jag håller dock inte med. med risk för att bli kallad konsperations teorist, men min åsikt är att hela läkemedelsindustrin är korrupt. med detta säger jag inte att all västerländsk medicin är onödig, utan att det prackas på mediciner för saker som inte behöver medicineras. för att kunna ordinera medicin som håller folket sjuka (bieffekter som även dom måste medicineras många gånger) behövs en diagnos. jag köper inte att diagnoserna kommer från bättre vetande, utan myndigheterna vill hålla folket sjuka. läkemedelsverket känner aldrig av lågkonjukturer te.x. cancerindustrin är en mångmiljon industri. det finns inga pengar att tjäna på friska människor. jag säger inte att du ska hålla med mej, men förstår du hur jag tänker? vacciner ändrar hela människans dna och bieffekterna håller oss sjuka, där tror jag att många diagnoser kommer ifrån, med tanke på att vi pumpas fulla av vacciner redan från start. jag trampar säkert många på tårna nu, och det är en risk jag får ta, men jag tänker steget längre. jag litar inte på läkare som manar på om vacciner när hela deras yrkesroll går ut på att kränga medicin. min BVC-sköterska gick in i en dispyt med mej när jag tackade nej till stelkrampsvaccinationen, men hon kunde inte tala om vad vaccinet innehåller. det kan man (jag) väl endå tycka att en sköterska med befogenhet att injicera vaccin borde kunna.
    Vacciner ändrar inte människans dna, det är avdödat virus eller bakterie som ympas i kroppen just för att kroppen ska bli immun mot just den sjukdom viruset eller bakterien ger. Tjänas visst en massa pengar för att hålla människor friska exempelvis diabetesbehandling för att slippa följderna som blindhet och amputation av benen vilket var vanligt förr, behandling mot högt blodtryck för att förhindra hjärtinfarkt och hjärnblödning..

Det är mer eller mindre samhällsfarligt att inte vaccinera sina barn mot barnsjukdomar eftersom de där vanliga barnsjukdomarna kan få förödande konsekvenser.

Klart att cancerforskning är en mycket kostsam eftersom de bland annat strävar efter vaccin för olika cancerformer och försöker få fram skrädda sydda läkemedel för olika patienter där kommer ditt dna in, precis som i andra läkemedel som är genetiskt anpassad till en viss individs autoimmuna sjukdom osv.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-29 21:30:02 följande:
    Jag menar alltså, finns det några studier som gjorts på just vaccin och förändringar i dna?
    DNA går inte att förändra genom vaccination.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-30 12:23:07 följande:
    Det är ju det som är grejen, att du kan sitta och hävda att vaccin INTE har något som helst samband med cancer utan att visa på några källor/studier som bevisar att det inte har det? 

Varför kräver du då källor av mig, när det alltså inte finns något att motbevisa?
    Klart att vaccin ökar risken att drabbas av cancer eftersom var tredje människa drabbas av cancer de flesta i hög ålder, förr dog människor av TBC, difteri, mässling, polio, smittkoppor, mässling redan i tidiga år.
  • Anonym (anonym)

Skulle man screena alla människor som dör i högre ålder skulle det visa sig att i princip alla hade cancer utan att vara diagnostiserade för detta, precis som 50% av alla över 50 år har förslitningar i skelettet.

Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"