• mr me

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Jag har på senare tid börjat känna mer och mer avsky mot feminism, ja faktiskt nära på på hat när jag ser hur feminister resonerar och deras "logik" (eller brist därpå). Inte minst när jag ser feminister yttra sig här på Familjeliv så börjar man undra vad feministerna egentligen är för sörja av tragiska människor.

Jag undrar hur många andra här på Familjeliv som upplever samma sak eller åtminstone har förståelse för att man kan hata feminismen som företeelse med tanke på hur denna ideologi fullständigt tycks förvrida huvudet på folk.

Kort och gott: Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2015-02-13 10:16:22 följande:
    Tja, det var ju i allra högsta grad relevant av dig att länka till Metroartikeln när "O" undrade om det fanns några som tog satiren på allvar.
    Har jag aldrig undrat över. Borde du väl ha kunnat se du som lusläst mina inlägg i denna tråden
  • Digestive
    oOOo oOOo skrev 2015-02-13 09:37:15 följande:

Vem drar feminism och feminister över en kam? Jag påtalar ju bara problemet med att det görs. Precis samma problem som att SD och SDare dras över en kam, av dig bland annat i en annan tråd

Gav respons på följande;
    oOOo oOOo skrev 2015-02-12 16:11:15 följande:

Det sorgliga är just att det inte går att skilja riktiga fenimistalster från parodierna eftersom det helt enkelt inte går att parodiera på extreminsm då den är maxtokig redan från början

Sverigedemokraterna utgör inte en paraplyterm för flertalet skilda ideologier och propagandatrollen till sverigedemokrater som spammar sönder dessa forum med olika kulörer av samma skit, dras med alla rätt över en och samma kam.
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-02-13 10:26:28 följande:
    Sverigedemokraterna utgör inte en paraplyterm för flertalet skilda ideologier och propagandatrollen till sverigedemokrater som spammar sönder dessa forum med olika kulörer av samma skit, dras med alla rätt över en och samma kam.
    Du behöver inte cementera din dubbelmoral än mer, den är redan välbränd
  • Digestive
    Muhammed Ali skrev 2015-02-13 10:18:55 följande:

Feministen Andrea Edwards (SCUM-manifestet) vill FÖRBJUDA anonymitet på nätet, varför? Många utsatta kvinnor använder just internets anonymitet för att få hjälp!

Feminister vekar gilla att provocera.

www.familjeliv.se/forum/thread/74849093-feministen-andrea-edwards-scum-manifestet-vill-forbjuda-anonymitet-pa-natet-varfor-manga-utsatta-kvinnor-anvander-just-internets-anonymitet-for-att-fa-hjalp

SCUM-feminister kan nog klassas som de minst sansade radikalfeministerna som går runt på den här planeten (vilket vill säga mycket). Hade radikalfeminism byts ut mot nazism så hade SCUM-feminister motsvarat Waffen-SS.
  • Digestive
    oOOo oOOo skrev 2015-02-13 10:28:46 följande:

Du behöver inte cementera din dubbelmoral än mer, den är redan välbränd

Vad skulle skilja dessa propagandatroll åt, sättet att skriva och använda smiles? Gör man ingen skillnad på att klumpa ihop ideologiskt identiska propagandatroll som spammar samma saker med blott formuleringar som skiljer och på att klumpa ihop feminism oavsett ideologisk härkomst och likställa varenda feminist med extremism - så vet man helt enkelt hur man skiljer på saker.

Så enormt mycket nonsen, bara för att man inte kan hantera en sakkorrigering. Bedrövligt.
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-02-13 10:55:30 följande:
    klumpa ihop feminism oavsett ideologisk härkomst och likställa varenda feminist med extremism 
    Jag likställer inte varenda feminist med extremism, din läsförståelse är ju lika kass som FMGAs. Jag säger att extremisterna inte går att skilja från satiren. Tyvärr får de vettiga feministerna lida för detta då alla går under paraplybegreppet. 

Väldigt komiskt dock att du blir så till till att du tappar läsförståelsen för att du inbillar dig att någon begår samma misstag som du själv gör med SD och SDare
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-02-13 10:55:30 följande:
    Vad skulle skilja dessa propagandatroll åt, sättet att skriva och använda smiles? Gör man ingen skillnad på att klumpa ihop ideologiskt identiska propagandatroll som spammar
    Problemet är ju att du drar SD och SDare över en kam. På frågan "Varför hatar du SD?" skriver du "För att de ljuger och för att hela strömningen kan likställas med lögnare" (ditt första inlägg i SD tråden).

Du gör precis samma sak som de som säger att feminismen är kass för att vissa feminister är tokar.

Fascinerande hur svårt det kan vara med lite självinsikt
  • oOOo  oOOo
    oOOo oOOo skrev 2015-02-13 11:14:40 följande:
    "Varför hatar du SD?" 
    *"Varför hatar folk SD?"
    skulle det ju vara, om man skall citera korrekt och det skall man ju.
  • Digestive
    oOOo oOOo skrev 2015-02-13 11:14:40 följande:

Problemet är ju att du drar SD och SDare över en kam. På frågan "Varför hatar du SD?" skriver du "För att de ljuger och för att hela strömningen kan likställas med lögnare" (ditt första inlägg i SD tråden).

Du gör precis samma sak som de som säger att feminismen är kass för att vissa feminister är tokar.

Fascinerande hur svårt det kan vara med lite självinsikt

Visst, säkert - och med "riktiga feministalster" så menar man såklart något särskilt utpekat, som specifikt extrema alster av extrema feminister. Menades dock vad som nu påstås, så kan formuleringarna frammana en del frågetecken och det ser nog de flesta.

Illa, illa - bara att skämmas för svaga stunder. Minnet av vad som skapade upprördheten dök även upp igen, vilka svin det finns.

Självinsikt kräver ibland hjälp. Inte sen med att påpeka att perfektion inte återfinns här.
  • Bjoer
    oOOo oOOo skrev 2015-02-12 19:09:51 följande:
    Så du bara hittade på ett citat? Det exemplifierar väl snarare bara din egen oförmåga att argumentera i så fall
    Nja, alltså, det handlar om skrivteknik. Allt inom citationstecken behöver inte vara verkliga citat. Tycker det framgick rätt tydlig att det bara var ett exempel.
Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?