Solidaritet skrev 2015-02-16 07:28:24 följande:
Du är emot att feminister buntar ihop män i en hög och kallar dem för ett patriarkat, och också emot att vi talar om mäns våld som en grupp, men du har inga bekymmer med att bunta ihop feminister i en hög och ålägga dem kollektiv skuld för allt som en feminist någonsin uttryckt?

Det mesta du skriver är totalt ogenomtänkt nonsens, naturligtvis, så jag bemödar mig inte med att bemöta det. I synnerhet inte när jag redan bemött det tidigare men du kommer dragandes med nya feministiska dumheter och påhittade floskler.
Men det här kan jag ändå svara på eftersom det är ett fördummat feministiskt påhopp som en del kanske tror är egalt.
Det är skillnad på män som grupp, män är ett kön, och feminism, som är en ideologi. Man kan inte jämföra en ideologi med ett kön, givetvis.
Feminism kan man givetvis "bunta ihop" eftersom feminismen har ett antal grundläggande trossatser som delas av alla feminister och de korkade uttalanden som görs bygger på dessa trossatser.
Detsamma kan inte sägas om män eftersom man är något man föds till att vara och inte en religiös tro som man måste skriva under på.
Sedan vet jag att det finns många, i synnerhet unga kvinnor, i Sverige som kallar sig feminister utan att riktigt veta vad feminism är eller går ut på. De behöver inte känna sig träffade enbart för att de pga ungdomligt oförstånd gått med i en religiös sekt som de inte riktigt förstår sig på.
Det är många som är med i religiösa sekter, politiska ungdomsförbund mm som unga bara för att det är lite häftigt och utan att riktigt veta vad de ger sig in i.