• mr me

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Jag har på senare tid börjat känna mer och mer avsky mot feminism, ja faktiskt nära på på hat när jag ser hur feminister resonerar och deras "logik" (eller brist därpå). Inte minst när jag ser feminister yttra sig här på Familjeliv så börjar man undra vad feministerna egentligen är för sörja av tragiska människor.

Jag undrar hur många andra här på Familjeliv som upplever samma sak eller åtminstone har förståelse för att man kan hata feminismen som företeelse med tanke på hur denna ideologi fullständigt tycks förvrida huvudet på folk.

Kort och gott: Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?
  • Palestrina
    oOOo oOOo skrev 2015-02-13 09:31:12 följande:
    Jasså, du tyckte du visade att länken 'cirkulerat' genom att visa att metro känt ett behov att att visa att det inte var verklighet? Ja, det kanske betyder att den har 'cirkulerat' för dig
    Men suck. Varför diskuterar vi just den texten och inte en allvarligt menad text av någon riktig feminist tror du?
  • oOOo  oOOo
    Palestrina skrev 2015-02-13 09:32:59 följande:
    Men suck. Varför diskuterar vi just den texten och inte en allvarligt menad text av någon riktig feminist tror du?
    För att det visar på feminismens problem. Att det inte går att skilja på satir och verklighet om feminismen eftersom det finns alldelses för många tokar som förespråkar feminism.
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-02-13 09:32:47 följande:
    Eller så får folk tåla att sakkorrigeras när de helt orimligt drar feminism och feminister över en kam. 
    Vem drar feminism och feminister över en kam? Jag påtalar ju bara problemet med att det görs. Precis samma problem som att SD och SDare dras över en kam, av dig bland annat i en annan tråd
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2015-02-13 09:31:12 följande:
    Jasså, du tyckte du visade att länken 'cirkulerat' genom att visa att metro känt ett behov att att visa att det inte var verklighet? Ja, det kanske betyder att den har 'cirkulerat' för dig
    Men "O" - nu är du väl ändå mer oresonlig än vanligt.

Om du klickar på visa endast "O" så kommer du att finna att du ifrågasätter att länken cirkulerat, du får då en hänvisning till en artikel i Metro som bland annat anger hur mycket länken cirkulerat på sociala medier.

Överhuvudtaget är det väl så att antifeminister ofta korspollinerar varandra såtillvida att den ena gör en feministsatir som sedan resten av gänget använder som exempel på hur feminister ärSkrattande

Man kan väl inte med bästa vilja i världen påstå att antifeministerna höll sig framme när gud skulle fördela hjärnceller, ibland verkar det som det bara blev en över till dem - att dela på.

I den här tråden har vi ju också en hänvisning till den antifeministiska bloggen "Jämställdhetsfeministen" som ett exempel på feministiska tokerier.

Tja, för somliga tycks det vara fredagen den 13 året om - såtillvida att de har ständig otur när de försöker dra igång tankeapparatenTomte
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2015-02-13 09:46:33 följande:
    Men "O" - nu är du väl ändå mer oresonlig än vanligt.
    Det kan du väl inte mena
    Om du klickar på visa endast "O" så kommer du att finna att du ifrågasätter att länken cirkulerat, du får då en hänvisning till en artikel i Metro som bland annat anger hur mycket länken cirkulerat på sociala medier.
    Jag är helt med på att länken 'cirkulerat' i vissa kretsar.
    Överhuvudtaget är det väl så att antifeminister ofta korspollinerar varandra såtillvida att den ena gör en feministsatir som sedan resten av gänget använder som exempel på hur feminister ärSkrattande

Man kan väl inte med bästa vilja i världen påstå att antifeministerna höll sig framme när gud skulle fördela hjärnceller, ibland verkar det som det bara blev en över till dem - att dela på.

I den här tråden har vi ju också en hänvisning till den antifeministiska bloggen "Jämställdhetsfeministen" som ett exempel på feministiska tokerier.

Tja, för somliga tycks det vara fredagen den 13 året om - såtillvida att de har ständig otur när de försöker dra igång tankeapparatenTomte
    Också det vanliga FMGA svammlet. Pratar du också mycket med din katt?

• Palestrina

• FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2015-02-13 09:50:07 följande:
    Det kan du väl inte mena
    Jag är helt med på att länken 'cirkulerat' i vissa kretsar.Också det vanliga FMGA svammlet. Pratar du också mycket med din katt?

Ja, det händer att jag pratar med min katt.

Men min katt har inte samma uppmärksamhetsbehov som du så det blir inte sådär jätteofta.

Fast jag tycker nog att om du vill diskutera katter så är du på fel avdelningSolig
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2015-02-13 10:09:17 följande:
    Ja, det händer att jag pratar med min katt.
    Det ante mig, på gränsen till djurplågeri antar jag
    Men min katt har inte samma uppmärksamhetsbehov som du så det blir inte sådär jätteofta.
    Märker att det här med uppmärksamhetsbehov är något du ofta funderar på
    Fast jag tycker nog att om du vill diskutera katter så är du på fel avdelningSolig
    Inte så intresserad. Du, Digestive och era katter får hänga där själv tyvärr.Solig

• FDFMGA
    Palestrina skrev 2015-02-13 10:06:30 följande:
    Tja, det var ju i allra högsta grad relevant av dig att länka till Metroartikeln när "O" undrade om det fanns några som tog satiren på allvar.

Jag tror däremot inte att man ska ta "O" på alltför stort allvar - hen är vilsen sedan forumets egoavdelning somnat in och far nu ofta runt i allmänna diskussionstrådar för att få spegla sig i andra en smula.

Och det fick hen ju nu - men inte mer nu från mig iallafall.

Less is more, typGlad
Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?