• mr me

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Jag har på senare tid börjat känna mer och mer avsky mot feminism, ja faktiskt nära på på hat när jag ser hur feminister resonerar och deras "logik" (eller brist därpå). Inte minst när jag ser feminister yttra sig här på Familjeliv så börjar man undra vad feministerna egentligen är för sörja av tragiska människor.

Jag undrar hur många andra här på Familjeliv som upplever samma sak eller åtminstone har förståelse för att man kan hata feminismen som företeelse med tanke på hur denna ideologi fullständigt tycks förvrida huvudet på folk.

Kort och gott: Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?
  • Digestive
    oOOo oOOo skrev 2015-02-12 19:09:51 följande:

Eftersom du svarar på mitt inlägg så kunde man ju förvänta sig att det hade med det inlägget att göra men tydligen inte.Så du bara hittade på ett citat? Det exemplifierar väl snarare bara din egen oförmåga att argumentera i så fall

Det finns alltså så lite kunskap om ämnet att man inte ens förstår när kammen dras över det helt orimligt. Men visst, punkt kan väl sättas vid att feminism likställs med extremism av den som varken har kunskap om ämnet eller förståelse för begreppet "extremism".

Ja, precis som en författare och lika mycket utgjorde citatet ett argument i sig.
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-02-12 19:23:15 följande:
    Det finns alltså så lite kunskap om ämnet att man inte ens förstår när kammen dras över det helt orimligt. Men visst, punkt kan väl sättas vid att feminism likställs med extremism av den som varken har kunskap om ämnet eller förståelse för begreppet "extremism".
    Tycker det är ganska talande att satiren misstas för verkligheten.
    Personligen tycker jag att satiren var ganska tam jämfört med vad man läst i media om vissa feministers upprördhet över saker och ting
    Digestive skrev 2015-02-12 19:23:15 följande:
    Ja, precis som en författare och lika mycket utgjorde citatet ett argument i sig.
    Jaja, fabulera du på
  • Digestive
    oOOo oOOo skrev 2015-02-12 19:43:52 följande:

Tycker det är ganska talande att satiren misstas för verkligheten.

Personligen tycker jag att satiren var ganska tam jämfört med vad man läst i media om vissa feministers upprördhet över saker och ting Jaja, fabulera du på

Det skvallrar mer om kunskapsgraden i ämnet och om graden förnuft i allmänhet. Att hantera begreppet "extremt" som ett slags binärt koncept, kan ses som rätt olyckligt, och hanteringen av feminism och feminister som en samling homogena ting, likaså det.

Visst finns det hejdlösa idioter inom feminismen, inte riktigt ett idiotbefriat område - precis som världen i övrigt.
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-02-12 20:08:32 följande:
    Det skvallrar mer om kunskapsgraden i ämnet och om graden förnuft i allmänhet. Att hantera begreppet "extremt" som ett slags binärt koncept, kan ses som rätt olyckligt, och hanteringen av feminism och feminister som en samling homogena ting, likaså det.

Visst finns det hejdlösa idioter inom feminismen, inte riktigt ett idiotbefriat område - precis som världen i övrigt.
    Det märkliga är att de vettiga feministerna envisas med att kalla sig feminister trots att de borde förstå att de kommer blandas ihop med tokarna. Varför inte bara kalla sig något annat, något mer åt humanisthållet om man nu vill verka för verklig jämlikhet?

Lite samma märkliga beteende som homosexuella som envisas med att vara kristna trots att bibeln är på det klara med att det är okristet beteende. Istället för att sluta tro på en sådan urbota dum religion försöker de definiera om religionen.
  • Digestive
    oOOo oOOo skrev 2015-02-12 20:19:52 följande:

Det märkliga är att de vettiga feministerna envisas med att kalla sig feminister trots att de borde förstå att de kommer blandas ihop med tokarna. Varför inte bara kalla sig något annat, något mer åt humanisthållet om man nu vill verka för verklig jämlikhet?

Lite samma märkliga beteende som homosexuella som envisas med att vara kristna trots att bibeln är på det klara med att det är okristet beteende. Istället för att sluta tro på en sådan urbota dum religion försöker de definiera om religionen.

För att det inte går att organisera sig kring nonsens - så både en social- som en maktfaktor kan förklara det hela. Även så att de med bristande kunskap i ämnet borde rätta sig efter bildning, snarare än att de insatta borde rätta sig efter en inkorrekt syn på feminism och efter oinsattas högljuda förvirring. Det korrekta får allt ha företräde, även här.

Jämförelsen känns en aning bakom foten - då just den oinsatta människan kan liknas med den homosexuella här och inte tvärt om. Den insatta definerar inte om feminismen, det gör snarare den oinsatta i tid och otid.
  • Palestrina
    oOOo oOOo skrev 2015-02-12 16:11:15 följande:
    Den kanske cirkuleras på din fisbok eller nåt, jag har då aldrig sett den. Du får väl i så fall visa hur mycket den 'cirkuleras' om du nu tycker det visar något.
    Palestrina skrev 2015-02-12 16:06:00 följande:
    Och ifall det är så svårt att skilja parodin från det som parodieras, vem vet om inte även det som parodieras är en parodi??
    Du kan läsa i notisen som Bjoer länkade till tidigare:
    www.metro.se/nyheter/nej-feministens-arga-text-om-morran-och-tobias-ar-inte-pa-riktigt/EVHobl!iP4L1W9HuGcE6/
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-02-12 22:04:22 följande:
    För att det inte går att organisera sig kring nonsens - så både en social- som en maktfaktor kan förklara det hela. Även så att de med bristande kunskap i ämnet borde rätta sig efter bildning, snarare än att de insatta borde rätta sig efter en inkorrekt syn på feminism och efter oinsattas högljuda förvirring. Det korrekta får allt ha företräde, även här.

Jämförelsen känns en aning bakom foten - då just den oinsatta människan kan liknas med den homosexuella här och inte tvärt om. Den insatta definerar inte om feminismen, det gör snarare den oinsatta i tid och otid.
    Poängen är inte vem som definierar om vad, poängen är att begreppet är oandvändbart. 

Om bara de insatta kan förstå vad är då meningen, då blir det ju bara preaching to the choir.
    Det är också ganska symptomatiskt att så många feminister anser att just de är de insatta och de som inte delar deras uppfattning om feminism är oinsatta Är arrogans symptomatiskt för feminister?
  • oOOo  oOOo
    Palestrina skrev 2015-02-12 22:25:55 följande:
    Du kan läsa i notisen som Bjoer länkade till tidigare:
    www.metro.se/nyheter/nej-feministens-arga-tex...!iP4L1W9HuGcE6/
    Givetvis har jag sett länken i tråden, jag har ju dessutom kommenterat innehållet. Försök häng med lite

Poängen är att jag inte sett den innan eftersom den inte 'cirkulerar' där jag läser, förutom ditt tjatande om den länken
  • Digestive
    oOOo oOOo skrev 2015-02-12 23:01:27 följande:

Poängen är inte vem som definierar om vad, poängen är att begreppet är oandvändbart. 

Om bara de insatta kan förstå vad är då meningen, då blir det ju bara preaching to the choir.

Det är också ganska symptomatiskt att så många feminister anser att just de är de insatta och de som inte delar deras uppfattning om feminism är oinsatta Är arrogans symptomatiskt för feminister?

Anses man födas med kunskap eller hur lyder egentligen det här resonemanget i sin helhet? Man får naturligtvis sätta sig in i ett ämne för att kunna det - precis som att man inte kan matematik av att bara ha läst ordet "matematik" och följt matematiker i media.

Lutar man hela sin kunskapsbas om feminism på mediala intryck så får man helt enkelt finna sig i att ej kunna ämnet.

Arrogans? Folk här verkar finna det häpnadsväckande för att de inte har kunskap om feministisk ideologi av naturen och börjar hojta om arrogans när vilfarsen påpekas.

Inte heller esoterik det här - en ideologisk överblick (dock en väldigt kvinnopartiskt formulerad sådan men likväl en ideologisk överblick) går liksom att finna på Wikipedia.
  • Fru Olsson

Så jävla trött på den här nyfeminismen, allt som postas på alla jävla feministbloggar är att män på ett eller annat sätt förstör och att man ska vara vegetarian. 

Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?