• mr me

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Jag har på senare tid börjat känna mer och mer avsky mot feminism, ja faktiskt nära på på hat när jag ser hur feminister resonerar och deras "logik" (eller brist därpå). Inte minst när jag ser feminister yttra sig här på Familjeliv så börjar man undra vad feministerna egentligen är för sörja av tragiska människor.

Jag undrar hur många andra här på Familjeliv som upplever samma sak eller åtminstone har förståelse för att man kan hata feminismen som företeelse med tanke på hur denna ideologi fullständigt tycks förvrida huvudet på folk.

Kort och gott: Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?
  • Solidaritet
    Linnea1994 skrev 2015-02-05 14:32:01 följande:
    Ja du har ju vägrat bemöta mej när det gäller våld från extremvänstern eller ekonomiska fakta. Eller tex svara på varför det bara är någon enstaka procent som tror på den kommunistiska modellen eller varför den aldrig lyckats någonstans på vår jord genom alla tider. Du är förmodligen väldigt ung eftersom du inte kände till att V stödde kina och sovjet fram till början av 80-talet samt jugoslaven ännu senare och Kuba i stor utsträckning idag.
    Eftersom du inte kommit med några "fakta" eller några "oberoende källor" finns ingenting att ta ställning till. Att du tycker något innebär inte att det är "fakta". 

Jag är helt ointresserad av din inställning till kommunism, jag vet heller inte vad jag förväntas tycka om dina påståenden. Vad är det exakt jag ska bemöta eller ta ställning till? 

Jag tycker mest att du bara häver ur dig, precis som andra påpekat i tråden. Faktiskt tror jag att du bara vill provocera, och när det misslyckas försöker du från någon annan vinkel. 

Skrattande
  • Paulina P P
    Linnea1994 skrev 2015-02-05 14:33:26 följande:
    Felet är väl att nu när jämställdheten ger oss samma möjligheter så märks bara det sk hatet mot den vite heterosexuella mannen. Det retar nog många!
    Vilket hat tänker du på?
  • Förtryckt
    Linnea1994 skrev 2015-02-05 14:33:26 följande:
    Felet är väl att nu när jämställdheten ger oss samma möjligheter så märks bara det sk hatet mot den vite heterosexuella mannen. Det retar nog många!
    AMEN SISTER
  • Förtryckt
    Paulina P P skrev 2015-02-05 15:00:47 följande:
    Vilket hat tänker du på?
    Vita män kallas idag av vita privilegierade tredjevågsfeminister för "Vitt avskum". Vidare ska de "krossa patriarkatet". (Vilket patriarkat undrar jag!)
    Räcker det som en start?
  • Paulina P P
    Förtryckt skrev 2015-02-05 15:03:13 följande:
    Vita män kallas idag av vita privilegierade tredjevågsfeminister för "Vitt avskum". Vidare ska de "krossa patriarkatet". (Vilket patriarkat undrar jag!)
    Räcker det som en start?
    OK. Du pratar om ord alltså. Inte att män har färre rättigheter, lägre lön, sämre mediciner osv.
  • Förtryckt
    Paulina P P skrev 2015-02-05 15:23:15 följande:
    OK. Du pratar om ord alltså. Inte att män har färre rättigheter, lägre lön, sämre mediciner osv.
    Öh de har INTE lägre lön än kvinnor. I många branscher ligger kvinnorna fortfarande under. Inte heller har män färre rättigheter än kvinnor - utan exakt samma och exakt lika. Det är jämlikhet idag.

Sämre mediciner? Har män sämre mediciner än kvinnor? Är vi inte alla människor som tar ungefär samma mediciner?
    Du får gärna visa källor på dina antaganden.
  • Solidaritet
    Förtryckt skrev 2015-02-05 15:31:16 följande:
    Öh de har INTE lägre lön än kvinnor. I många branscher ligger kvinnorna fortfarande under. Inte heller har män färre rättigheter än kvinnor - utan exakt samma och exakt lika. Det är jämlikhet idag.

Sämre mediciner? Har män sämre mediciner än kvinnor? Är vi inte alla människor som tar ungefär samma mediciner?
    Faktum är att medicinsk forskning alltid använt mannen som norm. Det innebär att mediciner är anpassade till män. 
  • Paulina P P
    Förtryckt skrev 2015-02-05 15:31:16 följande:

Om män inte har sämre mediciner (vilket de inte har, snarare tvärtom), lägre lön än kvinnor osv hur kan man då säga att män är förtryckta? Att någon enstaka galning kallar män "vitt avskum" är knappast något tecken på förtryck. Minst lika många antifeministiska män kallar kvinnor för lika hemska saker.
  • Linnea1994
    Paulina P P skrev 2015-02-05 15:42:44 följande:
    Om män inte har sämre mediciner (vilket de inte har, snarare tvärtom), lägre lön än kvinnor osv hur kan man då säga att män är förtryckta? Att någon enstaka galning kallar män "vitt avskum" är knappast något tecken på förtryck. Minst lika många antifeministiska män kallar kvinnor för lika hemska saker.
    Enstaka??? Det väller ju ut bloggar från sk feminister där om hur fel allt i världen är pga mannen. Så länge som inte fet seriösa sk feministerna inte säger emot och tar avstånd från detta så förtjänar ni inte någon respekt!
    Enstaka förresten, Gudrun S sa att det var helt ok att hata en man bara för att han var man i somras.
  • Bjoer
    Linnea1994 skrev 2015-02-05 16:41:27 följande:
    Enstaka??? Det väller ju ut bloggar från sk feminister där om hur fel allt i världen är pga mannen. Så länge som inte fet seriösa sk feministerna inte säger emot och tar avstånd från detta så förtjänar ni inte någon respekt!
    Enstaka förresten, Gudrun S sa att det var helt ok att hata en man bara för att han var man i somras.
    Sist jag kollade var Gudrun S en (1) person.
Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?