• mr me

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Jag har på senare tid börjat känna mer och mer avsky mot feminism, ja faktiskt nära på på hat när jag ser hur feminister resonerar och deras "logik" (eller brist därpå). Inte minst när jag ser feminister yttra sig här på Familjeliv så börjar man undra vad feministerna egentligen är för sörja av tragiska människor.

Jag undrar hur många andra här på Familjeliv som upplever samma sak eller åtminstone har förståelse för att man kan hata feminismen som företeelse med tanke på hur denna ideologi fullständigt tycks förvrida huvudet på folk.

Kort och gott: Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?
  • Förtryckt

Jo jag förstår dig, TS.

Men bara för att dagens tredjevågsfeminism inte har ett skit med jämlikhet att göra.
    Kvinnorna i I-länderna har idag exakt lika mycket frihet och jämlikhet och lön som sina manliga kolleger.

Dagens "feminism" är en märklig avart som handlar om att få MER makt över männen.

/Egalitarian

• Solidaritet
    Linnea1994 skrev 2015-02-04 16:41:13 följande:
    Tja det är ju ditt med i alla trådar som berör vänsterfrågor.....
    Åh, jag spelar inte ens i samma liga som du gör. Skrattande
  • Linnea1994
    Solidaritet skrev 2015-02-05 11:08:12 följande:
    Åh, jag spelar inte ens i samma liga som du gör. Skrattande
    Det har du helt rätt i! Du är en av det mest enögda här på FL pga att du aldrig klarar att bemöta fakta från oberoende källor bla....
  • Solidaritet
    Linnea1994 skrev 2015-02-05 12:49:35 följande:
    Det har du helt rätt i! Du är en av det mest enögda här på FL pga att du aldrig klarar att bemöta fakta från oberoende källor bla....
    Jag lovar att göra det när du börjar komma med fakta från oberoende källor. 
  • Solidaritet
    Solidaritet skrev 2015-02-05 12:52:12 följande:
    Jag lovar att göra det när du börjar komma med fakta från oberoende källor. 
    oh wait... 

Det var ju det där med "fakta" ... "oberoende källor"

Det kan nog bli lite svårt. 
  • Linnea1994
    Solidaritet skrev 2015-02-05 12:54:00 följande:
    oh wait... 

Det var ju det där med "fakta" ... "oberoende källor"

Det kan nog bli lite svårt. 
    Ja du litar ju inte på tex BRÅ, ekonomifakta eller SCB.....

• Solidaritet
    Linnea1994 skrev 2015-02-05 12:57:33 följande:
    Ja du litar ju inte på tex BRÅ, ekonomifakta eller SCB.....
    Det var ett intressant påstående. Ett generaliserat påstående utan någon som helst uppenbar grund. Är det så här du tänker dig att du presenterar dina "fakta"?
  • Paulina P P
    Förtryckt skrev 2015-02-04 16:52:39 följande:

Jo jag förstår dig, TS.

Men bara för att dagens tredjevågsfeminism inte har ett skit med jämlikhet att göra.
    Kvinnorna i I-länderna har idag exakt lika mycket frihet och jämlikhet och lön som sina manliga kolleger.

Dagens "feminism" är en märklig avart som handlar om att få MER makt över männen.

/Egalitarian

Nej så är det inte.
    Feminism är en rörelse för att skapa jämställdhet mellan män oich kvinnor.

Jag antar att du inte är en av alla de som är emot en individualiserad föräldraförsäkring. Det är ju inte något som ger kvinnorna mer makt över männen direkt. Särskilt när man läser alla trådar om hur synd det är om pappor som inte får vårdnaden, inte får träffa sina barn tillräckligt osv förstår man att pappor ju vill vara hemma men motas bort av kvinnor.
  • Linnea1994
    Solidaritet skrev 2015-02-05 13:01:50 följande:
    Det var ett intressant påstående. Ett generaliserat påstående utan någon som helst uppenbar grund. Är det så här du tänker dig att du presenterar dina "fakta"?
    Ja du har ju vägrat bemöta mej när det gäller våld från extremvänstern eller ekonomiska fakta. Eller tex svara på varför det bara är någon enstaka procent som tror på den kommunistiska modellen eller varför den aldrig lyckats någonstans på vår jord genom alla tider. Du är förmodligen väldigt ung eftersom du inte kände till att V stödde kina och sovjet fram till början av 80-talet samt jugoslaven ännu senare och Kuba i stor utsträckning idag.
  • Linnea1994
    Paulina P P skrev 2015-02-05 13:43:10 följande:
    Nej så är det inte.
    Feminism är en rörelse för att skapa jämställdhet mellan män oich kvinnor.

Jag antar att du inte är en av alla de som är emot en individualiserad föräldraförsäkring. Det är ju inte något som ger kvinnorna mer makt över männen direkt. Särskilt när man läser alla trådar om hur synd det är om pappor som inte får vårdnaden, inte får träffa sina barn tillräckligt osv förstår man att pappor ju vill vara hemma men motas bort av kvinnor.
    Felet är väl att nu när jämställdheten ger oss samma möjligheter så märks bara det sk hatet mot den vite heterosexuella mannen. Det retar nog många!
Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?