• mr me

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Jag har på senare tid börjat känna mer och mer avsky mot feminism, ja faktiskt nära på på hat när jag ser hur feminister resonerar och deras "logik" (eller brist därpå). Inte minst när jag ser feminister yttra sig här på Familjeliv så börjar man undra vad feministerna egentligen är för sörja av tragiska människor.

Jag undrar hur många andra här på Familjeliv som upplever samma sak eller åtminstone har förståelse för att man kan hata feminismen som företeelse med tanke på hur denna ideologi fullständigt tycks förvrida huvudet på folk.

Kort och gott: Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?
  • Solidaritet
    Linnea1994 skrev 2015-02-03 13:47:51 följande:
    Vilket syftar du på? Hedersvåldet eller att antalet våldtäkter har ökat dramatiskt sedan dess?
    Som jag skrev, allt som TS har hasplat ur sig från början till slut i tråden. 
    Eftersom han efterfrågar belägg av andra i tråden anser jag det rimligt att han också ger belägg för sina egna påståenden. 

Men hur har det här med dig att göra?
  • Bjoer
    mr me skrev 2015-02-03 13:04:30 följande:
    Nej, det var ett faktabaserat svar. Jag vet inte ens vad jämställdhet är, ingen tycks veta det, män och kvinnor är inte likadana och vad syftet med jämställdhet är eller om det ens är eftersträvansvärt är jag inte övertygad om.

Du tycks, återigen, missa att jag inte är feminist.

Jag är emot tanken på kvoteringar och på att forcera fram en feminist-marxistisk totalitär samhällssyn eftersom jag inte bekänner mig till den ideologin.

Du gör missen att tro att jag skriver under på din ganska inskränkta och intoleranta syn på världen, vilket jag inte gör. Om någon kommer till mig och börjar prata om jämställdhet så vill jag ha en definition av vad det är och vad man rent konkret är missnöjd med.

När dessa feminister sedan börjar prata om löneskillnader och mäns våld mot kvinnor anför jag som motargument att de påståenden som görs i lönedebatten är felaktiga och att feminismen som ideologi snarare gynnar än motverkar det man menar är "mäns våld mot kvinnor".
    Nej, jag har inte missat att du inte är feminist. Det är rätt omöjligt att missa. Jag vill inte heller ha kvoteringar eller ett feminist-marxistisk totalitärt samhälle, men så är det ju inte det feminism går ut på heller. Vissa feminister vill ha kvotering, andra inte. Och om jag inte minns fel skrev jag en kort definition tidigare i tråden.

Vilken inskränkta och intoleranta syn på världen är det du menar att jag har? Vad jag vet har jag inte berättat jättemycket om hur jag ser på världen, men det verkar inte krävas för att du ska få en helt klar uppfattning om den.
  • Ogenomtänkt

@ Linnea 1994

Ang. Inlägg 470

Tycker du på fullt allvar att mr me inte gnäller? Menar du att när han hävdar att alla feminister hatar män, så är det inte gnäll, utan du tror att han har kuskar tunt hela Sverige och frågat varenda en och därmed argumenterar "sakligt?"

Du menar att när han hävdar att demokratin är satt på undantag eftersom hela riksdagen är underställd den konspirationsteoretiskt, totalitära, kulturnarxistiska feminismen , så är det inte gnäll, utan dagens sanning?

Nej, istället är det alltså Gung Ho som gnäller när hon påpekar att FL är fullt av feministhatare som mr me? För här finns ju inga sådana. Nej då. Inte ens det faktum att mr me börjar tråden med att konstatera att han hatar feminism visar på det enligt dej då?

• Gung Ho
    Linnea1994 skrev 2015-01-30 10:52:30 följande:
    Du kanske kan peka ut några av alla dessa som gäller! Kom igen nu! ad jag sett så har man diskuterar olika sakfrågor.... Som någon sa innan så verkar det mest vara du som gnäller!
    På vilket sätt debatterar TS sakfrågor?
  • Gung Ho
    Prällen skrev 2015-02-03 22:04:28 följande:

Har alltid fascinerats av de som postar länkar utan att ha ngn åsikt eller fråga.... Vad är syftet, varför bry sig?
  • Linnea1994
    Solidaritet skrev 2015-02-03 13:54:07 följande:
    Som jag skrev, allt som TS har hasplat ur sig från början till slut i tråden. 
    Eftersom han efterfrågar belägg av andra i tråden anser jag det rimligt att han också ger belägg för sina egna påståenden. 

Men hur har det här med dig att göra?
    Jag trodde det var en allmän debatt....
    Att blunda för fakta visar på en enögdhet som är skrämmande!
  • Bjoer
    Linnea1994 skrev 2015-02-04 09:42:08 följande:
    Jag trodde det var en allmän debatt....
    Att blunda för fakta visar på en enögdhet som är skrämmande!
    Det är sant. Det är därför vi vill ha lite belägg på att det som påstås verkligen är fakta.
  • Linnea1994

Saken blir ju inte direkt bättre av:
    Matilda Andersson på Nyheter24. I artikeln förklarar hon att hon blivit besviken på att Ica fortsätter på samma väg som tidigare, och väljer ytterligare en vit gubbe till att spela chef i sina reklamfilmer.

• Åttiotalist
    Linnea1994 skrev 2015-02-04 13:05:24 följande:
    Saken blir ju inte direkt bättre av:
    Matilda Andersson på Nyheter24. I artikeln förklarar hon att hon blivit besviken på att Ica fortsätter på samma väg som tidigare, och väljer ytterligare en vit gubbe till att spela chef i sina reklamfilmer.
    Sverige måste vara ett fantastiskt land att bo i när vem som ersätter vem i reklmafilmer är ett stort problem.. 
Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?