mr me skrev 2015-02-03 13:04:30 följande:
Nej, det var ett faktabaserat svar. Jag vet inte ens vad jämställdhet är, ingen tycks veta det, män och kvinnor är inte likadana och vad syftet med jämställdhet är eller om det ens är eftersträvansvärt är jag inte övertygad om.
Du tycks, återigen, missa att jag inte är feminist.
Jag är emot tanken på kvoteringar och på att forcera fram en feminist-marxistisk totalitär samhällssyn eftersom jag inte bekänner mig till den ideologin.
Du gör missen att tro att jag skriver under på din ganska inskränkta och intoleranta syn på världen, vilket jag inte gör. Om någon kommer till mig och börjar prata om jämställdhet så vill jag ha en definition av vad det är och vad man rent konkret är missnöjd med.
När dessa feminister sedan börjar prata om löneskillnader och mäns våld mot kvinnor anför jag som motargument att de påståenden som görs i lönedebatten är felaktiga och att feminismen som ideologi snarare gynnar än motverkar det man menar är "mäns våld mot kvinnor".
Nej, jag har inte missat att du inte är feminist. Det är rätt omöjligt att missa. Jag vill inte heller ha kvoteringar eller ett feminist-marxistisk totalitärt samhälle, men så är det ju inte det feminism går ut på heller. Vissa feminister vill ha kvotering, andra inte. Och om jag inte minns fel skrev jag en kort definition tidigare i tråden.
Vilken inskränkta och intoleranta syn på världen är det du menar att jag har? Vad jag vet har jag inte berättat jättemycket om hur jag ser på världen, men det verkar inte krävas för att du ska få en helt klar uppfattning om den.