• mr me

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Jag har på senare tid börjat känna mer och mer avsky mot feminism, ja faktiskt nära på på hat när jag ser hur feminister resonerar och deras "logik" (eller brist därpå). Inte minst när jag ser feminister yttra sig här på Familjeliv så börjar man undra vad feministerna egentligen är för sörja av tragiska människor.

Jag undrar hur många andra här på Familjeliv som upplever samma sak eller åtminstone har förståelse för att man kan hata feminismen som företeelse med tanke på hur denna ideologi fullständigt tycks förvrida huvudet på folk.

Kort och gott: Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?
  • Linnea1994
    Åttiotalist skrev 2015-02-04 13:30:44 följande:
    Sverige måste vara ett fantastiskt land att bo i när vem som ersätter vem i reklmafilmer är ett stort problem.. 
    För det sk tok feministerna är det ju tydligen det. Som jag sa så bildar detta skrikande från dessa ett visst hat.
  • KillBill
    Linnea1994 skrev 2015-02-04 13:05:24 följande:

Saken blir ju inte direkt bättre av:
    Matilda Andersson på Nyheter24. I artikeln förklarar hon att hon blivit besviken på att Ica fortsätter på samma väg som tidigare, och väljer ytterligare en vit gubbe till att spela chef i sina reklamfilmer.

Vem är egentligen Matilda Andersson? Är hon en känd feminist? Politisk frontfigur i FI eller liknande?

Brukar dina politiska ställningstaganden påverkas av vad människor skriver på exempelvis Nyheter 24? 
  • FDFMGA
    Linnea1994 skrev 2015-01-27 12:49:00 följande:
    Jo vi finns ett par som är antifeminister men för jämlikhet! Men jag i alla fall orkar inte försöka diskutera med så inskränkta feminister här på fl längre då det inte ens kan acceptera rena fakta.....
    Ser att jag glömde svara på ditt inlägg där du förklarade att du inte ens orkar försöka diskutera med inskränkta feminister på FL längre.

Efter detta inlägg har du åstadkommit en hel räcka med känslosamma inlägg.

Min teori är att det kan vara förödande att gå omkring och hata halva Sveriges befolkning.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Linnea1994
    KillBill skrev 2015-02-04 14:02:51 följande:
    Vem är egentligen Matilda Andersson? Är hon en känd feminist? Politisk frontfigur i FI eller liknande?

Brukar dina politiska ställningstaganden påverkas av vad människor skriver på exempelvis Nyheter 24? 
    Varför inte googla som vi andra när vi undrar över någon?

Hon är annars en av dessa sk tok feminister som spyr ut sin hatiska galla via blogg samt Nyheter24.
  • Solidaritet
    Linnea1994 skrev 2015-02-04 16:00:16 följande:

Hon är annars en av dessa sk tok feminister som spyr ut sin hatiska galla via blogg samt Nyheter24.
    Lustigt. Det är ju ditt beteende också.
  • KillBill
    Linnea1994 skrev 2015-02-04 16:00:16 följande:

Jag googlade självklart innan jag frågade dig och jag hittade inte speciellt mycket "feministiska" inlägg utöver hennes kommentar kring ICA reklamen (vilka jag med fler håller med om). Vad får dig att påstå att hon är tokfeminist?

• Bjoer
    KillBill skrev 2015-02-04 16:22:18 följande:

Jag googlade självklart innan jag frågade dig och jag hittade inte speciellt mycket "feministiska" inlägg utöver hennes kommentar kring ICA reklamen (vilka jag med fler håller med om). Vad får dig att påstå att hon är tokfeminist?

Nej, nej, tok feminist. Glöm inte särskrivningen när du refererar. :D
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2015-02-04 14:21:05 följande:
    Ser att jag glömde svara på ditt inlägg där du förklarade att du inte ens orkar försöka diskutera med inskränkta feminister på FL längre.

Efter detta inlägg har du åstadkommit en hel räcka med känslosamma inlägg.

Min teori är att det kan vara förödande att gå omkring och hata halva Sveriges befolkning.
    Tror jag måste precisera mig med tanke på många antifeministers förståndsgåvor.

Med hata halva Sveriges befolkning syftar jag på att ungefär halva Sveriges befolkning anser sig vara feminister och att antifeminister som påstår sig hata feminister därmed har väldigt många att hata.

Fanns ju en viss risk att det skulle uppfattas som jag menar att feminister hatar män - och det är klart det kan väl förekomma även det, men det lär ju vara ytterst ovanligt.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KillBill
    Bjoer skrev 2015-02-04 16:27:20 följande:
    Nej, nej, tok feminist. Glöm inte särskrivningen när du refererar. :D
    Skrattande
  • Linnea1994
    Solidaritet skrev 2015-02-04 16:17:47 följande:
    Lustigt. Det är ju ditt beteende också.
    Tja det är ju ditt med i alla trådar som berör vänsterfrågor.....
Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?