• mr me

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Jag har på senare tid börjat känna mer och mer avsky mot feminism, ja faktiskt nära på på hat när jag ser hur feminister resonerar och deras "logik" (eller brist därpå). Inte minst när jag ser feminister yttra sig här på Familjeliv så börjar man undra vad feministerna egentligen är för sörja av tragiska människor.

Jag undrar hur många andra här på Familjeliv som upplever samma sak eller åtminstone har förståelse för att man kan hata feminismen som företeelse med tanke på hur denna ideologi fullständigt tycks förvrida huvudet på folk.

Kort och gott: Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?
  • Prällen
    Bjoer skrev 2015-01-28 16:55:36 följande:
    Bara för att något står i lagen betyder inte att det sker. Har du siffror på att det varit ett faktum länge?
    Nej, det har jag inte. Har du siffror på motsatsen?
  • Ogenomtänkt
    Linnea1994 skrev 2015-01-28 13:10:45 följande:
    Du kanske kan berätta lite mera i detalj vilka strukturer du talar om!
    Det du säger är det mantra som 2% F! drar gång efter gång utan kunna komma med lösningar eller vad dom yrar om.
    Det blir svårt att räkna upp en mängd strukturer i ett diskussionsforum, men du kan få ett exempel:

Fakta: kvinnor tar ut största delen av föräldraförsäkringen, ca 90%

Detta kan man förklara på olika sätt. Ett sätt är att säga att det beror på strukturer och könsnormer. Dessa verkar hämmande på både män och kvinnor. Män som vill vara hemma har inget moraliskt stöd för att kräva sin rätt. En möjlig åtgärd blir då att individualisera föräldraförsäkringen.

Man kan också förklara det på andra sätt. Till exempel; kvinnor föds med en predestination att ta hand om barnen. Kvinnor är genom blotta närvaron av en snippa bättre på det. Det är naturligt och det ska vi inte ändra på.

• Ogenomtänkt
    mr me skrev 2015-01-28 18:18:07 följande:
    För det första ljuger du.

Jag skrev inte att män är viktigare än kvinnor, så det citatet var en lögn. Jag skrev att "för arbetslivet i stort är män viktigare än kvinnor". Det är inte samma sak.
    Jag ljuger inte. Om du vill ha en diskussion får du sluta upp med sådana här barnsligheter. Jag skrev inte att du tyckte män var viktigare per se. Jag skrev om arbetslivet, och tog upp din åsikt om skillnader i arbetslivet.

Jag föreslår att du läser inläggen mer noggrant och tänker igenom dina svar en stund innan.

• Ogenomtänkt
    mr me skrev 2015-01-28 18:22:58 följande:
    Förövrigt måste jag säga att ditt användarnamn beskriver dig väldigt bra. Det är väldigt ogenomtänkt det du skriver.

Med risk för att du "pikar" mig för mitt användarnamn.
    Jag tycker detta inlägget är mycket representativt för din debatteknik.
    mr me skrev 2015-01-28 18:21:06 följande:
    Kovändningen som flera politiska partier gjort om att bli "feministiska partier" och anamma en religiös tro på feminismen har tagits över huvudet på både väljare och partimedlemmar.

Det är inte demokrati. I Sverige är demokratin sedan länge satt på undantag.

Det handlar inte om "politiska mottståndare som grupp". Det handlar om att avsky en totalitär samhällsordning och det är varje god demokrats skyldighet att avsky och ta avstånd ifrån totalitära tendenser och samhällssystem.
    ...och där gick proppen ur ja. Tack och Adjö.

• Ogenomtänkt
    Prällen skrev 2015-01-28 18:24:47 följande:
    Kvinnor väljer oftare att arbeta deltid.
    Ja, det är riktigt. De arbetar också oftare ofrivilligt deltid. Det är ett faktum. Ingen ifrågasätter det.

Frågan är om det är ett problem? Ska vi göra något åt det? osv. Om det kan man ha olika åsikter.
  • mr me
    Ogenomtänkt skrev 2015-01-28 18:31:58 följande:
    Det blir svårt att räkna upp en mängd strukturer i ett diskussionsforum, men du kan få ett exempel:

Fakta: kvinnor tar ut största delen av föräldraförsäkringen, ca 90%

Detta kan man förklara på olika sätt. Ett sätt är att säga att det beror på strukturer och könsnormer. Dessa verkar hämmande på både män och kvinnor. Män som vill vara hemma har inget moraliskt stöd för att kräva sin rätt. En möjlig åtgärd blir då att individualisera föräldraförsäkringen.

Man kan också förklara det på andra sätt. Till exempel; kvinnor föds med en predestination att ta hand om barnen. Kvinnor är genom blotta närvaron av en snippa bättre på det. Det är naturligt och det ska vi inte ändra på.
    Eller så kan man förklara det med det feministiska synsättet; att alla män varje månad samlas i en stor underjordisk sal där de anförda av djävulen själv konspirerar mot alla kvinnor och kommer på nya sattyg som man kan plåga kvinnorna med.

Eller, bara för att det kan vara lite uppfriskande med lite vetenskap och upplysning såhär på kvällskvisten, kan man förklara det med vetenskap och biologi.

Att kvinnors hormonnivåer, som östrogen, progesteron, prolaktin och oxytocin, rusar i höjden och spelar den mest feministiska och kvinnosaksmedvetna kvinna ett ordentligt spratt så snart hon fött barn.

Plötsligt blir karriär och jobb inte lika intressant längre och den mest ideologiskt blodröda upp till kamp-kvinna tycker plötsligt att mannen gott kan fösas ut i arbetslivet medan hon är hemma och "tar igen sig".

Science is the shit!

En dos naturvetenskap om dagen skulle hålla det feministiska mörkret borta!
  • mr me
    Ogenomtänkt skrev 2015-01-28 18:40:50 följande:
    och där gick proppen ur ja. Tack och Adjö.

Ajdå, där blev det överhettning märker jag. Det är inte lätt för feminister när de blir bemötta med vetenskap. Lite som för vampyrer och solljus.
  • Ogenomtänkt

Om du vill att någon ska ta till sig de sakliga argument du för fram här och var, så behöver du rensa dina inlägg från konspirationsteorier. Du behöver också sluta föra fram dina åsikter som fakta.

Ett exempel på sakligt argument är när du för fram kvinnliga hormoner som orsak till skillnader mellan män och kvinnor. ( Här kan du få medhåll från många konservativa som ofta har den uppfattningen)

Men att påstå att Sverige är en totalitär stat, att feminister hatar män och annat trams funkar inte. Det är en åsikt du har som ytterst få delar. Du måste förstå det, annars kommer du aldrig att få gehör.

Jag önskar dig lycka till med att föra fram dina idéer om hormoner, prestationer i arbetslivet, underjordiska salar osv i framtiden. Kanske ska du försöka skriva en debattartikel i DN eller så? Att skriva hatiska inlägg på FL ger nog inte mycket om du vill ha samhällsförändring.

Lev väl.

• KillBill
    Ogenomtänkt skrev 2015-01-28 19:29:02 följande:

Om du vill att någon ska ta till sig de sakliga argument du för fram här och var, så behöver du rensa dina inlägg från konspirationsteorier. Du behöver också sluta föra fram dina åsikter som fakta.

Ett exempel på sakligt argument är när du för fram kvinnliga hormoner som orsak till skillnader mellan män och kvinnor. ( Här kan du få medhåll från många konservativa som ofta har den uppfattningen)

Men att påstå att Sverige är en totalitär stat, att feminister hatar män och annat trams funkar inte. Det är en åsikt du har som ytterst få delar. Du måste förstå det, annars kommer du aldrig att få gehör.

Jag önskar dig lycka till med att föra fram dina idéer om hormoner, prestationer i arbetslivet, underjordiska salar osv i framtiden. Kanske ska du försöka skriva en debattartikel i DN eller så? Att skriva hatiska inlägg på FL ger nog inte mycket om du vill ha samhällsförändring.

Lev väl.

• mr me

Det blir lite svårt att "rensa dina inlägg från konspirationsteorier" när jag vill diskutera feminism. Hur ska man kunna diskutera Sveriges mest utbredda och populariserade konspirationsteori om man inte får ha med den i ett inlägg?

Men kors i taket! Där träffades feministen av en strimma vetenskapligt ljus. Får jag fråga om det sved eller gjorde ont? Och nu undrar jag inte för att retas, jag är faktiskt genuint nyfiken och vill veta! Högg det till på något sätt, kändes obehagligt kanske?

Jag skrev inte att Sverige är en totalitär stat. Jag skrev om "en totalitär samhällsordning" och "totalitära tendenser och samhällssystem". I övrigt är feminismen en ideologi som (delvis) går ut på att sprida manshat och mansförakt och du har själv här i tråden spridit osanningar om män och att män diskriminerar kvinnor.

Sedan är feminismen en del av den marxistiska kulturella idén om det stora kollektivet där alla är utbytbara kuggar och därmed identiska. Feminismen är en del av den (kultur)marxistiska ideologin.
Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?