Kan du förstå att man känner hat mot feminism?
![](https://www.familjeliv.se/Chatt/ikoner/smile5.gif)
![Skrattande Skrattande](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-laughing.gif)
När de främlingsfientliga inte är rädd för andra kulturer, andra religioner eller politiskt oliktänkande, då är de rädda för...,.,,,,kvinnor!
Fast kan du ens definiera det där? Vad är "samma rättigheter"? Vad menar man ens med det?
Det är ju bara feministiska floskler och tomma ord som saknar all form av verklighetsförankring.
Om du vill att någon ska ta till sig de sakliga argument du för fram här och var, så behöver du rensa dina inlägg från konspirationsteorier. Du behöver också sluta föra fram dina åsikter som fakta.
Ett exempel på sakligt argument är när du för fram kvinnliga hormoner som orsak till skillnader mellan män och kvinnor. ( Här kan du få medhåll från många konservativa som ofta har den uppfattningen)
Men att påstå att Sverige är en totalitär stat, att feminister hatar män och annat trams funkar inte. Det är en åsikt du har som ytterst få delar. Du måste förstå det, annars kommer du aldrig att få gehör.
Jag önskar dig lycka till med att föra fram dina idéer om hormoner, prestationer i arbetslivet, underjordiska salar osv i framtiden. Kanske ska du försöka skriva en debattartikel i DN eller så? Att skriva hatiska inlägg på FL ger nog inte mycket om du vill ha samhällsförändring.
Lev väl.
Ja jag har märkt att det finns män på Familjeliv som skräms av andra kulturer, andra religioner, andra folkslag och kvinnor..
Saken blir ju inte direkt bättre av:
Matilda Andersson på Nyheter24. I artikeln förklarar hon att hon blivit besviken på att Ica fortsätter på samma väg som tidigare, och väljer ytterligare en vit gubbe till att spela chef i sina reklamfilmer.
Jag googlade självklart innan jag frågade dig och jag hittade inte speciellt mycket "feministiska" inlägg utöver hennes kommentar kring ICA reklamen (vilka jag med fler håller med om). Vad får dig att påstå att hon är tokfeminist?