-
Gung Ho skrev 2015-01-27 07:35:57 följande:Det blir säkert lättare förstå när du börjar i 3:an och lär dig skriva och stava lite bättre..
-
När de främlingsfientliga inte är rädd för andra kulturer, andra religioner eller politiskt oliktänkande, då är de rädda för...,.,,,,kvinnor!
-
pyssel skrev 2015-01-27 20:29:01 följande:Oj vilket självmål att fylla den här "analysen" med floskler och strax därpå svara en användare att den kommit med .. flosklermr me skrev 2015-01-27 14:51:56 följande:
Fast kan du ens definiera det där? Vad är "samma rättigheter"? Vad menar man ens med det?
Det är ju bara feministiska floskler och tomma ord som saknar all form av verklighetsförankring.
-
Jupiter skrev 2015-01-27 22:58:07 följande:Har läst det igen men kommer fram till att du inte har någon värdefull poäng.
Hur som helst så är ditt hat mot feminismen obefogad och du behöver inte vara rädd, du får fortfarande vara man även och kvinnor vill ha samma rättigheter som män.Hedersvåld är inte det stora problemet.mr me skrev 2015-01-27 16:26:29 följande:Det finns väl inget som tyder på att kvinnor levde otryggt i sina hem i mitten av 80-talet? Tvärtom, vi har ju fått in fenomen som hedersvåld i Sverige där tiotusentals lever under en hederskodex.
Våld i nära relationer är mycket vanligt och det är inte brotten som ökat utan anmälningarna om man ska tro ledande experter på området.
Att vissa män anser sig ha rätten att kränka kvinnor fysiskt och psykiskt är det stora problemet. Därför är feminismen så viktig för man behöver ändra attityden hos män som anser "det har alltid varit såhär och ska alltid vara så" och tack och lov är den unga generationen idag friare i sitt tänkande. -
Ogenomtänkt skrev 2015-01-28 19:29:02 följande:
Om du vill att någon ska ta till sig de sakliga argument du för fram här och var, så behöver du rensa dina inlägg från konspirationsteorier. Du behöver också sluta föra fram dina åsikter som fakta.
Ett exempel på sakligt argument är när du för fram kvinnliga hormoner som orsak till skillnader mellan män och kvinnor. ( Här kan du få medhåll från många konservativa som ofta har den uppfattningen)
Men att påstå att Sverige är en totalitär stat, att feminister hatar män och annat trams funkar inte. Det är en åsikt du har som ytterst få delar. Du måste förstå det, annars kommer du aldrig att få gehör.
Jag önskar dig lycka till med att föra fram dina idéer om hormoner, prestationer i arbetslivet, underjordiska salar osv i framtiden. Kanske ska du försöka skriva en debattartikel i DN eller så? Att skriva hatiska inlägg på FL ger nog inte mycket om du vill ha samhällsförändring.
Lev väl.
-
Gung Ho skrev 2015-01-29 20:43:56 följande:När man ser vissa mäns gnällande på
Familjeliv så börjar man undra vad männen egentligen är för sörja av tragiska människor.
Ja jag har märkt att det finns män på Familjeliv som skräms av andra kulturer, andra religioner, andra folkslag och kvinnor..
-
Vem är egentligen Matilda Andersson? Är hon en känd feminist? Politisk frontfigur i FI eller liknande?Linnea1994 skrev 2015-02-04 13:05:24 följande:
Saken blir ju inte direkt bättre av:
Matilda Andersson på Nyheter24. I artikeln förklarar hon att hon blivit besviken på att Ica fortsätter på samma väg som tidigare, och väljer ytterligare en vit gubbe till att spela chef i sina reklamfilmer.
Brukar dina politiska ställningstaganden påverkas av vad människor skriver på exempelvis Nyheter 24? -
Linnea1994 skrev 2015-02-04 16:00:16 följande:Varför inte googla som vi andra när vi undrar över någon?
Hon är annars en av dessa sk tok feminister som spyr ut sin hatiska galla via blogg samt Nyheter24.Jag googlade självklart innan jag frågade dig och jag hittade inte speciellt mycket "feministiska" inlägg utöver hennes kommentar kring ICA reklamen (vilka jag med fler håller med om). Vad får dig att påstå att hon är tokfeminist?
-
Bjoer skrev 2015-02-04 16:27:20 följande:Nej, nej, tok feminist. Glöm inte särskrivningen när du refererar. :D
-
Bjoer skrev 2015-02-09 13:49:36 följande:För att det inte är ett misstag att det just är de bloggarna du hamnar på av misstag. De mest radikala får mest uppmärksamhet. Det är som att titta på porr och mäta kuklängden på alla skådisar troende att man får ett representativt genomsnitt av befolkningen. ;)