• mr me

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Jag har på senare tid börjat känna mer och mer avsky mot feminism, ja faktiskt nära på på hat när jag ser hur feminister resonerar och deras "logik" (eller brist därpå). Inte minst när jag ser feminister yttra sig här på Familjeliv så börjar man undra vad feministerna egentligen är för sörja av tragiska människor.

Jag undrar hur många andra här på Familjeliv som upplever samma sak eller åtminstone har förståelse för att man kan hata feminismen som företeelse med tanke på hur denna ideologi fullständigt tycks förvrida huvudet på folk.

Kort och gott: Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?
  • Bjoer
    oOOo oOOo skrev 2015-02-13 07:51:02 följande:
    Så vad har det med tokarna inom feminismen att göra?
    Vi pratade ju om det sorgliga i att det inte går att se skillnad på satir och verklighet när det gäller feminism
    Men du har väl inget mer att säga om det antar jag.
    Det gäller ju i princip alla fenomen. Kristendom, islam, böghat, antifeminism, ateism osv. Det finns tokstollar inom alla genrer.
  • Bjoer
    oOOo oOOo skrev 2015-02-13 09:31:12 följande:
    Jasså, du tyckte du visade att länken 'cirkulerat' genom att visa att metro känt ett behov att att visa att det inte var verklighet? Ja, det kanske betyder att den har 'cirkulerat' för dig
    Men herregud! Mening ett (1) i artikeln:

"En kritisk text om det populära SVT Flow-programmet "Morran och Tobias" har fått stor cirkulation på sociala medier, och gjort många arga."

Du sa att du läst artikeln, till och med kommenterat den, ändå verkar du inte har någon koll på vad det står i den. Försök häng med lite nu.
  • KillBill
    Bjoer skrev 2015-02-09 13:49:36 följande:
    För att det inte är ett misstag att det just är de bloggarna du hamnar på av misstag. De mest radikala får mest uppmärksamhet. Det är som att titta på porr och mäta kuklängden på alla skådisar troende att man får ett representativt genomsnitt av befolkningen. ;)
    Skrattande
  • Digestive
    Bjoer skrev 2015-02-14 11:01:11 följande:

Nja, alltså, det handlar om skrivteknik. Allt inom citationstecken behöver inte vara verkliga citat. Tycker det framgick rätt tydlig att det bara var ett exempel.

Amen.
  • Digestive

Nja, alltså, det handlar om skrivteknik. Allt inom citationstecken behöver inte vara verkliga citat. Tycker det framgick rätt tydlig att det bara var ett exempel.

Amen.
  • ica
    mr me skrev 2014-04-10 18:01:44 följande:

Jag har på senare tid börjat känna mer och mer avsky mot feminism, ja faktiskt nära på på hat när jag ser hur feminister resonerar och deras "logik" (eller brist därpå). Inte minst när jag ser feminister yttra sig här på Familjeliv så börjar man undra vad feministerna egentligen är för sörja av tragiska människor.

Jag undrar hur många andra här på Familjeliv som upplever samma sak eller åtminstone har förståelse för att man kan hata feminismen som företeelse med tanke på hur denna ideologi fullständigt tycks förvrida huvudet på folk.

Kort och gott: Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Jag har väldigt svårt att förstå behovet av att hata. Att anklaga andra för bristande logik osv. Det visar mer din syn på andra människor. Feminism innebär bara lika värde för alla människor oberoende kön. Så varför är det ett problem för dig?
  • CisPerson
    Joce82 skrev 2015-02-13 09:06:49 följande:

Jag är man och håller med dig i det stora hela i din text!

Måste bara berätta en anekdot från ett större byggvaruhus jag besökte för att handla några skruv.

Jag är stor och bredaxlad, ser rätt händig ut. En liten tjej står och plockar upp varor i hyllorna. Ett par närmar sig och ser allmänt vilsna ut bland alla sorters skruv. Så de frågar mig om råd! Inte hon som jobbar där!

Jag svarar att jag inte har en susning och vänder mig mot tjejen och frågar henne, men paret säger bara att de skall leta upp någon som vet, och går därifrån.

Tjejen svarar lite stöt mig på frågan och pekar på den sort skruv de efterfrågade och sade bara att det inte är ovanligt att folk tar för givet att hon inget kan. Paret kom tillbaka med en man i släptåg som pekade på tjejen och sade - vad bra.. NN kan hjälpa er! Och han vände på klacken och återgick till sitt. Paret suckade högt och sade att de helt enkelt fick leta fram vad de skulle ha själva då ingen ville hjälpa dem fast tjejen stod där redo. Jag, dumt nog pekade på de skruv de skulle ha. De nappade åt sig skruven med en arg min på mig och gick sedan.

Helt otroligt att döma ut någons kunskapsnivå bara för att den anställde var en ung tjej! Som förövrigt var en fena på sitt område! Hon har hjälpt mig många gånger under mitt hemmaprojekt med tekniska frågor, vad jag skall använda och dylikt...

Men det värsta med hela historien är! Det likgiltiga paret var två kvinnor! Mor och dotter tror jag!

Kvinnor har precis lika stort ansvar i jämställdhetskampen som män. Det är inte bara män som är emot feminismen. Jag upplever att det är så ofta, kvinnor hjälper till att upprätthålla strukturen.

Sorgligt. Förstår verkligen inte hur en inte kan se.
  • CisPerson
    Joce82 skrev 2015-02-13 09:06:49 följande:

Jag är man och håller med dig i det stora hela i din text!

Måste bara berätta en anekdot från ett större byggvaruhus jag besökte för att handla några skruv.

Jag är stor och bredaxlad, ser rätt händig ut. En liten tjej står och plockar upp varor i hyllorna. Ett par närmar sig och ser allmänt vilsna ut bland alla sorters skruv. Så de frågar mig om råd! Inte hon som jobbar där!

Jag svarar att jag inte har en susning och vänder mig mot tjejen och frågar henne, men paret säger bara att de skall leta upp någon som vet, och går därifrån.

Tjejen svarar lite stöt mig på frågan och pekar på den sort skruv de efterfrågade och sade bara att det inte är ovanligt att folk tar för givet att hon inget kan. Paret kom tillbaka med en man i släptåg som pekade på tjejen och sade - vad bra.. NN kan hjälpa er! Och han vände på klacken och återgick till sitt. Paret suckade högt och sade att de helt enkelt fick leta fram vad de skulle ha själva då ingen ville hjälpa dem fast tjejen stod där redo. Jag, dumt nog pekade på de skruv de skulle ha. De nappade åt sig skruven med en arg min på mig och gick sedan.

Helt otroligt att döma ut någons kunskapsnivå bara för att den anställde var en ung tjej! Som förövrigt var en fena på sitt område! Hon har hjälpt mig många gånger under mitt hemmaprojekt med tekniska frågor, vad jag skall använda och dylikt...

Men det värsta med hela historien är! Det likgiltiga paret var två kvinnor! Mor och dotter tror jag!

Kvinnor har precis lika stort ansvar i jämställdhetskampen som män. Det är inte bara män som är emot feminismen. Jag upplever att det är så ofta, kvinnor hjälper till att upprätthålla strukturen.

Sorgligt. Förstår verkligen inte hur en inte kan se.
  • oOOo  oOOo
    Det tyder på dålig argumentationsteknik att sätta ord i andras mun. Men visst förekommer det när någon är ute efter att fabulera.
    Bjoer skrev 2015-02-14 11:04:40 följande:
    Det gäller ju i princip alla fenomen. Kristendom, islam, böghat, antifeminism, ateism osv. Det finns tokstollar inom alla genrer.
    Och än sen då? Vad har det med faktumet att göra att feminismen lider av detta och därför är det svårt att skilja satir om feminism från verkliga alster av sådana som kallar sig feminister. Ursprungsfrågan var ju just detta, att vissa hade svårt att se att det var satir.
    Bjoer skrev 2015-02-14 11:09:25 följande:
    Men herregud! Mening ett (1) i artikeln:

"En kritisk text om det populära SVT Flow-programmet "Morran och Tobias" har fått stor cirkulation på sociala medier, och gjort många arga."

Du sa att du läst artikeln, till och med kommenterat den, ändå verkar du inte har någon koll på vad det står i den. Försök häng med lite nu.
    Som jag redan sagt så förvånar det mig inte att den artikeln 'cirkulerat' i vissa kretsar som tex bland feminist jounalister på metro Skall man visa att den 'cirkulerat' rent allmänt så får man ju visa lite statistik på det då.
    Försök häng med lite nu. 

Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?