• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Hej! Är en tjej på 20, snart 21 år som precis påbörjat bebisverkstad..(igen). Har en son på 7 månader hemma, så förhoppningsvis blir det syskon till honom snart :) Hade tänk vänta ett tag men vafasen, vad ska man vänta på egentligen? :) Haka på här ni som också försöker bli gravida :)

• Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)
  • Kawinna
    Jessbox skrev 2014-03-25 16:52:25 följande:
    www.familjeliv.se/hem/jessbox/gallery/phpee4qdh.jpg. Är det bara jag som ser ett streck eller ja två streck haha :D

Grattis, vad kul!
    sjl89 skrev 2014-03-25 21:41:14 följande:
    Hejhej! här ska vi precis börja med bebis nr 2 :) första bebisen blir iofs 5 i november ;) Planerar ju att det kommer ta några månader, enligt va jag har läst lyckas 7 av 10 inom 3 månader. Så förhoppningsvis tillhör vi dom där 7 :p Den här månaden gör vi ett halvhjärtat försök och blir det inget nu kör vi igång på riktigt nästa månad :p Har bim 15/4, långt kvar men borde ha ägglossning nångång nästa vecka :) Jag är 24 och sambon 25.

Dakine skrev 2014-03-25 21:51:10 följande:
    Vi försöker också med barn nr 2 nu. Vår son fyller 4 i september! Vi trodde det skulle gå lika snabbt denna gången, men är inne på försök nr 8 nu ! :S 

JAg är 26 (fyller 27) och sambon 28 (fyller 29) :) 

Välkomna hit hoppas vi blir fler som plussar snart!
  • sjl89
    Dakine skrev 2014-03-25 21:51:10 följande:
    Vi försöker också med barn nr 2 nu. Vår son fyller 4 i september! Vi trodde det skulle gå lika snabbt denna gången, men är inne på försök nr 8 nu ! :S  JAg är 26 (fyller 27) och sambon 28 (fyller 29) :) 

Hur lång tid tog det med sonen? :) Håller tummarna för plusset den här gången för er!! När har du bim?
  • Dakine
    sjl89 skrev 2014-03-25 22:50:58 följande:

Hur lång tid tog det med sonen? :) Håller tummarna för plusset den här gången för er!! När har du bim?
    Han blev till på första försöket efter mitt mf. 

Mf (blev till på andra försöket) Sedan ville jag inte ha sex, för att jag var så ledsen. 3 månader efter hade vi sex en gång, och då blev sonen till :P Har Bim på söndag.
  • sjl89
    Dakine skrev 2014-03-25 23:39:27 följande:
    Han blev till på första försöket efter mitt mf.  Mf (blev till på andra försöket) Sedan ville jag inte ha sex, för att jag var så ledsen. 3 månader efter hade vi sex en gång, och då blev sonen till :P Har Bim på söndag.

Vad tråkigt med ditt mf :( men vad skönt för er att det tog sig så snabbt efter :)? Vad spännande, inte långt kvar till bim :D hoppas verkligen det blir ett plus! Jag tror jag har ägglossning nångång i veckan men är så osäker på om vi ska försöka den här månaden, bf blir isf runt 22/12 :/ Är jag dum som tänker så? Har iaf köpt ägglossningstest den här månaden, mest för att jag inte känner min ägglossning så kan va lite kul att veta :D
  • corran
    sjl89 skrev 2014-03-25 21:41:14 följande:
    Hejhej! här ska vi precis börja med bebis nr 2 :) första bebisen blir iofs 5 i november ;) Planerar ju att det kommer ta några månader, enligt va jag har läst lyckas 7 av 10 inom 3 månader. Så förhoppningsvis tillhör vi dom där 7 :p Den här månaden gör vi ett halvhjärtat försök och blir det inget nu kör vi igång på riktigt nästa månad :p Har bim 15/4, långt kvar men borde ha ägglossning nångång nästa vecka :) Jag är 24 och sambon 25.
    Välkommen! :) Hur gammal är ert tidigare barn? :)
  • corran
    sjl89 skrev 2014-03-26 10:53:03 följande:

Vad tråkigt med ditt mf :( men vad skönt för er att det tog sig så snabbt efter :)? Vad spännande, inte långt kvar till bim :D hoppas verkligen det blir ett plus! Jag tror jag har ägglossning nångång i veckan men är så osäker på om vi ska försöka den här månaden, bf blir isf runt 22/12 :/ Är jag dum som tänker så? Har iaf köpt ägglossningstest den här månaden, mest för att jag inte känner min ägglossning så kan va lite kul att veta :D
    Va också lite fundersam på de här med decemberbarn först, om det lyckas denna månad så kommer bf vara runt 17/12. Men känner nu att ett friskt barn är det som är viktigt inte vilken månad barnet är fött :)
  • sjl89
    corran skrev 2014-03-26 10:59:08 följande:
    Välkommen! :) Hur gammal är ert tidigare barn? :)

Tack så mycket :D hon blir 5 i november! Såg att ni hade en liten hemma, kul för barnen om det inte blir så stor åldersskillnad. Min dotter har en halvsyster (samma pappa) som skiljer 2 år emellan. Dom har jättestor glädje av varandra! :) Ne du har ju rätt är, man vill ju ha ett barn sen nät han/hon kommer bryr man sig nog inte om när man väl får det där plusset :) Gör ni något spec för att bli gravida? Verkar ju finnas massa saker folk äter, har sex varannandag, ägglossningstest osv osv :p
  • Dakine
    sjl89 skrev 2014-03-26 10:53:03 följande:

Jo det var tråkigt, men fick ju en underbar son istället! :) Nej inte långt kvar nu... Det sjuka är att jag känner sparkar/knuffar inne i magen, på lite olika ställen då och då... VAD FAN ÄR DET FÖR NGT!? 
  • Saris09

Funderade också ang barn i December bf 27/12 isf. Men vill inte vänta. skulle själv varit född 28/12 men fyller 9/1 hoppas jag kunna gå över årsskiftet  :) 

• sjl89
    Dakine skrev 2014-03-26 12:30:05 följande:
    Jo det var tråkigt, men fick ju en underbar son istället! :) Nej inte långt kvar nu... Det sjuka är att jag känner sparkar/knuffar inne i magen, på lite olika ställen då och då... VAD FAN ÄR DET FÖR NGT!? 

Haha inte en aning, kanske är en bebis som växte med rekordfart ;p Hur aktivt försöker ni bli gravida?:)
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)