• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Hej! Är en tjej på 20, snart 21 år som precis påbörjat bebisverkstad..(igen). Har en son på 7 månader hemma, så förhoppningsvis blir det syskon till honom snart :) Hade tänk vänta ett tag men vafasen, vad ska man vänta på egentligen? :) Haka på här ni som också försöker bli gravida :)

• Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)
  • sjl89
    Saris09 skrev 2014-03-26 14:04:37 följande:
    Funderade också ang barn i December bf 27/12 isf. Men vill inte vänta. skulle själv varit född 28/12 men fyller 9/1 hoppas jag kunna gå över årsskiftet  :) 

Min dotter kom 2 veckor för tidigt så det finns ju faktiskt chans att det inte blir på julafton. Och andra sidan är jag inte så hoppfull att det tar sig på första försöket heller :p
  • Sofie92

Hoppar in här jag med. Jag är 22år gift och har en dotter på 5.5 månad och planerar en till redan =) Min mens är oregelbunden så vet inte när jag har äl osv. Vi började igen nu för det tog 1.5 år för mig att bli gravid med dottern så vill inte vänta längre om det nu skulle vara svårt att bli gravid igen. Så jag hoppas bli gravid snart igen =) Har min mens nu så det är bara att försöka igen denna månad och hoppas på ett +

• Dakine
    sjl89 skrev 2014-03-26 14:15:12 följande:

Haha inte en aning, kanske är en bebis som växte med rekordfart ;p Hur aktivt försöker ni bli gravida?:)
    Väldigt aktivit, varannan dag hela tiden ;) 
  • corran
    sjl89 skrev 2014-03-26 11:27:22 följande:

Tack så mycket :D hon blir 5 i november! Såg att ni hade en liten hemma, kul för barnen om det inte blir så stor åldersskillnad. Min dotter har en halvsyster (samma pappa) som skiljer 2 år emellan. Dom har jättestor glädje av varandra! :) Ne du har ju rätt är, man vill ju ha ett barn sen nät han/hon kommer bryr man sig nog inte om när man väl får det där plusset :) Gör ni något spec för att bli gravida? Verkar ju finnas massa saker folk äter, har sex varannandag, ägglossningstest osv osv :p
    Härligt! :) Ja jag har själv alltid varit ensambarn och tycker det varit tråkigt så ha alltid velat ha täta barn :) 
    Använder äl test och fick positvt IDAG :D Nu är det bara att vänta och se vad som händer! :) Annars äter jag bara vitaminer och folsyra, men det är ju inget som hjälper till att bli gravid :)
    Du då?
  • corran
    Dakine skrev 2014-03-26 12:30:05 följande:
    Jo det var tråkigt, men fick ju en underbar son istället! :) Nej inte långt kvar nu... Det sjuka är att jag känner sparkar/knuffar inne i magen, på lite olika ställen då och då... VAD FAN ÄR DET FÖR NGT!? 
    Känner också det, tror det är gaser ;) Känns precis som små sparkar haha
  • Kawinna
    Sofie92 skrev 2014-03-26 14:22:17 följande:
    Hoppar in här jag med. Jag är 22år gift och har en dotter på 5.5 månad och planerar en till redan =) Min mens är oregelbunden så vet inte när jag har äl osv. Vi började igen nu för det tog 1.5 år för mig att bli gravid med dottern så vill inte vänta längre om det nu skulle vara svårt att bli gravid igen. Så jag hoppas bli gravid snart igen =) Har min mens nu så det är bara att försöka igen denna månad och hoppas på ett +

Välkommen! Hur länge har ni varit gifta? hoppas att det tar sig snabbare denna gång! Hur "aktivt" förslkte ni förra gången? Använde ni äl-tester och sånt?
  • Dakine
    corran skrev 2014-03-26 15:42:54 följande:
    Känner också det, tror det är gaser ;) Känns precis som små sparkar haha
    Så sjukt ... 
  • corran
    Dakine skrev 2014-03-26 18:11:15 följande:
    Så sjukt ... 
    Håller med!! Lite läskigt och ibland funderar man på om man missat att man är gravid :P
  • corran

Bränner i hela bäcketet typ, sticker till i underlivet som det gör när barnet fixerat sig och pressar huvet neråt. skitskumt, kan det kännas så vid äl..? Antagligen så kan det säkert det men de känns konstigt..  

Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)