• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Hej! Är en tjej på 20, snart 21 år som precis påbörjat bebisverkstad..(igen). Har en son på 7 månader hemma, så förhoppningsvis blir det syskon till honom snart :) Hade tänk vänta ett tag men vafasen, vad ska man vänta på egentligen? :) Haka på här ni som också försöker bli gravida :)

• Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)
  • Kawinna
    corran skrev 2014-03-23 16:27:35 följande:
    Ja haha

Börjar ana lite smått ömma bröst och lite öm/kosntig känsla rutn äggstockarna så antar att det är på G iaf! :) Hur många dagar innan äl kände du av syptom?

Härligt jag känner inte av min äl förutom att det kommer som en slemklump istället för flytning när det är dags. Fast vet inte riktigt om det är före eller efter ägget släppt :p
  • corran
    Kawinna skrev 2014-03-23 17:00:59 följande:

Härligt jag känner inte av min äl förutom att det kommer som en slemklump istället för flytning när det är dags. Fast vet inte riktigt om det är före eller efter ägget släppt :p
    Jaha okej, hm tror det är innan/under äl man får sånna äggviteflytningar. Men jag kan inte gå på det eftersom att spermier påminner väldigt mycket om just äl flytningar så det kan luras i 1-2 dagar efter sex :/ 
  • Kawinna
    corran skrev 2014-03-23 17:08:34 följande:
    Jaha okej, hm tror det är innan/under äl man får sånna äggviteflytningar. Men jag kan inte gå på det eftersom att spermier påminner väldigt mycket om just äl flytningar så det kan luras i 1-2 dagar efter sex :/ 

Okej för mig går det inte att blanda ihop, är så tydligt :p
  • Jessbox

Har inte vågat testa mig än! Brösten gör mer ont & illamåendet kommer och går. Vet inte om de är magkatarrs illamående eller bebis illamående.

• corran
    Jessbox skrev 2014-03-23 20:43:44 följande:
    Har inte vågat testa mig än! Brösten gör mer ont & illamåendet kommer och går. Vet inte om de är magkatarrs illamående eller bebis illamående.
    Hoppas hoppas på bebis! :)
  • Jessbox

Usch ja de gör verkligen jag med :) hoppas att de blir för er också :) vilka symtom hade du?

• corran
    Jessbox skrev 2014-03-23 20:49:36 följande:
    Usch ja de gör verkligen jag med :) hoppas att de blir för er också :) vilka symtom hade du?
    De första symptom jag kan minnas är att jag blev extremt anfådd för ingenting, 6 trappsteg för att hämta posten va ansträngande! Ont i brösten, framförallt bröstvårtorna så gjorde ont och va knallröda. 
    Illamåendet kom inte förrän runt v 6 tror jag de va. 
    Säkert en massa andra småsymptom också ;) 
  • Jessbox

Andfådd känner jag också att jag bli. Tycker inte precis att jag har ont i bröstvårtorna utan mest på sidorna men idag gör de ont överallt tycker jad 😀 en annan sak jag tänkt på är att jag är törstig & dricker mycket mer än jag brukar.

corran skrev 2014-03-23 20:54:08 följande:
    De första symptom jag kan minnas är att jag blev extremt anfådd för ingenting, 6 trappsteg för att hämta posten va ansträngande! Ont i brösten, framförallt bröstvårtorna så gjorde ont och va knallröda.  Illamåendet kom inte förrän runt v 6 tror jag de va.  Säkert en massa andra småsymptom också ;) 

• Grey123

Hej! Får jag hoppa in här? Vi har bakat syskon sedan september förra året. Men jag har lång oregelbunden cykel så det har bara varit 5 försök. Vi har dessutom haft uppehåll i verkstaden för att undvika bebis vid julafton/nyår. Nu längtar jag efter att försöka igen o har inhandlat munkpeppar för att försöka korta ner min cykel.

• corran
    Jessbox skrev 2014-03-23 20:59:53 följande:
    Andfådd känner jag också att jag bli. Tycker inte precis att jag har ont i bröstvårtorna utan mest på sidorna men idag gör de ont överallt tycker jad 😀 en annan sak jag tänkt på är att jag är törstig & dricker mycket mer än jag brukar.
    Spännande! :D Har säkert frågat detta förut men är för lat för att backa och läsa igenom.. när har du bim? :)
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)