• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Hej! Är en tjej på 20, snart 21 år som precis påbörjat bebisverkstad..(igen). Har en son på 7 månader hemma, så förhoppningsvis blir det syskon till honom snart :) Hade tänk vänta ett tag men vafasen, vad ska man vänta på egentligen? :) Haka på här ni som också försöker bli gravida :)

• Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)
  • Jessbox
    corran skrev 2014-03-19 21:04:08 följande:
    Ja 7 dagar är bättre än 20 ;)  Men är väldigt fundersam just nu...enligt kalender ska jag ha äl den 27e, men min mens tog slut igår, är alltså på dag 7-8 i cykeln nu och igår och idag har jag haft stickningar/värk i höger äggstock samt mensvärk i ryggslutet/magen.. känns som att jag har äl nu men det borde vara omöjligt då jag har en cykel på ca 28 dagar :O Bli gaaaalen...

De är så svårt att veta hur kroppen fungerar. Jag själv har alltid haft väldigt regelbunden mens.
  • Saris09

Är själv inne på BIM +2, neg gravtest idag :/ Jobbigt att inte veta och nu när jag gått över så börjar man ju hoppas, jobbigt om det inte är något :( Inga känningar till mens längre iaf :/ denna väntan gör en galen :(

• Jessbox
    Saris09 skrev 2014-03-19 22:24:14 följande:
    Är själv inne på BIM +2, neg gravtest idag :/ Jobbigt att inte veta och nu när jag gått över så börjar man ju hoppas, jobbigt om det inte är något :( Inga känningar till mens längre iaf :/ denna väntan gör en galen :(

Fy förstår verkligen hur du känner. Jag kan inte sluta tänka på de. Vill så gärna få ett plus, min sambo har längtat efter barn ett tag nu & man ser hur ledsen han blir också när de bar blir neg resultat varje månad :/
  • Kawinna
    corran skrev 2014-03-19 21:04:08 följande:
    Ja 7 dagar är bättre än 20 ;) 

Men är väldigt fundersam just nu...enligt kalender ska jag ha äl den 27e, men min mens tog slut igår, är alltså på dag 7-8 i cykeln nu och igår och idag har jag haft stickningar/värk i höger äggstock samt mensvärk i ryggslutet/magen.. känns som att jag har äl nu men det borde vara omöjligt då jag har en cykel på ca 28 dagar :O Bli gaaaalen...

Åh, jobbigt! Man kan ju bli tokig på kroppen och hur den fungerar.
    Saris09 skrev 2014-03-19 22:24:14 följande:

Hoppas att du får plus snart! Drygt att behöva vänta...
    Jessbox skrev 2014-03-19 22:28:09 följande:
    Fy förstår verkligen hur du känner. Jag kan inte sluta tänka på de. Vill så gärna få ett plus, min sambo har längtat efter barn ett tag nu & man ser hur ledsen han blir också när de bar blir neg resultat varje månad :/

Det är de som är så jobbigt, att man tänker så mycket på det. Hoppas verkligen att det tar sig snabbt för er
  • Saris09

Och så kom mensen, jaja nu behöver jag inte undra, men men får se om vi kör nästa månad eller om vi hoppar den, inget emot decemberbarn men 27 känns lite taskigt :)

• corran

Nä man blir verkligen galen..men men :/ Känner säkert av massa äl symptom bara för att jag vill ha äl.

Tråkigt Saris09 :/ Jag förstår lite hur du tänker kring december..OM jag blir gravid denna gången får vi ett bf kring 17 dec, har egentligen alltid sagt att jag inte vill ha ett decemberbarn men just nu känns det oviktigt :) 

• Kawinna

Samma här! Har också velat undvika decemberbarn men nu är vi ju så förbaskat sugna på barn så vi kör bara men tror inte det har tagit sig denna månaden. ..

• Jessbox
    Saris09 skrev 2014-03-20 08:41:11 följande:
    Och så kom mensen, jaja nu behöver jag inte undra, men men får se om vi kör nästa månad eller om vi hoppar den, inget emot decemberbarn men 27 känns lite taskigt :)

Så tråkigt :( har räknat lite & tar de sig för oss blir de runt den 3 december, nästan en födelsedagspresent till mig :)
  • Saris09
    Jessbox skrev 2014-03-20 10:23:20 följande:
    Så tråkigt :( har räknat lite & tar de sig för oss blir de runt den 3 december, nästan en födelsedagspresent till mig :)

Fyller du i december? Hur tycker du att det är? Har bara hört negativa saker från andra decemberbarn som jag känner :/ är själv ett janniaribarn och har tyck att det varit bra.

Vill ha barn så snart som möjligt och vet att det kan ta ett tag innan det går.., får fundera några dagar :)
  • Jessbox

Nä jag fyller år 29 november så de är nära :) jag kan väl visst hålla med om att de inte alltid varit roligt just för att man typ alltid varit sist med typ körkort, ut på krogen m.m. Fast de har ändå inte stört mig något speciellt :).

Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)