• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Hej! Är en tjej på 20, snart 21 år som precis påbörjat bebisverkstad..(igen). Har en son på 7 månader hemma, så förhoppningsvis blir det syskon till honom snart :) Hade tänk vänta ett tag men vafasen, vad ska man vänta på egentligen? :) Haka på här ni som också försöker bli gravida :)

• Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)
  • Saris09

Hoppar in jag med :) är 23 och har precis börjat jobba på första beben ;) Har BIM nu på tis så är sååååå otålig.

• corran
    Saris09 skrev 2014-03-16 15:26:40 följande:
    Hoppar in jag med :) är 23 och har precis börjat jobba på första beben ;) Har BIM nu på tis så är sååååå otålig.
    Välkommen! :) Ooo så spännande, håller tummarna för dig att mensen uteblir! :) 
  • Kawinna
    corran skrev 2014-03-16 14:39:07 följande:
    Tog epidural i slutet, den ska definitivt ta nästa gång också!

Vi tänkte att det va roligare och lättare att förbereda och inhandla kläder m.m om vi visste kön, även som du sägar att vi kände att vi kunde knyta ett helt annat band till barnet då vi visste att det var en han. Kunna säga hur mår HAN istället för den/barnet :) 

Okej, gjorde det väldigt ont innan? Just nu känner jag att jag vill prova utan bara för att jag är skraj för sticket, men det kanske ändrar sig när det är dags :p

Ja, precis får fundera lite mer på det då!
    Saris09 skrev 2014-03-16 15:26:40 följande:

Va spännande! Uppdatera oss när du testat
  • corran

hehe jag ville inte heller ta den först av just den anledningen som dig att jag va rädd för nålen, drog ut på det in i det sist men tillslut klarade jag inte av värkarna länge så bm övertala mig att ta den iaf när jag va öppen 8 cm och är såå tacksam för det!

Nålen kändes inte, fick lokalbedövning först :)
    Eftersom jag tog den så pass sent så han jag knappt vila något alls, ca 10-15 min sen kom krystvärkarna! Nästa gång ska jag försöka hålla ut så länge jag kan sen ta epiduralen :)

• Kawinna

Skönt med lokalbedövning först! Men jag hade fått för att man inte kunde få epidural så sent, men då var det fel

• corran
    Kawinna skrev 2014-03-16 21:51:27 följande:
    Skönt med lokalbedövning först! Men jag hade fått för att man inte kunde få epidural så sent, men då var det fel
    Så länge inte krystvärkarna börjat tror jag att du kan få epiduralen om jag inte har helt fel :) 
    Hade även lite rädsla över att jag inte skulle känna av krystvärkarna pga av epidralen men det gick bra, jag kände ju värkarna med de gjorde inte ont.
  • Kawinna

Jaha, , det är ju bra

Ja, känns som om allt ska försvinna, men bra att veta att det inte gör det!

• corran

Ja det kanske är olika för alla :) Men det är ju bra att det finns den möjligheten att få den för de som vill :)

• corran
    Kawinna skrev 2014-03-18 10:01:53 följande:
    Hur ser er vardag ut? Jobb, studier, mammaledig?
    Jag är mammaledig, jobbar annars inom vården som vikarie. Sambon jobbar heltid som väktare (oftast nätter) så jag och sonen är ensamma mycket, men när han väl är ledig så är han ledig längre perioder :)

För er då? :)
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)