• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Hej! Är en tjej på 20, snart 21 år som precis påbörjat bebisverkstad..(igen). Har en son på 7 månader hemma, så förhoppningsvis blir det syskon till honom snart :) Hade tänk vänta ett tag men vafasen, vad ska man vänta på egentligen? :) Haka på här ni som också försöker bli gravida :)

• Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)
  • Kawinna

Skönt att på något vis känna det på sig hur har det gått med förhållandet då efter ni fick en liten?

Nej, precis så är det ju!

• corran
    Kawinna skrev 2014-03-15 21:47:56 följande:
    Skönt att på något vis känna det på sig hur har det gått med förhållandet då efter ni fick en liten?
    Nej, precis så är det ju!
    Det har gått bra! Vi har det nästan bättre nu efter vi fick barn, inte för att vi hade det dåligt förut men :) Plötsligt fick man ännu en "sak" gemensamt :)
  • Kawinna

Härligt! känns som om det är så det ska vara!

Ser verkligen fram emot allt spännande som kommer med graviditet och barn! Måste vara roligt att uppleva det igen för att se alla skillnader

• corran
    Kawinna skrev 2014-03-15 22:03:11 följande:
    Härligt! känns som om det är så det ska vara!
    Ser verkligen fram emot allt spännande som kommer med graviditet och barn! Måste vara roligt att uppleva det igen för att se alla skillnader
    Ja verkligen! Det är mycket som är jobbigt med att vara gravid men det är helt underbart också, det väger upp allt det dåliga. 
    Jag mådde ganska dåligt de första 12 veckorna, sen i slutet hade jag JÄTTE svullna ben och fötter vilket inte var allt för skönt.. höggravid mitt i sommaren var ingen direkt hit ;) 
    Första graviditeten var allt så nytt och man var ovetande av vad som komma skulle, känner att denna graviditeten ska jag ta tillvara på tiden mer och bara njuta. 
    En sak som kommer vara till stor skillnad för oss denna graviditet är att vi redan har allt som behövs till en bebis så det kommer inte bli så mkt planering och inköp. Vilket också känns tråkigt på ett sätt, det var så kul och spännande att planera och göra inköp till den lille :) 
  • Kawinna

Mådde du illa och sånt eller? Det måste ha varit jobbigt! Även att svullna mycket.

Ja, det blir nog lättare att ta allt med lite mer ro andra gången känns som om jag inte kommer vara så insatt i allt till en början :p

Men det måste ju vara skönt att ha mycket, så slipper ni tänka på det :p fast förstår att det blir lite dubbla känslor. Jag har redan nu börjat kolla på kläder och lite annat smått!

• corran
    Kawinna skrev 2014-03-15 22:32:27 följande:
    Mådde du illa och sånt eller? Det måste ha varit jobbigt! Även att svullna mycket.
    Ja, det blir nog lättare att ta allt med lite mer ro andra gången känns som om jag inte kommer vara så insatt i allt till en början :p
    Men det måste ju vara skönt att ha mycket, så slipper ni tänka på det :p fast förstår att det blir lite dubbla känslor. Jag har redan nu börjat kolla på kläder och lite annat smått!
    Ja mådde illa, kräktes mycket :/ Levde på fil första veckorna.. men det gick ju bra det också :P Ja det var väldigt jobbigt, åkte in till förlossningen i sambons foppatofflor i storlek 43, de va de enda skor jag fick på mig haha
    Ja det är svårt att ta in att man faktiskt är gravid till en början, sen efter ultraljudet brukar det släppa och man kan slappna av mer :)
    ja det finns ju så himla fina och söta kläder till de små :)
  • Kawinna

Fy då! Hoppas du slipper det denna gången

Måste vara häftigt att få se bebisen första gången! Tog ni reda på kön?

• corran

Jo det var häftigt men ganska märkligt ändå, jag tror inte riktigt jag fattade vad som just hade hänt hehe var ganska chockad och hög på lustgasen tyvärr :/ 
    Vi hade kollat kön på ul :) kommer nog även göra det nästa graviditet som det känns nu :) Skulle du/ni vilja veta tror du?

• Kawinna

Okej, ja det påverkar ju. Hade du någon annan smärtlindring?

Min man vill ta reda på det innan men jag är osäker. Vi får nog se när det är dags kanske är bättre av praktiska skäl och det kanske är lättare att fatta att man faktiskt har en människa i mage :p hur resonerade ni?

• corran

Tog epidural i slutet, den ska definitivt ta nästa gång också!
    Vi tänkte att det va roligare och lättare att förbereda och inhandla kläder m.m om vi visste kön, även som du sägar att vi kände att vi kunde knyta ett helt annat band till barnet då vi visste att det var en han. Kunna säga hur mår HAN istället för den/barnet :) 

Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)