• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Hej! Är en tjej på 20, snart 21 år som precis påbörjat bebisverkstad..(igen). Har en son på 7 månader hemma, så förhoppningsvis blir det syskon till honom snart :) Hade tänk vänta ett tag men vafasen, vad ska man vänta på egentligen? :) Haka på här ni som också försöker bli gravida :)

• Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)
  • Milleman
    Kawinna skrev 2015-10-25 20:49:07 följande:
    Men du har inte fått någon tid? Du borde kanske ringa till veckan om inte du hör något...
    Pga en liten olycka där jag slog i magen fick jag komma in och lyssna efter hjärtljuden på bebis. Allt var bra!
    Bad de även att ta blodsocker. Trots att jag ätit godis på väg dit låg det på 5,5. Så jag är just nu inte jätteorolig :)
  • Kawinna
    Milleman skrev 2015-10-30 07:46:04 följande:

Pga en liten olycka där jag slog i magen fick jag komma in och lyssna efter hjärtljuden på bebis. Allt var bra!

Bad de även att ta blodsocker. Trots att jag ätit godis på väg dit låg det på 5,5. Så jag är just nu inte jätteorolig :)

Det var ju jättebra! Skönt att allt var fint med bebis också :)
  • corran

18 oktober kom vår andra prins 3 dagar innan bf, allt gick jätte bra och vi åkte hem redan dagen efter! :)

• corran

Har skummat igenom inläggen lite snabbt, välkomna alla nya! :) 

Kawinna - såg att du plussat! Ska jag säga grattis? Ni va lite osäkra på hur ni ska göra Hoppas ni kommit fram till ett beslut som känns rätt för er! <3 Kram!

• Milleman
    corran skrev 2015-11-06 14:23:49 följande:

18 oktober kom vår andra prins 3 dagar innan bf, allt gick jätte bra och vi åkte hem redan dagen efter! :)

Stort grattis till pojken!!! Njut och ta hand om er!
  • Kawinna

Åh, vad härligt! Grattis :) hur känns det med två barn nu då? Fast lite tidigt att fråga det kanske, det tar ju en stund att vänja sig antar jag :)
  • Kawinna

Vi har låtit allt sjunka in och det känns bara bättre och bättre :)

Vi berättade idag för min mans familj! Det kändes lite overkligt på något sätt och de reagerade lite avtrubbat på något vis :p så nu blir det till att berätta för resten av familjen!

Har mått illa och ganska dåligt psykiskt senaste tiden vilket känns jobbigt... hoppas det går över snart! Har fått höga socker också så blir en glukosbelastning innan inskrivning på fredag. Är nu i v. 8 :)

• saranen

Grattis grattis
  • Asjak

Hoppar in här jag oxå, har en dotter på snart 17 månader och imorgon börjar syskon försöket :)

• Sofie92
    Ev1l skrev 2015-10-26 11:08:09 följande:

Hej, Hoppar in här jag med, vi försöker med ett syskon, va inte så lätt som vi trodde det skulle bli, 3 månader utan ett plus, Jag börjar bli smått nojig, Kanske jag inte kan få barn längre, åldern kanske spelar in, Ja massa saker snurrar i mitt huvud, Och denna väntan, blir ju inte bättre av att tiden går så sakna när man är så baserad på dessa datum ägglossning, mens. 

Tur det finns forum som dessa, att vi är flera med samma känslor och funderingar

Kram 

Det tog 1.5 år innan jag blev gravid med dottern och 8 månader innan jag blev gravid med sonen. Det är mer ovanligt att bli gravid direkt. Tror det är mest normalt att bli gravid efter 8 månader.
  • Sofie92

Grattis corran =)
  • corran
    Asjak skrev 2015-11-07 21:42:38 följande:

Hoppar in här jag oxå, har en dotter på snart 17 månader och imorgon börjar syskon försöket :)

Va spännande, håller tummarna för er! :D  när blir bim?
  • corran
    Kawinna skrev 2015-11-06 23:52:43 följande:

Vi har låtit allt sjunka in och det känns bara bättre och bättre :)

Vi berättade idag för min mans familj! Det kändes lite overkligt på något sätt och de reagerade lite avtrubbat på något vis :p så nu blir det till att berätta för resten av familjen!

Har mått illa och ganska dåligt psykiskt senaste tiden vilket känns jobbigt... hoppas det går över snart! Har fått höga socker också så blir en glukosbelastning innan inskrivning på fredag. Är nu i v. 8 :)

Va härligt!! Stort grattis till graviditeten då! :D Hoppas du mår bättre snart <3 
    Och va roligt för barnen att det blir så tätt mellan, tänk va kul dom ska ha!

Känns helt underbart med två barn, känns helt perfekt!! :) Så fina pojkar jag fått, kunde inte vara mer stolt! 
  • Kawinna
    corran skrev 2015-11-09 19:24:11 följande:

Va härligt!! Stort grattis till graviditeten då! :D Hoppas du mår bättre snart <3 

Och va roligt för barnen att det blir så tätt mellan, tänk va kul dom ska ha!

Känns helt underbart med två barn, känns helt perfekt!! :) Så fina pojkar jag fått, kunde inte vara mer stolt! 

Mår bättre i sinnet och illamåendet hålls i schack med att äta :p ja, det blir kul för dom :)

Gud vad mysigt <3
  • Kawinna

Var på inskrivning idag och gjorde glukosbelastning på en gång. Vi har bytt bm från förra gången och det känns så bra! Hon är verkligen grundlig :) vi fick dock inget tidigt ul vilket jag hade hoppats på...

• corran
    Kawinna skrev 2015-11-13 20:54:47 följande:

Var på inskrivning idag och gjorde glukosbelastning på en gång. Vi har bytt bm från förra gången och det känns så bra! Hon är verkligen grundlig :) vi fick dock inget tidigt ul vilket jag hade hoppats på...

De brukar ju va rätt snåla med ul sålänge man inte har några kopllikationer eller så :/
  • Kawinna
    corran skrev 2015-11-18 19:19:53 följande:

De brukar ju va rätt snåla med ul sålänge man inte har några kopllikationer eller så :/

Ja, det är väl så... men har fått diabetes bekräftat igen så ska till s-mvc på tisdag så hoppas på ul då :)
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)