• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Hej! Är en tjej på 20, snart 21 år som precis påbörjat bebisverkstad..(igen). Har en son på 7 månader hemma, så förhoppningsvis blir det syskon till honom snart :) Hade tänk vänta ett tag men vafasen, vad ska man vänta på egentligen? :) Haka på här ni som också försöker bli gravida :)

• Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)
  • Kawinna
    corran skrev 2014-03-18 10:10:45 följande:
    Jag är mammaledig, jobbar annars inom vården som vikarie. Sambon jobbar heltid som väktare (oftast nätter) så jag och sonen är ensamma mycket, men när han väl är ledig så är han ledig längre perioder :)

För er då? :)

Jag jobbar också inom vården, som sjuksköterska på en vårdcentral just nu maken jobbar på en daglig verksamhet för utvecklingsstörda.

Skönt att kunna vara lediga lite ihop nu när du är hemma ska din sambo vara pappaledig något?
  • corran
    Kawinna skrev 2014-03-18 10:39:27 följande:

Jag jobbar också inom vården, som sjuksköterska på en vårdcentral just nu maken jobbar på en daglig verksamhet för utvecklingsstörda.
    Skönt att kunna vara lediga lite ihop nu när du är hemma ska din sambo vara pappaledig något?
    Trivs du bra på jobbet? :) 
    Ja det är verkligen skönt när han är hemma längre perioder, nu är han ledig ändå till nästa onsdag! Men hur kommer det gå när jag är gravid igen och ligger och spyr hela dagarna och samtidigt ta han om sonen?? :O Lite nerövs för det men på nåt sätt ska man väl klara av det också :) 
    Jag kommer förmodligen va hemma ända tills han ska börja dagis, ev att sambon blir pappa ledig lite strödagar i sommar så jag kan jobba något pass i sommar man vi får se :) 
    Sen om jag nu blir gravid igen så blir jag väl mammaledig på nytt sen :P
  • Kawinna

Jobbet är jättekul, men har bara det någon månad till sedan ska jag jobba på ett boende

En kompis till mig blev gravid när hon var hemma med sitt första barn och hon mådde illa som tusan! Men hon fick en medicin från läkare så då gick allt bra

Okej när ska sonen börja på dagis?

• corran
    Kawinna skrev 2014-03-18 12:28:30 följande:
    Jobbet är jättekul, men har bara det någon månad till sedan ska jag jobba på ett boende
    En kompis till mig blev gravid när hon var hemma med sitt första barn och hon mådde illa som tusan! Men hon fick en medicin från läkare så då gick allt bra
    Okej när ska sonen börja på dagis?
    Ja det finns ju några tabletter jag vet att man kan få utskrivet, hoppas det är en lösning om man skulle må skit! :)
    Det har vi inte riktigt bestämt än, han är 7 månader nu och vill gärna ha honom hemma tills han är 1.5 iaf :) Lagomt till nästa bebis kommer att man kan ha honom 15h på dagis i veckan :) Har inte jätte bra koll på hur det funkar med dagis om man samtidigt är mamma ledig men sitt andra barn
  • Kawinna
    corran skrev 2014-03-18 12:34:17 följande:
    Ja det finns ju några tabletter jag vet att man kan få utskrivet, hoppas det är en lösning om man skulle må skit! :)

Det har vi inte riktigt bestämt än, han är 7 månader nu och vill gärna ha honom hemma tills han är 1.5 iaf :) Lagomt till nästa bebis kommer att man kan ha honom 15h på dagis i veckan :) Har inte jätte bra koll på hur det funkar med dagis om man samtidigt är mamma ledig men sitt andra barn

Ja, ett och ett halvt år tycker jag är ganska passande för dagis tror man får ha syskon på dagis några timmar när man är hemma iaf.

Jo, det känns bra. Har varit där förut så vet att jag trivs
  • corran
    Kawinna skrev 2014-03-18 12:40:51 följande:

Ja, ett och ett halvt år tycker jag är ganska passande för dagis tror man får ha syskon på dagis några timmar när man är hemma iaf.
    Jo, det känns bra. Har varit där förut så vet att jag trivs
    Ja 1 år känns för tidigt så runt 1.5 blir nig lagomt! :) Spec om han bara kommer vara på dagis npgon enstaka h om dagen om jag nu blir mamma ledig sen igen :)
    Ja har för mig att det är 15h i veckan man får ha men är inte säker :)
    Låter som att jag antar att jag kommer bli gravid snabbt men man kanske inte ska hoppas för mkt :/
  • Kawinna
    corran skrev 2014-03-18 13:26:42 följande:
    Ja 1 år känns för tidigt så runt 1.5 blir nig lagomt! :) Spec om han bara kommer vara på dagis npgon enstaka h om dagen om jag nu blir mamma ledig sen igen :)

Ja har för mig att det är 15h i veckan man får ha men är inte säker :)

Låter som att jag antar att jag kommer bli gravid snabbt men man kanske inte ska hoppas för mkt :/

Men det är ju så svårt att inte skena iväg i tankarna! Man tänker att allt kommer gå snabbt utan problem liksom, men man vet ju aldrig. ..
  • corran
    Kawinna skrev 2014-03-18 13:39:49 följande:

Men det är ju så svårt att inte skena iväg i tankarna! Man tänker att allt kommer gå snabbt utan problem liksom, men man vet ju aldrig. ..
    Ja man vill ju så gärna och hoppas en massa, väldigt svårt att inte vara ivrig i detta läge. 
    Hur va det, när har du äl/BIM? :) 
  • Kawinna
    corran skrev 2014-03-18 13:42:56 följande:
    Ja man vill ju så gärna och hoppas en massa, väldigt svårt att inte vara ivrig i detta läge. 

Hur va det, när har du äl/BIM? :) 

Hade äl den 10:e och bim den 27:e. Har 35 dagars cykel ungefär. Tänkte dock testa till helgen, kan inte hålla mig mer

Du då?
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)