• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Hej! Är en tjej på 20, snart 21 år som precis påbörjat bebisverkstad..(igen). Har en son på 7 månader hemma, så förhoppningsvis blir det syskon till honom snart :) Hade tänk vänta ett tag men vafasen, vad ska man vänta på egentligen? :) Haka på här ni som också försöker bli gravida :)

• Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)
  • Jessbox

Va tråkigt, hoppas ni snart får plus

Dakine skrev 2014-03-27 09:20:51 följande:
    Äl+10 idag, negativt test... känns hopplöst... 

• Kawinna
    Sofie92 skrev 2014-03-27 07:39:26 följande:
    Vi har varit gifta i 1,5år =) Vi var väldigt aktiva förra gången istort sätt varje dag, men vi är lite sex galna så. Jag använde äl stickor i början så att jag visste att jag hade ägglossning.Vi började även utredning men de hittade inget "fel" på varken mig eller mannen. Vi skulle avvakta ett halv år och hade jag inte blivit gravid då skulle det bli IVF. Vi avvaktade då jag hade gått ner i vikt, var inte överviktig men hade lite överflöd. Så jag hoppas det går fortare nu.

Va härligt okej. Ska själv till gyn om en månad för undersökning, men mest för att jag aldrig varit på någon.
  • sjl89

Har inte hunnit med nått ältest idag så får väl börja imorgon Dag 10. Blir det för sent att börja om jag räknar min cykel på 28 dagar? Hur hinner ni som tar testen när ni jobbar? Tänkte ta imorgon på dagen, ska jag smita in på toan på jobbet då? Jobbar till 14.30 tänkte ta testet vid 12 :)?:

• corran
    sjl89 skrev 2014-03-27 20:48:24 följande:
    Har inte hunnit med nått ältest idag så får väl börja imorgon Dag 10. Blir det för sent att börja om jag räknar min cykel på 28 dagar? Hur hinner ni som tar testen när ni jobbar? Tänkte ta imorgon på dagen, ska jag smita in på toan på jobbet då? Jobbar till 14.30 tänkte ta testet vid 12 :)?:
    Nej det är nog inte för sent :) Jag fick positivt igår (på dag 13) :) 
    ja smit in på toa, eller också ta ett test typ kl 15 när du kommer hem :)
  • sjl89
    corran skrev 2014-03-27 20:56:23 följande:
    Nej det är nog inte för sent :) Jag fick positivt igår (på dag 13) :)  ja smit in på toa, eller också ta ett test typ kl 15 när du kommer hem :)

Ja men det kan jag ju göra, haha vad dum jag är ;D 15.00 imorgon får det bli! När du fick positivt på testet innebär inte att äl är samma dag va eller hur fungerar det?:)
  • corran
    sjl89 skrev 2014-03-27 22:39:11 följande:

Ja men det kan jag ju göra, haha vad dum jag är ;D 15.00 imorgon får det bli! När du fick positivt på testet innebär inte att äl är samma dag va eller hur fungerar det?:)
    När man får positivt så släpper ägget efter 12-36 tror jag det är :) 
  • sjl89
    corran skrev 2014-03-28 09:38:57 följande:
    När man får positivt så släpper ägget efter 12-36 tror jag det är :) 

Okej då får jag börja idag, Vi är barnledig en hel vecka då dottern är hos farmor så förhoppningsvis va det rätt vecka för henne att åka bort ;)
  • Dakine
    Sparade morgonurinet nu imorse, och tog det på eftermiddagen. Är det en svag skugga där eller är det ett spök? Jag plockade isär det för att kunna se tydligare... ÄL+11. 

• Kawinna
    Dakine skrev 2014-03-28 13:54:44 följande:
    Sparade morgonurinet nu imorse, och tog det på eftermiddagen. Är det en svag skugga där eller är det ett spök? Jag plockade isär det för att kunna se tydligare... ÄL+11. 

Tyvärr så ser inte jag någonting. .. testa igen om några dagar kanske någon som är bättre rutinerad än jag som ser
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)