• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Hej! Är en tjej på 20, snart 21 år som precis påbörjat bebisverkstad..(igen). Har en son på 7 månader hemma, så förhoppningsvis blir det syskon till honom snart :) Hade tänk vänta ett tag men vafasen, vad ska man vänta på egentligen? :) Haka på här ni som också försöker bli gravida :)

• Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)
  • corran

Äl+4 idag och idag har jag haft sjukt mot flytningar.. Vitt tjockt klegg i trosa hela tiden. Riktigt vidrigt men hoppas det kan vara ett tecken?

• sjl89
    corran skrev 2014-03-31 22:36:36 följande:
    Äl+4 idag och idag har jag haft sjukt mot flytningar.. Vitt tjockt klegg i trosa hela tiden. Riktigt vidrigt men hoppas det kan vara ett tecken?

Hoppas hoppas!! :D Hur hade ni sex runt äl?
  • corran

Hade äl 27e och hade bara sex den 24e, sambon jobbade mktså det blev inge mer än så men jag tror nog att simmarna lever minst 3 dagar dygn kan :)

• corran

Ursäkta stavningen men plattan gillar att stava själv tydligen :P

• sjl89
    corran skrev 2014-03-31 22:53:27 följande:
    Hade äl 27e och hade bara sex den 24e, sambon jobbade mktså det blev inge mer än så men jag tror nog att simmarna lever minst 3 dagar dygn kan :)

Okej, ja det gör dom ju. Tycker det vore enklare om man va som hundar, nästan garanterat gravid vid varje mens ;) skulle bli enklare haha!
  • corran

Haha ja eller hur men då skull man ju bara ha typ 2 chanser per år att bli gravid ;)

• sjl89
    corran skrev 2014-03-31 23:08:56 följande:
    Haha ja eller hur men då skull man ju bara ha typ 2 chanser per år att bli gravid ;)

Ja det är iofs sant ;D Nu hade vi sex på morgonen den dagen det blev ett starkt streck på äl-stickan och dagen efter. Tror du vi "måste" ha sex inatt också när min sambo kommer hem från jobbet? Iofs skulle vi inte ens försöka den här månaden men här sitter man och hoppas iaf haha!
  • Kawinna
    corran skrev 2014-03-31 22:53:27 följande:

Inte helt otroligt att det tagit sig, hoppas!
    sjl89 skrev 2014-03-31 23:37:39 följande:
    Ja det är iofs sant ;D Nu hade vi sex på morgonen den dagen det blev ett starkt streck på äl-stickan och dagen efter. Tror du vi "måste" ha sex inatt också när min sambo kommer hem från jobbet? Iofs skulle vi inte ens försöka den här månaden men här sitter man och hoppas iaf haha!

Det är ju lite klurigt med det där om hur ofta man "ska" ha sex... men när ägget har släppt så kan det väl bara bli befruktat någon timme efter? Eller har jag fattat helt fel?? :p
  • corran

Ja hoppas, har molvärk till och från också. Ska bli så spännande att se om det tagit sig :D

• sjl89

Ja du, 12-24 timmar har jag för mig att ägget är "fruktbart" :p

Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)