• sjl89

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Hejhej! här ska vi precis börja med bebis nr 2 :) första bebisen blir iofs 5 i november ;) Planerar ju att det kommer ta några månader, enligt va jag har läst lyckas 7 av 10 inom 3 månader. Så förhoppningsvis tillhör vi dom där 7 :p Den här månaden gör vi ett halvhjärtat försök och blir det inget nu kör vi igång på riktigt nästa månad :p Har bim 15/4, långt kvar men borde ha ägglossning nångång nästa vecka :) Jag är 24 och sambon 25.

• sjl89
    Dakine skrev 2014-03-25 21:51:10 följande:
    Vi försöker också med barn nr 2 nu. Vår son fyller 4 i september! Vi trodde det skulle gå lika snabbt denna gången, men är inne på försök nr 8 nu ! :S  JAg är 26 (fyller 27) och sambon 28 (fyller 29) :) 

Hur lång tid tog det med sonen? :) Håller tummarna för plusset den här gången för er!! När har du bim?
  • sjl89
    Dakine skrev 2014-03-25 23:39:27 följande:
    Han blev till på första försöket efter mitt mf.  Mf (blev till på andra försöket) Sedan ville jag inte ha sex, för att jag var så ledsen. 3 månader efter hade vi sex en gång, och då blev sonen till :P Har Bim på söndag.

Vad tråkigt med ditt mf :( men vad skönt för er att det tog sig så snabbt efter :)? Vad spännande, inte långt kvar till bim :D hoppas verkligen det blir ett plus! Jag tror jag har ägglossning nångång i veckan men är så osäker på om vi ska försöka den här månaden, bf blir isf runt 22/12 :/ Är jag dum som tänker så? Har iaf köpt ägglossningstest den här månaden, mest för att jag inte känner min ägglossning så kan va lite kul att veta :D
  • sjl89
    corran skrev 2014-03-26 10:59:08 följande:
    Välkommen! :) Hur gammal är ert tidigare barn? :)

Tack så mycket :D hon blir 5 i november! Såg att ni hade en liten hemma, kul för barnen om det inte blir så stor åldersskillnad. Min dotter har en halvsyster (samma pappa) som skiljer 2 år emellan. Dom har jättestor glädje av varandra! :) Ne du har ju rätt är, man vill ju ha ett barn sen nät han/hon kommer bryr man sig nog inte om när man väl får det där plusset :) Gör ni något spec för att bli gravida? Verkar ju finnas massa saker folk äter, har sex varannandag, ägglossningstest osv osv :p
  • sjl89
    Dakine skrev 2014-03-26 12:30:05 följande:
    Jo det var tråkigt, men fick ju en underbar son istället! :) Nej inte långt kvar nu... Det sjuka är att jag känner sparkar/knuffar inne i magen, på lite olika ställen då och då... VAD FAN ÄR DET FÖR NGT!? 

Haha inte en aning, kanske är en bebis som växte med rekordfart ;p Hur aktivt försöker ni bli gravida?:)
  • sjl89
    Saris09 skrev 2014-03-26 14:04:37 följande:
    Funderade också ang barn i December bf 27/12 isf. Men vill inte vänta. skulle själv varit född 28/12 men fyller 9/1 hoppas jag kunna gå över årsskiftet  :) 

Min dotter kom 2 veckor för tidigt så det finns ju faktiskt chans att det inte blir på julafton. Och andra sidan är jag inte så hoppfull att det tar sig på första försöket heller :p
  • sjl89
    corran skrev 2014-03-26 15:41:51 följande:
    Härligt! :) Ja jag har själv alltid varit ensambarn och tycker det varit tråkigt så ha alltid velat ha täta barn :)  Använder äl test och fick positvt IDAG :D Nu är det bara att vänta och se vad som händer! :) Annars äter jag bara vitaminer och folsyra, men det är ju inget som hjälper till att bli gravid :) Du då?

Jag fick hem mina ältest idag så ska läsa igenom hur man gör, är det svårt att förstå sig på? Vilken tid på dygnet kollar du?:) Det är först nu den här månaden vi bestämt att försöka "på riktigt" och mensen tog slut igår så vi har inte riktigt hållet på så länge :p tror vi försöker ha sex varannan dag och kanske varje dag om det blir utslag på ägglossningstesten :D
  • sjl89
    corran skrev 2014-03-26 21:19:38 följande:
    Jag tycker de var lätt att förstå sig på! Man dopar bara stickan i urinet sen avläser strecken :) Man får oftast 2 streck men det betyder inte att det är positivt, positivt är det först när båda strecken är lika starka eller om teststrecket är starkare än kontrollstrecket :) 

Okej det borde jag ju klara ;) Hoppas det tar dig för er den här månaden :D hade ni ältester med första barnet också? Min mens va 2 veckor sen nu sist sen blödde jag och hade så otroligt ont. Låg och sov hela dagen när mensen väl kom sen höll den på i en vecka så jag hoppas inte min mens börjar strila nu när vi väl bestämt oss för en till :/
  • sjl89
    corran skrev 2014-03-26 21:34:23 följande:
    Första barnet kom till trots p piller, hade varit slarvig med pillerna då. Men det var lika välkommet för det :) Knepigt att den va så sen :O Inget tidigt mf då? :/ Glömde visst svara på frågan om vilken tid på dygnet jag testade,, mellan 12-14 testade jag sen 2 dagar innan beräknad äl testade jag 2 gg per dygn, vid 12 och 17-18 ca :)

Jag vet faktiskt inte, tog ett gravtest som inte visade nånting men den smärtan och så trött jag var har jag aldrig vart förut så kanske :/ Okej men testar du varje dag från mensens sista dag? Eller går du efter den där tabellen man får med. Förlåt 1000 frågor, är helt ny på det här :p
  • sjl89
    corran skrev 2014-03-26 21:51:11 följande:
    Va konstigt :/ Jag utgick från att jag har en cykel på 28 dagar, så gick efter kalendern att äl borde vara imorgon den 27e vilket stämde otroligt bra eftersom jag fick positvt test idag :) Började testa på dag 9 i cykeln bara för att det var första gången, skulle det bli så att jag inte blir gravid nu så kommer jag nästa månad att testa från dag 12 :)  

Okej då tar jag första testet imorgon, jag har dag 9 imorgon så börjar då också speciellt eftersom den va så konstig sist. Hr 21 stycken så klarar mig ju några dagar haha :p vilket datum blir ditt bim? Jag är lite trögtänkt ;p
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)