• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • EnBoll
    soni skrev 2015-02-28 19:13:43 följande:

Välkommen tillbaka EnBoll! :)

Jag tog förresten ovitrellesprutan nyss. Hoppas hoppas på att 4:e omgången ger oss ett +

tackar!:) spännande, hopp i sängen!! jag har bim den 10 mars räknar jag på! det som känns positivt denna omgång är att alla vitaminer som sambon fick utskrivet i december borde ha börja förbättra spermierna, det skulle ta 10 veckor. samt att jag gjorde en spolning nyligt, iofs så hade jag inga hinder i äggledarna men det sägs ju ändå att det kan göra skillnad! får försöka tänka positivt :)
  • EnBoll

hur många behandlingar har ni gjort allihopa? vi har gjort 2 ggr med pergotime, vilket inte gav äl, och nu 6 ggr med gonal-f och har mest troligt fått äl 4 eller 5 av de gångerna. sambon har dåliga spermier. funkade ej denna 6 omgång heller, räknade med bim måndag kväll eller igår och har inte fått mens än. men fick lite rosa flytningar igå? efter vi haft sex och det är alltid så min mens brukar börja :( vet inte om jag orkar med fler behandlingar, blir helt förstörd vid varjemisslyckade behandling :(

• attlangta01
    EnBoll skrev 2015-03-11 11:08:30 följande:

hur många behandlingar har ni gjort allihopa? vi har gjort 2 ggr med pergotime, vilket inte gav äl, och nu 6 ggr med gonal-f och har mest troligt fått äl 4 eller 5 av de gångerna. sambon har dåliga spermier. funkade ej denna 6 omgång heller, räknade med bim måndag kväll eller igår och har inte fått mens än. men fick lite rosa flytningar igå? efter vi haft sex och det är alltid så min mens brukar börja :( vet inte om jag orkar med fler behandlingar, blir helt förstörd vid varjemisslyckade behandling :(

Jag förstår dig. Det är tufft. Ni har inte funderar på insemination, då spermierna är lite sämre....
  • EnBoll
    attlangta01 skrev 2015-03-12 21:26:02 följande:

Jag förstår dig. Det är tufft. Ni har inte funderar på insemination, då spermierna är lite sämre....

bra fråga! min gyn har inte föreslagit det, han utför nog inget sånt utan då får man nog åka till umeå eller falun. ska höra med han nästa gång!
  • EnBoll
    attlangta01 skrev 2015-03-12 21:26:02 följande:

bra fråga! min gyn har inte föreslagit det, han utför nog inget sånt utan då får man nog åka till umeå eller falun. ska höra med han nästa gång!
  • soni

Jag har en fråga. Är det någon av er som har använt både puregon och menopur-sprutor? Märkte ni någon skillnad mellan dessa två?

Jag har nu övergått till menopur och ska göra ett försök innan det är dags för IVF i Örebro.

• louisep87

Hej. I fredags så var min första kur med pergotime trippel slut. Vul på tisdag! Hoppas för guds skull att det har hänt nå den här gången. 1 år och tre månaders försök nu...

• Dakine

Går på min andra enkelkur pergo. Första kuren kändes jätte bra & jag fick ägglossning. Denna kuren har jag inte känt någonting, varit lite öm vig äggstockarna men har inte fått pos på äl - testerna än... är på dag 16 nu. Fick äl på dag 14 förra gången. Så det känns rätt kört & tråkigt. Förstår inte varför jag inte fick dubbelkur denna gång.... suck.

• MahaRose
    Hej alla fina ni som skriver här! 

Jag snubblade in på den här tråden för att en vän talade med mig om IVF och jag visste inte vad det var. Jag blev jag tagen av era historier och hur ni alla delar samma fina önskan om barn. Det slog mig också hur många olika metoder, piller, sprutor det verkar finnas att hålla reda på, och undrar om någon av er har provat någon holistisk metod för att bli gravid? 

Jag marknadsför holistiska produkter på den amerikanska marknaden och I vanliga fall talar jag om naturliga läkningsmetoder för problem som acne och candida. 

I USA finns det en omtalad produkt som hjälper kvinnor som under lång tid fört en en kamp mot infertilitet att bli äntligen gravida. 

Det är en beprövad 5-stegs metod som hjälpt tusentals kvinnor i över 135 länder att överkomma olika former av infertilitet och bli gravida på naturlig väg inom 2-4 månader. Metoden är en kombination av modern alternativmedicin och de holistiska tekniker som använts i Kina under flera hundra år.

Detta är annorlunda än någon annan infertilitetslösning eftersom du lär dig hur du blir gravid på ett naturligt och säkert sätt utan droger, syntetiska hormoner, kirurgi eller andra konstgjorda behandlingar.

Jag har aldrig refererat till en gravid-produkt förut eftersom jag av etiska skäl inte promotar något jag själv inte provat (jag är under 30 och har aldrig försökt få barn), men när jag läser era historier och kommentarer som Soni's ovanför så känner jag att jag måste gå ifrån min regel just idag då jag gör er en otjänst att inte referera till denna lösning.

HÄR hittar ni min refererande länk.

Allt gott!
  • Tesen83

God kväll, 

Nu är jag inne på dag två med gonal-f. Har tagit det tidigare och det har funkat bra. Men inte nu! Har helt galna mardrömmar så fort jag sover. Undrar om någon annan har haft det under gonal-f behandlingar. Egentligen började det hela för några dagar sedan då jag åt primolut-nor, men det har bara blivit värre för varje dag nu. 

Hittar inget om mardrömmar som biverkan. Vill bara hitta anledningen till det. 

Ha det gott! 

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?