Inlägg från: louisep87 |Visa alla inlägg
  • louisep87

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej. Hoppas det går bra att hoppa in här. Trots min pco så har vi försökt med bebisverkstan i 11 månader nu. Igår fick vi börja våran utredning. Fick primolut nor och letrozol accord utskrivet. Började raskt med primolut redan igår. Ska äta dom i tio dagar. Hur långt efter ska jag förvänta mig att mensen kommer? Mensens tredje dag ska jag börja med letrozol accord och äta i 5 dagar. Är det en vecka efter sista pillret letrozol jag ska förvänta mig ägglossning? Frågan är när jag kan ta graviditetstest? Och när förväntas jag i så fall ha mens igen? Nu kom det mycket frågor på en gång.

• louisep87

Jag är nu inne på pillerdag tre med primolut nor. Jag har som mensvärk idag? Är det normalt?

• louisep87

efter min primolut nor kur tog det tre dagar innan jag fick mensen. Tredje dagen på cykeln är imorgon och då ska jag börja med letrozol accord. Den 15 december blir det det gyn. När kan jag ta ett graviditetstest som kan tänkas vara positivt?

• louisep87

Min gynekolog mätte inte ens någon äggblåsa. Slemhinnan var på 5-6. Hmm bara invänta 40 dagars räkning nu och hoppas på att mensen kommer igen sen blir det dubbelkur letrozol accord.. Ledsam dag idag då jag fick veta att det inte fungerade på första försöket.

• louisep87

Var in på vul igår. Dag 16 äggblåsa på 10,6 slemhinnan låg på 7Mm. Letrozol körde jag med. Dubbeldos. Ska tillbaka på vul på fredag. Finns det någon chans att jag kan nå en ägglossning ändå? Kram och tack alla ni för allt stöd

• louisep87

Hej. I fredags så var min första kur med pergotime trippel slut. Vul på tisdag! Hoppas för guds skull att det har hänt nå den här gången. 1 år och tre månaders försök nu...

• louisep87

Äntligen äntligen äntligen.. Var på vul idag och har två äggblåsor på 15,6 mm i äggstockarna! Härligt! Hon sa förmodligen på torsdag eller fredag kommer du att ha ägglossning. Hoppas den blir ensidig bara hoppas att det tar sig på första försöket nu då. Har inte haft egen ägglossning på över ett år.

• louisep87

Wihooo äl smärta! Lite fel tråd dock. Men har värk som bara den idag. Alltså jag vet inte hur ni beter er när ni har smärtan. Men sex är ju nästan uteslutet för min del. Men det är bara att knipa igen så går det ändå frågan är om jag har äl redan då jag var in igår och då var blåsorna på 15,6 mm?! Någon med erfarenhet?

• louisep87
    Ashurst Klara skrev 2015-03-19 11:32:24 följande:

Härligt! Måste vara en stor lättnad att känna att det faktiskt GÅR att få en ägglossning. Man blir ju lätt uppgiven när det inte vill funka. Hoppas att det stämmer som hon säger, att ägget lossnar idag eller imorgon. Oavsett om det tar sig den här gången eller inte, så har du ju kommit halvvägs genom att få veta att det ägglossningen funkar =)

Ja verkligen. Blev helt extas av att se de där mörka fläckarna på skärmen. tårarna var inte långt ifrån. Hon Gynläkaren sa- Ojj blir du sådär glad av att se en follikel på 15-16 mm vänta bara tills du får se ett pickande hjärta på skärmen ja det har ju känts meningslöst att försöka när jag inte har haft ägglossning tidigare. Har ju provat med letrozol tidigare utan effekt. Så trippelkur med pergotime gjorde susen. Så nu är det bara vänta i två veckor då?innan mensen kommer eller om det är plus på stickan :-P
  • louisep87

Det mittersta är från igår. Så jag antar att det var igår jag hade ägglossning?
Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?