• EnBoll

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Får jag vara med här också? Har en 3åring som blev till naturligt, men det har blivit lite svårare att få till syskon nu. Provade pergotime men det gav inget resultat, så nu i dagarna börjar första omgången av gonal-f, känns spännande!:) vill plussa i september, vill vara gravid så vår dotter får sitt syskon lagom till sin 4årsdag! :)

• EnBoll

Annaw85: nej jag bor i jämtland faktiskt, så det är en bit bort :) här har vi bara en privat klinik, så den går vi på! Ja jag har pco.

Är det fler än jag som kör med gonal-f? Verkar vara vanligast med puregon?

Jag beräknar mens söndag, och om det blir då börjar jag med sprutorna på måndag, lägsta dosen 37.5 ie.

Ska även få spolas när mensen är slut.

Blir en spännande höst :)

• EnBoll

Tesen83: ska du börja spruta på dag 4? På min gyn lät det som att det var dag 1 eller 2 som gällde? Har du kört nångång med sprutor innan? Tänkte bara varför du får så mycke högre dos än mig jag ska ju börja på 37,5 ie.

• EnBoll

Hej tjejer! Hur går det för alla? Jag har nu sprutat i 6 dagar med gonal-f 37,5 ie, ska in på vul på torsdag och eventuellt spolning. Har mått sådär på sprutorna, illamående, kallsvettig, molvärk och sen riktigt tråkigt humör, och mycke huvudvärk. Har dock känts lite bättre idag. Har väl inga större förhoppningar för vulet, känns som jag har så otroligt låg dos.

sen är det en annan grej jag oroar mig över, ser att ni diskuterat att många av era sambos är borta på jobb. Och det är ju även min ofta, men det blir bara måndag-torsdag, vilket betyder att det är ju faktiskt bara 3 dagar, måndag-onsdag , vi inte kan ha sex. Vet ni hur det går då om jag får till en ägglossning och han är borta 3 dagar?

Usch att man ska behöva gå igenom sånt här!! Vill bara spola fram tiden och se om det funkar eller ej!

• EnBoll

Melissa8601, vad spännande! Men denna väntan blir man ju tokig på! Hoppas verkligen det blir nått för er denna gång!:)

Men vad härligt att höra att det iaf blev ett ägg på 37,5, då kanske det inte är helt lönlöst med den dosen då, även om man får vänta lite längre på ett ägg :)

Har inga råd angående jobbet, men rent spontant känns det ju som att man borde satsa om man hittar ett fint jobb, man vet ju aldrig när det tar sig!

Själv är mitt liv på paus nu, skulle ha tagit tag i att söka högskola så jag slipper allt med detta jobbet. Men det är då jobbigt att ta tag i saker nu i samband med det här..

• EnBoll

Melissa8601, är så kluven så vet inte vad jag vill plugga, jobbar inom vården nu men är sugen på att byta inriktning, finns dock inte så stort utbud på universitetet här då jag bor i en liten stad! Vad jobbar du inom? Låter som ett spännande jobb iaf :)

Vi har en 3åring som vart tillnaturligt, hur nu det gick till:) vill iaf ha ett syskon till henne, helst nu på en gång! :)

Själv då har du några barn?

• EnBoll

Tjockisbullen2012, det vare riktigt skönt att höra. Hur många dagar har du sprutat då?:)

• EnBoll

Vul imorgonbitti, längtar! Jag hoppas så innerligt att jag får höra nått positivt!

Hur många omgångar får man köra med sprutorna egentligen?

• EnBoll

Jag är glad efter dagens vul! Efter 7 dagars sprutande med 37,5 ie så var ett ägg 11 mm, vilket var bra enligt honom. Ska fortsätta med samma dos och vul på tisdag igen, han skrev även ut ovitrelle för han trodde jag skulle kunna ta den nästa vecka, är så glad:) dock var han missnöjd över att jag har rosa flytningar men slemhinnan såg ändå väldigt bra ut.

Ni som är vana sprutare, tyckte ni också det lät bra med mitt 11 mm ägg? Är ju första omgången för mig :)

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?