snövit skrev 2015-01-23 11:52:53 följande:
attlangta01 : jag har just fyllt 31år och vi har en son som fyller 2 år nu i februari, vi har försökt (aktivt med hormoner) för att få ett syskon sedan jag slutade amma i oktober 2013 vilket är över ett år nu.. fruktansvärt jobbigt!! :( vänner runt omkring oss som inte hade kunnat tänka sig ett till barn när vi började att försöka har redan varit gravida och fått ett andra och tredje, vilket känns som ett nederlag för mig varje gång..vi har försökt flera ggr sedan jag skrev här sist och varje gång fått fina ägglossningar med ingen graviditet!!
Nu blir det FET och hoppas det lyckas <3
jag förstår verkligen hur du känner dig, ljuger också om våran situation och hanmar ofta i svackor mellan behandlingarna. när blir det IVF för er? hur gammal är du? och hur gammalt är ert barn? :)
Vi började försöka jan 2014, så exakt ett år sedan nu. Känns tungt. Får så många frågor också, från alla håll, om när tvåan kommer. Jag tänkte på detta häromdagen, på något sätt känns det som att det har blivit en norm att få ganska tätt emellan barnen, ska vara ungefär 2år emellan. Jag kan tom känna mig som en dålig mamma för att inte kunna ge min son det. Alla påpekar att vi borde tänka på syskon nu, hur viktigt det är att det inte är för långt emellan etc....
Lyckades ni på första IVfen när du blev gravid med din son?
Jag har precis blivit 33 och min son fyllde precis 2år. Jag har även börjat känna mig lite stressad över min ålder. Även om jag är glad att jag bor i sthlm. Här är upplevs det inte så gammalt, jag har vänner som fortfarande inte fått sin första. Men jag har alltid velat ha många barn, hade tänkt mig 3st åtminstonde. Men det får jag glömma, jag blir överlycklig om jag ens lyckas med ett syskon till min älskade son.
Vi ska på IVF samtal i slutet av feb. Känns så långt till dess. Gör dock ett hormonförsök till emellan....