Hjälp!
Hej alla, jag behöver verkligen er hjälp! Var hos gyn idag för att kolla äggblåsor, cd 12. Jag hade tyvärr bara EN äggblåsa som enligt honom var 23 mm och fin och tjock slemhinna. Är jättebesviken att det bara var ett ägg eftersom jag självstimulerat med Menopur 75 IE/dag från dag 2. Andra ggr när jag gjort det har jag haft mellan 3-4 äggblåsor i alla fall men det är väl förmodligen min ålder (fyller 45 i sommar) samt lågt AMH (pendlat mellan 0,2-0,8).
Nu till min fråga och undran, vi försöker ju bara hemma själva och i vanliga fall när jag kör pergotime har jag ägglossning mellan dag 14-18 men nu är jag bara på cd 12. Tycker ni att jag ska ta ovitrellesprutan i kväll och ha sex i morgon kväll efter 24 timmar eftersom ägget släpper ca 40 timmar efter sprutan. Jag har aldrig haft en sådan här stor äggblåsa dag 12 förut och är rädd att det är en cysta som är kvar från föregående månad då jag hade en på 30 mm dag 12 men då hade jag ett par till på normala 17-18 mm.
Vad tror ni? Ska jag ta spruta eller är det min gamla cysta som har krympt bara?? Jag hade bara några småfolliklar förövrigt som inte var någon idé att mäta ens?.
Snälla kom gärna med tankar tips och vad ni tycker!!!
Vattenlilja; jag lider med dig, vet hur det känns, jag har själv varit där.... Det finns inga ord men tänk på att du inte är så gammal, det kommer att gå vägen!
Ha en bra dag!