• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • Mandelmassa

Sådär, börjar om igen. Cd1 idag, VUL imorgon. Förhoppningsvis hinner vi innan SH stänger för jul. Känns konstigt nog lättare att veta att en månads försök inte gick än att vänta ut det misslyckade försöket dagarna innan mensen kommer. Någonting lyfter upp mig ur hopplöshetens djupa avgrund så fort jag börjar blöda. Märkligt men bra ändå. Hepp hepp, pepp pepp. Nystart och spännande tider!

• frucgsvensson

Är på dag 26 idag. Tog ovitrelle på dag 18. Känner NADA. Har inte ens ont i brösten och det brukar jag få dagen efter ovitrelle. Blev en väldigt konstig omgång denna månad med VUL, sex och allt därtill. Förväntar mig definitivt mensen denna gång. Inte ett gnutta hopp!

• louisep87

efter min primolut nor kur tog det tre dagar innan jag fick mensen. Tredje dagen på cykeln är imorgon och då ska jag börja med letrozol accord. Den 15 december blir det det gyn. När kan jag ta ett graviditetstest som kan tänkas vara positivt?

• attlangta01

Hej 

Hur går det för er alla. Jag börjar närma mig testdag.... Förra helgen trodde jag att jag var gravid. Men nu ingenting. Tänkte testa mig idag, bara för att sluta gå och hoppas och tro. För det gör jag ju även om jag inte tror på det. Men får ångest av tanken på ännu ett minus. Det betyder ytterligare ett kommande jobbigt år....
    Jag är så fullt medveten om vad ett minus betyder den här gången att jag går med tåriga ögon konstant. Jag vill bara lägga min ner och gråta. Jag är så ledsen över hur orättvist livet är.....

• frucgsvensson

Attlangta01: varför är den här gången "viktigare" än andra? Är det ett sista försök eller hur menar du? Hoppas att du törs testa dig, att du får ett positivt test.

Enligt min kalender är jag på BIM idag. Ingen mens. Men, jag tror att äl skett senare så jag antar att mensen kommer i helgen eller senast måndag. Tänkte INTE testa. Jag väntar in mensen istället.

• Tjockisbullen2012

Här kom mensen så nu kör vi ett uppehåll under julen när kliniken stänger några dagar. Vi får hoppas att det går denna månad ändå utan hormoner! :)

• Vattenliljan

Tjockisbullen2012: Min pappa och hans fru körde hormoner på Sophiahemmet och blev gravida (lillflickan är nu 4,5 år). Sen ville de ha ett till barn och körde hormoner igen. Inget under hela hösten. Sn juluppehåll. Men det blev inga fler försök för hon blev gravid just i december, när hon inte tog några hormoner! Så jag håller tummarna att det blir samma för dig! :)

• Tjockisbullen2012

Tack vattenlilja! Alltid trevligt med puchande solskenshistorier. Hoppas verkligen vi har samma tur! Efter så här lång tid tänker jag alltid varför skulle de gå just denna gång, när det inte gått alla andra gånger.

Min syster har äntligen lyckas bli gravid med hjälp av ivf efter många års kämpande och jag är så glad för hennes skull. Samtidigt är jag så ledsen för att det vore så fantastiskt och få vara gravida och mammaledig tillsammans men eftersom vi båda har fertilitetsproblem så finns de en stor risk att jag inte ens blir gravid under de månader som hon är gravid. Och de känns så orättvist på något sätt. Andra utan problem kan verkligen planera och få denna möjlighet med sina nära om de så vill men vi med problem kan aldrig planera något för vi vet aldrig när det går eller om det går. Och denna avundsjuka gör så ont ibland. Förlåt om jag låter bitter men de är några sånna dagar nu medan man sitter och väntar ut mensen.

• Babywish

Vill nån ha två färdigblandade flaskor Menopur?
    Behöver dem inte och känns synd att slänga. Bör användas rätt omgående.
    Har dem i kylskåp just nu, men de tål ju rumstemp i ett par veckor.
    Inboxa mig , först till kvar, har lite engångssprutor med.

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?