• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • Mandelmassa

Frucgsvensson: ja, jag tror som du. Detta är magkatarr. En väldigt kraftig sådan. Oförändrad sen i torsdags. Gravid är jag knappast, känner som förut ingenting.

Är det någon mer än jag som blir stressad av all besök på SH. Tänker att arbetsgivaren inte gillar det alls. Hos mig är det ingen som vet. Har precis bytt arbetsplats också och då vill man ju verkligen inte framstå som jobbig.

• attlangta01
    Mandelmassa skrev 2014-12-01 10:22:09 följande:

Frucgsvensson: ja, jag tror som du. Detta är magkatarr. En väldigt kraftig sådan. Oförändrad sen i torsdags. Gravid är jag knappast, känner som förut ingenting.

Är det någon mer än jag som blir stressad av all besök på SH. Tänker att arbetsgivaren inte gillar det alls. Hos mig är det ingen som vet. Har precis bytt arbetsplats också och då vill man ju verkligen inte framstå som jobbig.

Jag har en arbetsplats där vi har väldigt flexibla tider, så jag kan gå iväg och bara säga att jag ska göra ett ärende. Oftast försöker jag få tid över lunch eller i närheten av lunch, för att ingen ska undra. Sen sitter jag bara 10min med bil från SH, så det är skönt. Det innebär dock inte att jag INTE blir stressad. Min man är borta väldigt mkt i jobb och min kropp är väldigt oförutsägbar så jag stressas av att jag kanske måste proppa kroppen full av hormoner och sen kan vi inte fullfölja. Sen stressas jag över att det kanske aldrig kommer fungera igen för oss... och så stressas jag över att jag inte blir yngre....
    Så jag är nog lite stressad i omgångar :)
  • Vattenliljan

frucgsvensson: Alltså det man kan göra för att lindra gallproblemen är typ att tänka på vad man äter. Det luriga är att det verkar vara lättare att säga vad man kan äta än vad man inte kan äta. Att man inte ska äta fet mat är ju inte så konstigt, men sen ska man typ undvika "gröna grönsaker". Och maaassor av annat. Det funkar liksom inte. Jag var på väg att operera bort gallan förra sommaren i samband med alla besvär, men medan jag väntade på operationstid gick besvären över. Ungefär samtidigt som jag slutade amma. Så jag tror verkligen att gallstenarna på något sätt är kopplade till hCG/andra graviditets/amningshormoner. Har inte känt av något igår eller idag. Peppar peppar...

Mandelmassa: Jag har turen att jag är student, så jag behöver inte oroa mig för vad någon ska tycka. Läser på Stockholms universitet, vilket ju ligger ett par stationer från SH, så det har varit perfekt när jag kunnat boka in ett besök strax innan eller efter seminarier/föreläsningar. Men nog har jag blivit stressad ändå. Särskilt när allt inte gått som det ska, t.ex. när äggblåsorna inte växt någonting sen förra besöket etc. Tror dock att det har hjälpt mig att sätta ett "slutdatum". Sambon och jag bestämde att vi försöker fram till de stänger i juni. Om det inte skulle bli nåt före det så skulle vi lägga ner och fokusera på annat istället. Men nu hoppas vi förstås att embryot mår bra och vill stanna där inne...

• EnBoll

Nu har jag hängt med lite dåligt igen senaste veckan för jag har jobbat så mycket!

Mandelmassa, jag var superstressad innan allt det här för att inte kunna komma från jobbet på alla vul, men min gyn är så fantastisk så han brukat öppna tidigare för mig kl 6.30 då jag ska dit så hinner jag till jobbet till 7, han är otrolig :)

Har sprutat i 5 kvällar med gonal-f nu, mensen är i stort sett slut även fast den som vanligt segar sig kvar lite på slutet, men har ikväll haft sån stark mensvärk?? Vad kan det nu betyda? Brukar alltid bara ha mensvärk innan och mensens första dag, absolut inte nu då jag i stort sett slutat blöda. Nån mer som haft så??

• frucgsvensson

EnBoll: så har jag haft nästan alla gånger då jag sprutat med menopur. Frågade läkaren vad det kan vara och han sa att äggstockarna förbereder sig för att börja "jobba". :)

• attlangta01

Hej

Jag var på en gynundersökning idag då min sambo har ?klagat? på att jag luktar ?annorlunda? i underlivet sedan jag fick min son. Jag har inte riktigt tänkt på detta, men nu blev det lite av ett bråk mellan oss gällande sexlivet och jag bokade tid hos en gyn.

Fick information om att jag har bakteriel vaginos. Jag har förstått att det ger en surhetsgrad som försämrar miljön för spermierna. Är det därför vi inte lyckats, under ett års försök? Har jag gjort allt detta i onödan? Hur kan inte SH ha sett detta? Min gynläkare såg det på flytningarna och kände lite på lukten av flytningarna. Märker inte läkarna på SH detta efter alla antal gånger de suttit mellan mina ben?

• EnBoll

Frucgsvensson, jag brukar känna av äggstockarna, men inte mensvärk i livmodern? Aja, det har slutat nu iaf!:)

Attlangta01, hoppas det tar sig nudå efter det är åtgärdat!

Nu har jag sprutat i 6 dagar på fjärde omgången. När jag började med sprutorna hade jag en "magkänsla" av att det tar sig på fjärde gången, fast det känns samtidigt lite löjligt, varför skulle det ta sig nu då det inte gjort det de andra gångerna? Mycke funderingar, men det skulle ha blivit en fin julklapp med ett plus iaf :)

• Vattenliljan

6+4 idag. Nu håller man bara alla tummar att hjärtat vill fortsätta ticka. Tänk att när man väl blir gravid så ska man inte kunna njuta ändå bara för att man är SÅ rädd för missfall. Det är inte lätt det här med infertilitetsproblem! Men jag håller alla tummar för att ni andra också ska få sommar/höstbarn 2015. <3 Det känns så svårt att lämna den här tråden för jag känner mig fortfarande som att jag identifierar mig bäst med er och man har ju ändå följt varandra ett bra tag nu. Samtidigt vill jag inte vara en som "strör salt i såren" genom att vara den som är gravid. Jag vet ju själv hur det kan kännas, när man går och väntar och hoppas på att få ett plus.

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?